Geen commandant, daar breken de polijstkorrels niet van af.
Ik weet niet waar je woont Stephie, maar je kunt bijv. bij Carclean langsrijden voor advies, dan bekijken ze je auto en de lak en krijg je een advies op maat. Kleurwas doet maar één ding en dat is verbergen van de schade.
Oplossen van het probleem: wassen met de hand, vervolgens de auto kleien om alle vastzittende vervuiling van de lak te krijgen (anders krijg je nog meer krassen bij de vervolgstappen), en vervolgens polijsten (met de hand of met geschikte!! machine). Vervolgens de lak voeden en in de was zetten om alles af te ronden. Je kunt ook deel voor deel doen, bijvoorbeeld eerst het dak, de volgende keer de neus, en dan de linkerkant en de rechterkant. Zo kun je het spreiden over verschillende dagen/weken. Belangrijk is wel dat als je aan een volgend deel begint, dat deel wel eerst gewassen moet worden en gekleid, en dan de vervolgstappen erachter aan. Als je nergens binnen kunt staan voor deze klus, kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld tijdens de winterperiode de schade te maskeren met kleurwas, en na de winterperiode aan de slag te gaan.
Toen ik mijn auto (2e hands) kocht zat ie vol met swirls (zo heten die krasjes), na advies en aanschaf van producten verspreid over 3 dagen de hele auto onder handen genomen, en hoewel de lak nog steeds beschadigingen vertoont, krijg ik nu vooral commentaar dat de auto zo glimt, doordat de swirls grotendeels zijn verdwenen.
Edit:
Overigens, kun je de auto ook wassen in een wasbox, in plaats van in een carwash. Wasbox loop je in principe geen risico, als je goed te werk gaat, en het water goed schoon is. (water wordt vaak teruggewonnen)