Octavia III RS

Topic in 'Octavia III' gestart door RefleCs, 20-03-2013.

  1. Wild Chocolate

    Wild Chocolate Senior Member

    Ik vind de RS alleen minder comfortabel op slecht wegdek. Vooral wanneer je rustig rijdt, op woonerven of een oude klinkerweg, voel je de hobbels in het wegdek heel duidelijk. Zodra ik een beetje doorrijd heb ik daar eigenlijk geen last van. Ook snelle verkeersdrempels op sommige 60 km wegen neemt hij soepel.

    Ik hou zelf wel van een beetje direct geveerd, en je weet natuurlijk als je een RS koopt, dat hij stugger geveerd is.
     

  2. Fean

    Fean Forumguru

    @Rallye
    Je stelt mij wat meer gerust. Ik "moet" bestellen en kan niet proef rijden. Sportonderstel daar kun je je echt behoorlijk in vergissen. Veelal geeft Vag dezelfde mogelijkheden mee als zijn voorgangers (tenminste voor Audi iig). Als de OctII maar één sportonderstel heeft en deze is niet te hard dan is het risico wat minder groot dat ik thuis kom met een klapperbak.

    Je haalde de focus aan... In de opinie schreef men dat de Focus een meer "rijders auto" is/was. Ik heb de Focus Wagon echt overwogen. Proef gereden in de 182pk versie en de Wagon-ST met 250pk. Qua vermogen een wereld van verschil maar ook het onderstel. Dat rijdersauto gevoel mmwoa.. die 250pk dat is een fantastisch blok, qua sturing en bochten bij full power vertoonde het stuur vreemd/vaag gedrag, de controle heb je wel.. maar er wordt iets electronisch geregeld wat erg onaangenaam voelt. En dat noemt men in de media een "rijdersauto". De meningen zijn enorm verdeeld. De ST is afgehaakt ivm met de té krappe Recaro stoelen. Overigens die 250pk was krachtig maar ik had er meer van verwacht. Het geluid maakt heel erg veel goed in ST, fantastisch!

    Ik heb nog een vraag over sportstoelen... zijn deze significant anders dan de standaard stoelen van Skoda?
     
  3. Spector

    Spector Forumguru

    was deze al ergens voorbij gekomen??

    [​IMG]
     
  4. Rallye

    Rallye Forumguru

    Over de sportstoelen van de Octavia III kan ik natuurlijk niets zeggen. In de II zijn ze harder en meer gevormd dan de originele. Dat van die te krappe stoelen had ik bij de Golf GTI; naast de ruimte een reden voor de Skoda te gaan.
     
  5. sitechris

    sitechris Forumguru

    Ik ben zelf bijna 100 kg zwaar, maar heb in de stoelen van de GTI nooit het idee gehad dat ik te krap zat.
     
  6. Fean

    Fean Forumguru

    Evenbeeld -3, euhmm -2 ;) Ik heb de sportstoelen van Audi..zitten echt perfect, perfecte zijsteun in bochten. Ik dacht dezelfde uit de GTI zonder de ruitjes. Ik heb nogal zwemschouders, als die maar niet schuiven vind ik alles prima.

    Collega heeft net de 1.4 Elegance BL besteld ook met Sportonderstel en stoelen..
    Die vraagt zich nu af of een lichtere motor effect heeft op de demping van het sportonderstel... daar heeft hij op zich een punt mee. Je zou zeggen minder gewicht dus harder?
     
  7. sitechris

    sitechris Forumguru

    Minder gewicht betekent iets minder onderstuur (want die kilootjes in het vooronder moeten ook de bocht mee) en de auto duikt wat minder naar beneden bij bijvoorbeeld hard aanremmen van een bocht. Ik denk niet dat het voor de demping veel uithaalt, maar heb daar geen ervaring mee. Dan zou je eigenlijk een dieselversie met sportonderstel (die blokken wegen wat meer) vs een benzineblok met sportonderstel moeten rijden.
     
  8. WesleyJD

    WesleyJD Banned

  9. Noord26

    Noord26 Forumguru

    Besteld? ;)
     
  10. Spector

    Spector Forumguru

    ziet er niet uit :)
     
  11. Noord26

    Noord26 Forumguru

  12. RoelF

    RoelF Forumguru

  13. RefleCs

    RefleCs Forumguru

    Was deze al voorbij gekomen? De Octaaf in het wild gespot.

     
  14. CoesDoes

    CoesDoes Forumguru

    Ik zat even in de handleiding te kijken en kwam daar wat maten en specs van de RS tegen.
    Weet niet of dit al eerder voorbij is gekomen, maar het leek me wel interessant.

    image.jpg image.jpg image.jpg
     
  15. VEEJAY

    VEEJAY Forumguru

    Fraai dat je dat zo gespot heb, een fraaie 220pk voor de TSI en een teleurstellende 180PK voor de TDI. Als ik het goed begrepen heb.
     
  16. sitechris

    sitechris Forumguru


    Het moet niet zo zijn dat de diesel opeens meer power heeft dan de benzine. Eens overigens dat standaard 250 en 200 pk beter was geweest.
     
    turboturbo vindt dit leuk.
  17. Darkside

    Darkside Forumguru

    Waarom is de RS groter dan de normale O3? Is dat ook bij de huidige zo?
     
  18. RefleCs

    RefleCs Forumguru

    Dat heeft alles te maken met waarschijnlijk de voorspoiler. Die steekt waarschijnlijk net wat verder naar voren dan bij de normale OIII. Dat was destijds bij mijn Fabia Scout hetzelfde t.o.v. de normale caresorievorm.
     
  19. Darkside

    Darkside Forumguru

    Ja daar heb ik niet aan gedacht
     
    RefleCs vindt dit leuk.
  20. Der Einser

    Der Einser Forumguru

    Op de filmpjes en foto's vind ik hem nou niet echt spectaculair!
    Beetje saai zelfs als ik heel eerlijk ben, en niet heel mooi.
    Had er veel meer van verwacht.

    Ik hoop dat de combi er beter uitziet.
     

Deel deze pagina