Dynamic pakket en stoelverwarming

Canon-Eye

Forumguru
Skoda Genuine Accessories" (ja, dus accessoires verkeerd gespeld)
Wat is daar verkeerd aan dan? Gewoon in het Engels, toch (net als 'Genuine', wat niks anders betekent dan 'echte' of 'originele')?
 

CoesDoes

Forumguru
Gerelateerd aan de oorspronkelijke vraag nog een Filmpje
Op 2:19 is daar te zien dat er knoppen voor de stoelverwarming aanwezig zijn, daarna volgt nog wat beeld van de stoelen die ook in de Tsjechische configurator onder vermelding van Dynamic te zien zijn, de combinatie lijkt dus mogelijk.
 

CDK

Forumguru
ik heb een zwaar vermoeden dat de hoofdsteunen weldegelijk verstelbaar zijn, als je goed naar het filmpje kijkt zie je duidelijk een rand van de optisch geïntegreerde hoofdsteun, maar het lijkt niet écht één geheel te zijn.

greetz Corné
 

CoesDoes

Forumguru
ik heb een zwaar vermoeden dat de hoofdsteunen weldegelijk verstelbaar zijn, als je goed naar het filmpje kijkt zie je duidelijk een rand van de optisch geïntegreerde hoofdsteun, maar het lijkt niet écht één geheel te zijn.

greetz Corné
Dat ben ik met je eens, maar heb nog geen 'bewijs' kunnen vinden ;)
 

CoesDoes

Forumguru
Kansloos, op bijna iedere foto zie ik een 3-spaaks stuurwiel, en nu wordt dit niet geleverd. Lekker verhaal weer.....
Het is sowieso vreemd dat het 3-spaaks stuur op elke foto staat, maar volgens de informatie vanuit Skoda tot nu toe alleen in het Dynamic pakket leverbaar is.
Het 3-spaaks stuur is een van de redenen dat ik een Dynamic pakket als optie heb besteld en heb nog niet van de dealer gehoord dat het stuur anders gaat worden en ga er dus van uit dat een 3-spaaks krijg, als ik hier over gebeld zou worden hebben we nog een leuk discussiepuntje.

Hierbij nog wat informatie uit een document wat de dealers over MY2014 hebben ontvangen (ik zie toch echt 3-spaaks stuurwielen)
image.jpg
 
Het is sowieso vreemd dat het 3-spaaks stuur op elke foto staat, maar volgens de informatie vanuit Skoda tot nu toe alleen in het Dynamic pakket leverbaar is.
Het 3-spaaks stuur is een van de redenen dat ik een Dynamic pakket als optie heb besteld en heb nog niet van de dealer gehoord dat het stuur anders gaat worden en ga er dus van uit dat een 3-spaaks krijg, als ik hier over gebeld zou worden hebben we nog een leuk discussiepuntje.

Hierbij nog wat informatie uit een document wat de dealers over MY2014 hebben ontvangen (ik zie toch echt 3-spaaks stuurwielen)
Bekijk bijlage 18002
Dat is idd ook een van de redenen dat ik het Dynamic pakket heb besteld. Ik heb ook nog niets gehoord, dus we wachten af.... Ik zal de leasemaatschappij eens vragen.
 
Net nog even contact gehad met de dealer over de sportstoelen. Mijn O3 wordt: Octavia 1.4 TSI greentech 103kW Eleg. Business combi DSG

  • Er zit WEL een 3 spaaks stuur in het Dynamic pakket.
  • Er worden GEEN flippers geleverd bij de DSG
  • Hoofdsteun is niet verstelbaar, deze zit vast aan de sportstoel
  • Stoelverwarming is aanwezig
  • Lendensteun is vergelijkbaar met de originele stoelen
 

CDK

Forumguru
hier neemt Skoda een aanzienlijk risico zonder verstelbare hoofdsteunen vrees ik tenminste..... als ze van gemiddelde lengte uitgaan, kunnen lange mensen wel eens verplicht moeten afhaken :(
 

D_R1978

Senior Member
Interessant dat deze dealer aangeeft wel een 3 spaaks stuur in het pakket te verwachten. We zullen het wel zien als de eerste O3 met Dynamic pakket wordt geleverd bij een van de forumleden. :)

Verder ook opvallen dat hij aangeeft dat de lendesteun vergelijkbaar is met de normale stoelen, je zou toch verwachten dati dit iets beter zou zijn?
 
