Octavia III RS

WesleyJD

Banned
Het hangt zeker samen met wat ik als inruil krijg voor de SC2. Zeker geen straf om mee door te rijden hoor :-) Ik denk overigens dat de Octavia met de opties die ik extra wil icm DSG rind de 40k komt. Dat is 8k minder dan dat ik voor de SC2 heb betaald. Dus dat verlies zal ik zekwr wel moeten slikken, maar dan heb je wel weer wat nieuws. Daar zit de afweging ook in.

P.s maakt in deze niet uit hoe ik mijn geld verdien. (mocht iemand nog een baantje ter beschikking hebben....)
 

CDK

Forumguru
@ Wesley, laten lullen pik, gaat niemand wat aan wat je voor werk doet of hoe je aan je poen komt!
geld moet rollen toch!? als iedereen z'n geld in de pocket houdt blijft die crisis eeuwig duren ;)

greetz Corné
 

CharlesTucker

Forumguru
Wesley, je vraagt in het begin om "wijs advies", dat is natuurlijk lastig als we je wensen en mogelijkheden niet kennen. Over het algemeen wordt het als je naar het financiele plaatje kijkt onverstandig gevonden om een vrij nieuwe auto al zo snel in te ruilen, het kost je gewoon handen vol geld. Maar als je er de mogelijkheden toe hebt, kun je alleen zelf bepalen of de hogere funfactor van een RS en "iets nieuws" je dat geld ook waard is. Kennelijk heb je wel het een ander te besteden, maar gezien het feit dat je een nieuwe Audi of BMW te gortig vind zijn je mogelijkheden ook weer niet onbeperkt. Een "wijs advies" zou dan toch zijn om nog een paar jaar van je full option S2C te genieten, maar nogmaals, alleen jij weet wat wat je wilt en kunt, dus ik ben bang dat je vraag inderdaad niet tot een advies gaat leiden waar je blij van wordt.

Wat betreft je inkomen, daar hebben we hier helemaal niets mee te maken. Statistisch gezien is het ongebruikelijk om op je 23e dit soort keuzes te kunnen maken, maar er zijn genoeg legale en illegale manieren om je toch op 23e dit soort dingen te kunnen veroorloven, een paar zijn de revu al gepasseerd (loterij, wietplantjes, voetballer), maar er zijn er nog genoeg andere mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld erfenis, bankoverval, of gewoon hard werken in de juiste branche.

(of ben ik met mijn poging tot een serieus antwoord nu gigantisch in een 1 april grap getuind??)
 

eddiea

Forumguru
Nou jullie hebben heel veel gemeen. Zelfde leeftijd, 2 kinderen zelfde auto's gehad en toevallig ook allebei uit Flevoland. Ik denk ook wel dat er op een rs6/s6 iets meer wisselgeld te vergeven is.

Ik heb een amethyst metallic.

Gr


Ik denk dat de inruil op een Audi wel andere cijfers terweeg brengt dan op een Skoda. Maar bedank voor de tip, zal een pm sturen.

P.s wat voor kleur heb jij?
 

WesleyJD

Banned
Als ik het zo lees snap ik je gedachte. Ik ben hier terecht gekomen door een beetje mijn dealer... die ging vaak naar deze site als ik daar was. En ik wil(de) de Superb wat lager met grotere wielen + een dubbele RS uitlaat. Hier zocht ik naar tips.

Overigens... laten we verder gaan met het onderwerp :-)
 

sitechris

Donateur
Idd ontopic. Dit ontspoort een beetje. Het gaat hier over een leuke autokeuze.
@WesleyJD: ik las net dat je 2 kleine kids hebt, dan vind ik de Octavia RS III de beste keus. Want dan moet er nog wel eens wat mee in de kofferbak :). Er zijn overigens wel een paar alternatieven:

- Focus ST Wagon (vind ik persoonlijk minder mooi)
- Audi A4 (je hebt nu heel erg rijk uitgevoerde modellen en die zijn relatief betaalbaar. Zit je wel vast aan de 1.8 TSI (170 pk/320 nm), maar die kun je wel chippen natuurlijk. Check maar even op http://special.audi.nl/a4businessedition/. En anders is de Proline S ook goede value for money, maar de business edition is echt wel heel erg veel auto voor je geld.
- BMW 3 serie Touring (is fors duurder dan een vergelijkbaar uitgeruste A4) en voor een leuke 328i ben je met wat opties zo 55k kwijt.
 

