Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
@Noord26, dat klopt ook, alleen heeft deze motor 3600cc volume én bij de andere VAG merken komen er ook 280 tot 300 paarden uit, deze is bewust geknepen omdat hij in een Skoda ligt....
 

LT83

Forumguru
Dan zet ik mijn RS wel in voor het camerawerk. Kan Corne achteraf zien hoe de Superb aan zijn einde is gekomen door jullie misbruik ;)

@ Corne, ik vraag mij sterk af of enkel het motormanagement afwijkt in vergelijk met bijvoorbeeld de Passat R36.

( p.s. ik zal er op de autobahn dan wel rondjes omheen rijden) ;)
 

sitechris

Donateur
Jouw RS is nog wel een tandje sneller denk ik (minder gewicht, meer pk en koppel), dus dan moet je wel van het gas ;)

@Corné: overigens dikke prima waarden en vermogenstoename. Ziet er goed uit!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
De R36 (passat) heeft volgens mij 300pk niet?
In de Touareg, Phaeton en Q7 heeft hij wel 280pk, maar daar is de benaming gewoon 3.6V6 FSI en geen R36
 

CDK

Forumguru
De Volkswagen Passat R36 is de topversie van de Volkswagen Passat van de Duitse automobielconstructeur Volkswagen. De Afkorting R36 slaat op de cilinderinhoud van de motor (3,6-liter) en dat het om een sportversie gaat. De Passat R36 is gebaseerd op de Passat 3.6 die al een tijdje in Verenigde Staten verkrijgbaar is met 280 pk.

Bron: WIKIPEDIA

Edit: dus heb je gelijk :)
 

Cordoba

Forumguru
Zo te zien ligt vooral het maximum vermogen bij hoger toerental. Ik krijg de indruk, dat het extra vermogen vooral is behaald door minder naar de uitstoot te kijken. (dat wordt soms nogal overdreven door autofabrikanten)

Wat mij verder opvalt: zowel vóór als ná tuning een mooie vlakke koppel-toerenkromme (eigenlijk is die kromme niet zo krom).

Ander puntje dat mij verbaasd: vóór tuning heeft ie volgens de uitdraai een vermogen dat lager is dan fabrieksopgave (zou volgens mij 260 pk moeten zijn volgens fabrieksopgave, uitdraai geeft 255 pk aan) dat is bij VAG nogal uitzonderlijk, standaard is dat bijna altijd boven de officiele fabrieksopgave. Ik zou bij fabrieksopgave 260 pk, verwachten dat dit toch zeker 270-275 pk in werkelijkheid zou zijn. Oorzaak kan natuurlijk de kwaliteit van de benzine in de tank zijn.
 

CDK

Forumguru
@Cordoba, dat vonden ze bij TVS ook een beetje apart, het was wel een warme dag en het is een geknepen motor omdat hij niet de vermogens mag halen zoals bij Porsche / Audi en VW.
aan de benzine kan het niet liggen, ik tank al van nieuws af aan BP Ultimate RON98
die vlakke koppel kromme dat is echt heerlijk, je voelt continu de power, geen last van een turbo gat of een compressor die pas in de hogere toeren mee gaat draaien :)

greetz Corné
 

Cordoba

Forumguru
@Corné: voor de temperatuur van de inlaatlucht en de barometerstand wordt gecompenseerd in de berekening, volgens mij, en als ze het goed doen moeten ze ook de luchtvochtigheid meten en daarvoor compenseren. De correctiefactor staat ook op je uitdraai, correctiefactor die ze hebben toegepast is 1.008, nu weet ik niet of dat betekent dat ze het resultaat met 0,8% hebben verhoogd, of juist verlaagd, maar in elk geval geen overdreven correctie.

Standaard vermogen, is bij 1013,2 mbar barometerdruk, standaardtemperatuur is dacht ik afhankelijk van welke standaard er gebruikt wordt (DIN of NEN-norm), maar is in het ene geval volgens mij 0 graden Celsius, in het andere geval geloof ik 20 graden. De standaard luchtvochtigheid durf ik geen gissing naar te doen.

Overigens fabrieksopgave heb ik gekeken op je kenteken, dus is voor Skoda Superb, niet hetzelfde blok in Passat of Audi of Porsche.
 

CDK

Forumguru
@Cordoba, klopt voor deze auto moet het vermogen 260pk zijn, maar exact hetzelfde blok levert 280pk bij Audi vandaar mijn opmerking
 

CDK

Forumguru
@TBiRD, tsjaa je kan niet alles hebben toch? 287pk voor een atmospherise Skoda is ook niet verkeerd hoor :) ben er dik tevreden mee.

greetz Corné
 

CDK

Forumguru
@der Einser, ik moet nu al voordat ik gas geef checken of m'n hoofdsteun wel ver genoeg omhoog staat ;) dus die turbo en compressor hoeft niet voor mij :)
 

CDK

Forumguru
@Joske, nee helaas, staat in backorder, heb de rest van de bestelling wel ontvangen, maar dat is voor der Einser :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan