Uitlaatsierstukken Superb combi greenline

gert riva

Nieuw lid
ik was net bij de dealer gaan vragen of er uitlaatsierstukken op de superb greenline kunnen geplaatst worden, aangezien deze versie dat als enige van de superbs niet heeft... er werd mij verteld dat deze niet verkrijgbaar zijn...ze wisten ook niet waarom niet... kan er iemand mij verder helpen , want zo een chromen eindstuk is toch veeeeel mooier dan die 2 metalen pijpjes die nu zichtbaar zijn....:yeah:
 

Miez1

Forumguru
En ziehier, 79 Euro in de Skoda Accessoireprijslijst;

IMG_1125.jpg

Let wel op strakke montage, volgens mij moet er dan een stukje van je pijpjes worden afgeslepen.

Ik wil mijn dealer wel eens navragen?

grtz.

Miez
 

gert riva

Nieuw lid
Da's straf, bij de skoda dealer beweren ze dat het niet kan en de sierstukken staan gewoon te bestellen in de Skoda accessoires catalogus....tja, die dealers van tegenwoordig.....
 
@miez1
Zijn dat dezelfde pijpjes als onder mijn 1.8tsi zitten? Ze lijken groter namelijk. Ik vind die chromen pijpjes bij mij mooi, maar ze hadden net een tikkeltje groter mogen zijn :)
 

Dirkmk1

Senior Member
Skoda dealer Verdaat in Veldhoven heeft ze wel.
Ik krijg over twee weken mijn Superb Combi Greenline en wilde ook een dubbel sierstukje, kost 90 euro incl montage. Moet wel besteld worden want ze hebben het niet op voorraad liggen.
Dealer spreken elkaar dus tegen, apart. Als je in Turnhout woont is Veldhoven niet ver weg? Wellicht daar bestellen, Gert Riva?
 
Toen ik informeerde of ik de chromen uitlaat kon laten monteren was het antwoord dat dat wel kon, maar dat dan ook de diffuser zou moeten worden aangepast aangezien ik een 1.6TDI greenline heb.
Graag hoor ik of dit klopt of dat de uitlaten er ook onder kunnen zonder dat er verder iets hoeft te worden aangepast.
 

Miez1

Forumguru
@baartje,

Ik weet niet zeker of die verschillen, ik zag eerder op dit draadje wel twee typenummers voorbij komen maar in mijn beleving verschilt de diameter van deze versies niet. Ik vind ze zo net mooi, groter trekt al snel meer aandacht en het gaat mij juist om de verfijning;)

@Olifant,
Het betreft alleen het eindstuk en hiervoor zijn geen aanpassingen aan de bumper nodig, enige aanpassing welke ik zou kunnen bedenken is dat ze een klein stukje van de originele eindpijpjes afslijpen om het opzetstuk iets meer naar binnen te laten vallen wat de esthetiek ten goede komt (loopt dan in de lijn met je achterbumper en steekt niet te ver uit).

Alles gute !

Miez
 

Joaker

Nieuw lid
Ik heb bij de lokale automaterialenhandel 2 universele AutoStyle pijpjes gehaald (diameter 50mm, met een schuine uitgang) en die passen er perfect overheen.


En de voor en na fotootjes: img0736kb.jpg
img0737tb.jpg
 
@Miez1, Zou je de diameter (buitenmaat) eens willen meten voor mij? Jouw eindstukjes lijken echt groter..:)
 
Heb de uitlaatjes gemeten met schuif maat en zijn 67 mm besteld via Skoda schop zie dat ze deze er op gelast hebben er zitten tussenplaatjes tussen.
 

gert riva

Nieuw lid
Bedankt,

Ik denk dat ik dan maar gewoon de universele eindstukken ga halen... lijkt mij het makkelijkst, en je kan ze dan vandaag nog monteren....:super:
 
Ik moest de wagen nog gaan ophalen dus heeft de dealer ze gemonteerd en dit gratis.
Als je de wagen reeds hebt ja dan wordt lassen niet zo vanzelfsprekend.
 
Bovenaan Onderaan