Als je in YouTube devolgende tekst intypt: "Skoda Octavia Combi (Skoda Genuine Accessories" (ja, dus accessoires verkeerd gespeld :wink: ), dan vind je een filmpje met daarin o.a. (de) sportstoelen, maar ook de/een dakspoiler...
Een ander zeer interessant filmpje vind je als je het volgende typt: "GTI-Treffen 2013 am Wörthersee - Highlights". Vanaf 2 min 20 zie je daarin ook beelden van de spoiler.

Als je echter goed kijkt, dan zijn de spoilers verschillend tussen de 2 filmpjes.
De spoiler in net 1e filmpje lijkt iets rechterop te staan en minder lang te zijn.
De vraag blijft natuurlijk welke de geleverde worden...


Bedankt voor dit antwoord. Het zijn sowieso leuke filmpjes, vooral die tweede ;)

Ik zag dat deze spoilers wel anders zijn dan die op het vorig type Octavia. Ik hoop dat dit werkelijk zo is, deze zijn veel mooier vind ik.
 

Luke

Forumguru
In België is het dynamicpakket nog niet beschikbaar, denk ik. Eens de carconfigurator gebruikt en heb de optie niet gevonden. Ik heb dat nu wel op mijn huidige wagen en ben best tevreden van de stoelen.
Wat betreft het driespakig stuur had ik dezelfde grap voor; bij het bestellen was ik blij dat ik dat coole stuurtje kreeg, maar nadien bleek dat het niet multi-functie was. Dus alsnog vervangen door een vierspakig!
En tegenwoordig kon je het driespakig stuur wél krijgen met multifunctie...
Ook was mijn greenline enkel te bestellen met Ambition voorzieningen. Later kon je dan weer je Octavia met alle uitrustingsniveau's bestellen én zelfs met trekhaak wat ook niet kon toen ik 'm bestelde..

Je ziet, ALS HET KAN best wat wachten is de boodschap...
 
Net nog even contact gehad met de dealer over de sportstoelen. Mijn O3 wordt: Octavia 1.4 TSI greentech 103kW Eleg. Business combi DSG

  • Er zit WEL een 3 spaaks stuur in het Dynamic pakket.
  • Er worden GEEN flippers geleverd bij de DSG
  • Hoofdsteun is niet verstelbaar, deze zit vast aan de sportstoel
  • Stoelverwarming is aanwezig
  • Lendensteun is vergelijkbaar met de originele stoelen
Nou, de berichten zijn tegenstrijdig. Zojuist even contact met de dealer gehad. Hij geeft aan dat het Dynamic pakket inderdaad met een 3-spaaks sportstuurwiel wordt geleverd. Volgens de dealer zijn de hoofdsteunen van de sportstoelen gewoon verstelbaar. Hij vertelde namelijk dat zelfs de RS geen geïntegreerde hoofdsteunen heeft. De kleur van de stoelen is momenteel alleen nog maar leverbaar is zwart. Blijft afwachten dus....
 

CoesDoes

Forumguru
Nou, de berichten zijn tegenstrijdig. Zojuist even contact met de dealer gehad. Hij geeft aan dat het Dynamic pakket inderdaad met een 3-spaaks sportstuurwiel wordt geleverd. Volgens de dealer zijn de hoofdsteunen van de sportstoelen gewoon verstelbaar. Hij vertelde namelijk dat zelfs de RS geen geïntegreerde hoofdsteunen heeft. De kleur van de stoelen is momenteel alleen nog maar leverbaar is zwart. Blijft afwachten dus....
Vreemd.., zoals al eerder ergens gemeld staat in de handleiding (op pag.73) "Let op
■ Bij de sportstoelen zijn de hoofdsteunen in de rugleuningen van de voorstoelen geïntegreerd. Deze hoofdsteunen kunnen niet in hoogte worden versteld of wor- den uitgebouwd."
 

paulus474

Senior Member
Ook op Skoda Twitter staat dat de hoofdsteunen geïntegreerd zijn In de sportstoelen, en dat de stoelen in 2 kleuren verkrijgbaar zouden zijn...
 
Bovenaan Onderaan