Octavia III RS

Rallye

Forumguru
Je hebt helemaal gelijk Rallye! Belangrijk is te realiseren dat in het eerste jaar voor een dure auto de BTW de grote afschrijver is, als ik het goed begrijp... (heb me er pas sinds kort in verdiept)

Als je inderdaad BTW betaalt over het verschil tussen je inruil en de prijs van de nieuwe auto loopt je afschrijving op de BTW gewoon mee met de afschrijving van je oude auto.

Een wat oudere BMW is ook leuk, echter tegen de tijd dat ik zoiets kan betalen voldoen ze niet meer aan het gewenste sociale profiel.....
 

LT83

Forumguru
Rallye, je hebt natuurlijk gelijk! Veejay is nu het hele weekend druk met het controleren van zijn belastingaangifte van de afgelopen jaren. Die man krijgt waarschijnlijk 25.000 euro terug aangezien hij altijd het dubbele aan belasting heeft berekend ;) @ Veejay; je gaat wel even heel snel in dit verhaal he; Chris hoort niet meer bij die brigade natuurlijk, 265pk is zo 2008 ;)
 

Wild Chocolate

Senior Member
Zeker mee eens! Maar hij heeft er helemaal geen een gekocht en ik ben benieuwd of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
En dat de RS een mooie auto is staat buiten kijf maar daar is vast al een topic over.

Kom op! Zeker de helft van het plezier van een auto (of een ander stuk grotemensenspeelgoed) kopen zit hem toch in de voorpret? Het dromen vooraf, het vergelijken met andere merken die verkrijgbaar zijn, het uitzoeken van de uitvoering die je wilt, de kleur, etc. etc. etc.
 

sitechris

Donateur
@Luuk: handling is koning :). Maar na 20 april zit ik ook weer op niveau als ik mijn chipkuurtje heb gehad ha ha ;)
@Veejay: in een snelle BMW hoort geen viercilinder (328i). Punt uit.
 

Wild Chocolate

Senior Member
Van de bezinemotor weet ik niet of daar kwaaltjes aan zijn. (De diesel heeft als zwak punt de pompverstuivers, maar die zijn bij mij inmiddels allemaal kosteloos vervangen).

Algemeen wat kleine elektronica dingetjes, die bij alle Octavia's voor kunnen komen:
- Bedieningshendel cruisecontrol gaat nog weleens stuk,
- Bediening elektrische ruiten wil nog weleens storen. Dit merk je dan doordat een ruit halverwege het automatisch sluiten weer opengaat.
- Achterruitensproeier wil nog weleens losraken, zodat de vloeistof ergens tussen je bekleding terechtkomt i.p.v. op de acherruit.

Vooral de 2e is geloof ik nog best kostbaar, hoewel het me nu niet direct zaken lijken waardoor je hem zou moeten laten staan.
 

s-line

Forumguru
Je zin valt me nu pas op, ik snap nu wat je bedoeld, je zal verkeerd gelezen hebben l. Maar... hij is nog niet te koop. Dus dan kan ik hem ook nog niet gekocht hebben.

Snap ik maar,ik ben benieuwd naar de rest uit die zin. (Net als je rs uitlaat op de superb)
vrg.
 

s-line

Forumguru
Hoe is het trouwens afgelopen met de aanschaf van je Audi s6/rs6 of ging dat ook niet door!
Ik weet alweer wie je ben.
 

WesleyJD

Banned
Audi is veels te prijzig. En bovendien. Je hebt meer voor je geld met een Skoda dan een Audi. Al vind ik een Audi wel mooier in sommige gevallen.
De RS uitlaat die ik op de Superb wilde gaat voorlopig niet door. Beetje zonde als ik een O3 RS koop om daar nu in te gaan inversteren. Lijkt me logisch.

Het gaat hier overigens over de RS. Je vliegt wel alle kanten op.
 

Noord26

Forumguru
Ik zie de vooruitgang niet om eerlijk te zeggen. Je zegt dat je nu een vergelijkbare auto als de mijne rijdt. In deze uitvoering met alle opties laat dat niets te wensen over. Wat denk je wel te vinden in een O3 RS wat je nu mist?
 

WesleyJD

Banned
Ik zie de vooruitgang niet om eerlijk te zeggen. Je zegt dat je nu een vergelijkbare auto als de mijne rijdt. In deze uitvoering met alle opties laat dat niets te wensen over. Wat denk je wel te vinden in een O3 RS wat je nu mist?

Ik zie de vooruitgang van wat ik nu rij naar een RS wel. Sowieso het vermogen en de lookt spreken mij aan. Maar ieder verschilt in mening daarin natuurlijk.
 

Noord26

Forumguru
Ok, ik vind idd al aardig wat. Maar ik ga mij niet mengen in die discussie. Als het daadwerkelijk zo is zegt dat meer over Jasper/Wesley en de inbreng op het forum..
 
Bovenaan Onderaan