Uitlaatsierstukken Superb combi greenline

TBiRD

Lid
Bij mijn Greenline zijn ze ook 55mm.

Ik denk dat ik voor deze ga.
Alleen is me niet helemaal duidelijk of deze wel schuin is aan de achterzijde.
Misschien dat 70mm diameter ook een beetje "te sjonny" is....:laugh:

Ik heb deze, ook 70mm en kijk naar mijn foto iets hoger in dit topic. Past perfect. Die 50-55 mm pijpjes zijn imho veel te dun. Moet je die van jou dan vastklemmen of lassen
 
Men uitlaatstukken net ontvangen en gemonteerd. Ben niet helemaal zeker of ik tevreden ben met het resultaat.

2013-04-09%2020.28.09.jpg
 

deusjevo

Forumguru
Het uitlaatstuk steekt naar mijn mening wat te ver uit.
Heb je ook een wat duidelijker foto die wat lager genomen is?
 

Miez1

Forumguru
Ter vergelijk zet ik er nog een foto bij van de originele uitlaat sierstukken uit de Skoda catalogus;

IMG_1124.jpg
 

yves1966

Forumguru
Ik heb ze iets anders gepositioneerd. Ik vind het zo al stukken beter.
Persoonlijk vind ik de linkse iets te ver zitten.
Misschien een tip voor montage: meet aan de binnenkant de afstand tot de originele uitlaat en maak dat beide even diep zitten.
Heb de mijne zo gepositioneerd en vind het zelf goed geslaagd :cool:
 
ik had de linkse bewust zo gezet omdat de orginele links ook wat meer naar achter zit.

Maar ik ga ze wel een keer gelijk zetten. Ik zal nog een foto posten.
 

TBiRD

Lid
ik had de linkse bewust zo gezet omdat de orginele links ook wat meer naar achter zit.

Maar ik ga ze wel een keer gelijk zetten. Ik zal nog een foto posten.

Probeer ook niet die vijsjes langs onderen te laten uitsteken, die vallen erg op. Ook niet te diep onderin steken anders zie je zo de originele pijpjes erin zitten. Ook niet mooi imho.
 

Miez1

Forumguru
Hi verdamme,

Zoals ik met de foto's heb getracht te illustreren is er een aanzienlijk verschil in origineel en aftermarket. Ik persoonlijk vind het afbreuk doen aan het geheel wanneer je de bevestiging kunt zien van het sierstukje en daarnaast het originele pijpje. Jouw oplossing is het in mijn beleving 'net niet'. Waarom heb je eigenlijk niet gekozen voor origineel? (of heb je dat al ergens gepost?)

Alles gute !

Miez
 

TBiRD

Lid
Hi verdamme,

Zoals ik met de foto's heb getracht te illustreren is er een aanzienlijk verschil in origineel en aftermarket. Ik persoonlijk vind het afbreuk doen aan het geheel wanneer je de bevestiging kunt zien van het sierstukje en daarnaast het originele pijpje. Jouw oplossing is het in mijn beleving 'net niet'. Waarom heb je eigenlijk niet gekozen voor origineel? (of heb je dat al ergens gepost?)

Alles gute !

Miez

Ik heb de bevestiging van het sierstukje met hittebestendige zwarte verf gespoten en dat ziet er dan al beter uit (beetje camouflage). Ik heb ook niet voor de originele gekozen omdat deze moeten vastgelast en afgespelepen worden en omdat het een leasewagen is wil ik er liefst niets definitief aan veranderen. Moest ik iemand weten die kon lassen zou ik het misschien wel overwegen.
 

Miez1

Forumguru
@TBird,

Dat lassen en slijpen kan de garage toch voor je Fixen? Voor 79,00 Euro in de BTW zat er een origineel Skoda onderdeel op de auto, geen leasmaatschappij die daar iets van zegt.

Immer gute fahrt!

Miez
 

TBiRD

Lid
@TBird,

Dat lassen en slijpen kan de garage toch voor je Fixen? Voor 79,00 Euro in de BTW zat er een origineel Skoda onderdeel op de auto, geen leasmaatschappij die daar iets van zegt.

Immer gute fahrt!

Miez

Zoals ik hier al hoger vermeld heb was ik wat te ontgoocheld in mijn garage. Ze begonnen al met direct te zeggen dat ik een andere achterspoiler/diffuser moest hebben om deze originele sierstukken te monteren. Ik wist natuurlijk dat ze uit hun nek kletsten want velen hebben deze originele hier ook. Daarmee met het naar huis rijden 2 pijpjes in de autoshop gehaald en erop gezet.
 

Miez1

Forumguru
Hi TBiRD,

Overbodig om te zeggen dat het kennisniveau bij deze dealer wat tekort schiet. Laat je niet in de luren leggen, Art. FDC620 001 (1.6TDI), zo te bestellen (desnoods in NL)

Alles Gute!

Miez
 
Bovenaan Onderaan