Octavia III

sitechris

Donateur
Ik heb ook gehoord dat deze in 2013 komt. Eerste spyshots stellen niet teleur. Hij wordt wel wat boven de Golf gepositioneerd las ik laatst ergens.
 

Canon-Eye

Forumguru
Na het YouTube filmpje vind ik 't nog steeds een strakke bak.
Ben alleen wel erg benieuwd hoeveel hoofdruimte de hatchback achterin biedt - ik vrees dat je om achterin personen langer dan 1,60m mee te kunnen nemen een combi nodig hebt...
 

EdK

Forumguru
kan nooit een skoda zijn !
Heb je die ruimte in die wielkasten wel eens gezien ?
Man dat is veel te weinig, bij skoda is dat minimaal 15 cm ruimte
Nu heb je niks meer te doen met verlagings setjes of je moet kleinere velgen kopen
 

Michel

Forumguru
Als ik de Tsjechische tekst even door translate.google.nl laat vertalen, komt het er qua introductie op het volgende neer:

"De introductie van een nieuwe generatie Octavia staat gepland voor het einde van 2012. Deze Skoda zal gebruik gaan maken van modulaire MQB platform.

De première vind plaats in de tweede helft van het jaar. De productie start staat gepland voor november. In 2013 zal dan de volledige productie een feit zijn."

Als ik goed tussen de regels door lees komt het erop neer dat de hatchback uitvoering als eerste leverbaar wordt, gevolgd door de Combi halverwege 2014. De Octavia Scout komt dan in 2015.
 
Ziet er nogal concept achtig uit. Als hij zo van de band rolt ben ik wel bang voor de prijs die erop zal geplakt worden. Skoda is superinteressant vanwege de geboden kwaliteit en de bescheiden prijs. Dus ergens hoop ik dat het nog een concept is.
Doet er wel niets van af dat dit een super vette bak is!
 

Bakkertje

Forumguru
Als je het mij vraagt is het van voren een BMW 1 serie (vorig model), de achterlichten van een Mondeo / Focus en van de zijkant is het meer een Volvo S60.
De combinatie is overigens prima. Ik ben echter meer benieuwd naar mpv-achtige die je ook op die site treft... ;)
 

MarcoO2

Forumguru
Koop gewoon allemaal even de nieuwste Autovisie, daar staat een artikel in over alle nieuwe Skoda's die in de pijplijn zitten.
 

Darkside

Forumguru
In 2013 zal dan de volledige productie een feit zijn."

Als ik goed tussen de regels door lees komt het erop neer dat de hatchback uitvoering als eerste leverbaar wordt, gevolgd door de Combi halverwege 2014.
Dat is mooi als mijn O2 opgevolgd gaat worden door een O3.
 

Darkside

Forumguru
Over de special in autovisie. Op de site van de telegraaf (het stukje van de panda).
Wordt de Octavia ook genoemd.
ocatavia 3.jpg
 
Bovenaan Onderaan