WesleyJD

Banned
@sitechris.

De Focus vind ik ook niet veel soeps en de Audi heeftt maar 10pk meer. De verkoper hier vermoed dat als de RS lamgs ABT gaat het richting de 280pk gaat.
 

Spector

Forumguru
Als je het kan betalen, waarom niet. Heb zelf ook twee kleintjes en ruimte genoeg in de Octavia II RS Combi. Ik zie ook even niet waar die 18k Euro verschil in nieuwprijs met die van mij vandaan moet komen, ik wacht geduldig op de lancering in juli en het op de markt komen begin volgend jaar van de RS combi (of is dit inmiddels eerder?).
 

WesleyJD

Banned
Als je het kan betalen, waarom niet. Heb zelf ook twee kleintjes en ruimte genoeg in de Octavia II RS Combi. Ik zie ook even niet waar die 18k Euro verschil in nieuwprijs met die van mij vandaan moet komen, ik wacht geduldig op de lancering in juli en het op de markt komen begin volgend jaar van de RS combi (of is dit inmiddels eerder?).

Uhm uhm.. hoe bedoel je die 18k?
 

CDK

Forumguru
@ Wesley, Sk_Hans gaf aan dat die nieuwe RS om en nabij de 50k ging kosten en uit Spector z'n post maak ik op dat hij 32k voor zijn RS betaald heeft en zo aan 18k verschil komt???
 

sitechris

Donateur
@sitechris.

De Focus vind ik ook niet veel soeps en de Audi heeftt maar 10pk meer. De verkoper hier vermoed dat als de RS lamgs ABT gaat het richting de 280pk gaat.

Fyi: Pon geeft sinds kort geen garantie meer bij Abt tuning. Imo zijn er betere alternatieven in de markt. Ik spreek uit ervaring, mijn vorige GTI 6 heb ik op zowel Abt als JD chipped gereden.
 

WesleyJD

Banned
@ Wesley, Sk_Hans gaf aan dat die nieuwe RS om en nabij de 50k ging kosten en uit Spector z'n post maak ik op dat hij 32k voor zijn RS betaald heeft en zo aan 18k verschil komt???

Is dat niet wat "goedkoop?" zou best kunnen hoor, ik heb er wel een DSG in nodig dus komt wel ietsje bij. 50k lijkt me wel wat overdreven. Zat meer aan rond de 40k te denken. Maar dan begrijp ik het mogelijk van de 18k. Een 1.8 DSG Elegance BNS kost al 34k+

@sitechris: Ik had van de dealer begrepen dat het nog wel kan in de toekomst maar een andere weg bewandeld, ik weet er het fijne niet af. Maar er moeten gewoon wat extra pk's bij tegen die tijd. En als het achteraf gebeuren moet, dan kan ik altijd kijken of het "noodzaak" is. Zag in de brochure dat je de gewone Octavia ook kan voorzien van Eiback of MAD verlaginsveren. Misschien zit dat bij de RS al standaard op.
 

Hetzer

Forumguru
[MODERATORBREAK]off-topic berichten verwijderd,
Het gaat hier niet over de financiële positie van personen.[/MODERATORBREAK]
 

Spector

Forumguru
@ Wesley, Sk_Hans gaf aan dat die nieuwe RS om en nabij de 50k ging kosten en uit Spector z'n post maak ik op dat hij 32k voor zijn RS betaald heeft en zo aan 18k verschil komt???

Klopt. Is wel een hand geschakelde versie, eigenlijk geen idee wat hij twee jaar geleden met DSG moest kosten.
 

Sk_Hans

Forumguru
In de prijslijst van 1 juli 2012 staat de Octavia Combi RS DSG voor 39.150,-
Dat is exclusief verdere opties, afleverkosten etc. Dan denk ik echt niet dat de nieuwe onder de 40 blijft. Met wat opties etc moet je volgens mij echt op minimaal 45.000 tellen en wellicht al snel richting 50.000.
 

Spector

Forumguru
Neen, Spector woont gewoon in Nederland. Heb de offertes er nog even bij gezocht, auto is besteld begin 2011 en de offerte van destijds was 33.500,-- ( om bijtelling te voorkomen wel een aantal opties achteraf besteld ). Heb daarna de prijzen niet echt gevolgd, maar ik vind 50K euro best pittig voor de nieuwe RS.
 
Bovenaan Onderaan