Uitlaatsierstukken Superb combi greenline

JOVOS

Senior Member
Ik hoop dat ik hier nog even wat navraag kan doen betreffende eindstukken voor een S2 combi. Ik zie hier mooie eindstukjes voorbij komen, maar zelf wil ik van één eindstuk met twee pijpjes naar twee einstukken met één pijp. Dus aan elke kant van de auto een eindstuk. Volgens mij heeft de 2.0 TSI standaard ook aan iedere kant een eindstuk. Zelf heb ik een 1.8 TSI en vraag me dan ook af of het deel met de parkeersensoren in de achterbumper van de 2.0 TSI los te verkrijgen is en over te zetten zodat ik in ieder geval aan iedere kant van de auto een uitsparing voor de eindstukken heb.
 

CDK

Forumguru
@JOVOS, de 1.4 en 1.8 TSI hebben een dubbel eindstuk op links en de 2.0 TSI en de 3.6 FSI hebben links en rechts een dubbel eindstuk af fabriek. Als je naar links en rechts een enkel eindstuk á la Audi wil dan moet je flink verbouwen. De achterbumper zal vast los verkrijgbaar zijn, @Joske heeft vast wel een onderdeelnummer in z'n database staan. Ook kan je @achbrouwer contacteren, hij is bezig met een ombouw naar dubbele pijpen, wellicht doe je daar ook nog ideeën van op. Succes er mee!
 

JOVOS

Senior Member
Dank voor jullie reacties Corné en Joske.
Complete achterbumper vervangen was ik eigenlijk niet van plan. Ik had gehoopt dat het stuk waar de sensoren voor de park assist in zitten en dus ook de uitsparingen voor de uitlaatstukken, een los deel was. Het lijkt er namelijk op alsof dit een inzetstuk in de bumper is welke in de bumper gezet wordt als je park assist als optie neemt. Maar, mogelijk weet Joske hoe het precies zit...? Auto is trouwens van januari 2011.
 

FWesten

Senior Member
Heeft iemand een idee waar ik nog de originele uitlaatsierstukken kan bestellen voor een Superb 16 TDI?
Productnummer FDC 620 001 dus.
 

mwhite

Forumguru
kost niet heel veel toch?
ik meen er iets van 45 euro voor betaald te hebben.
ze worden bij dealer met een lasje vast gezet.
ik heb ze met rvs klemmen vast gezet.. ben niet zo goed in lassen haha
en ik heb een stuk van de bestaande uitlaatpijpjes afgezaagd. (anders steken die door in de sierstukken...
 

FWesten

Senior Member
Ik kreeg een prijs van rond de 70 euro te horen.
Goede tip om de uitlaatpijpjes iets in te korten.
Heb je wat foto's van jou auto met de sierstukken?
 

mwhite

Forumguru
omdat ik niet wilde slijpen onder de auto de pijpjes met een zaag ingekort.
dat viel nog tegen kwaliteit staal ;)
 

Bijlagen

  • sierstuk gemonteerd.jpg
    sierstuk gemonteerd.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 117
  • sierstuk.jpg
    sierstuk.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 99
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan