Uitlaatsierstukken Superb combi greenline

wimmme

Lid
Om exact dezelfde reden als TBird heb ik ook voor aftermarket gekozen. Plus investeer ik niet graag geld in een leasewagen, de aftermarkets vijs ik gewoon weer los en verkoop ik als ik m'n wagen moet inleveren. Om dezelfde reden heb ik m'n ramen niet laten tinten en ga ik voor de Sonniboys gaan, die zijn herverkoopbaar.
 

Miez1

Forumguru
Ik weet niet hoe de regeling in België is maar de genoemde items worden in NL als opties opgevoerd en derhalve buiten de fiscale waarde van de auto gehouden. Als bereider doe je dan geen investering, doe je geen moeite doen om het passend te krijgen en je hoeft het later ook niet te verkopen.
 

TBiRD

Lid
Hi TBiRD,

Overbodig om te zeggen dat het kennisniveau bij deze dealer wat tekort schiet. Laat je niet in de luren leggen, Art. FDC620 001 (1.6TDI), zo te bestellen (desnoods in NL)

Alles Gute!

Miez

Er zijn twee types te bestellen blijkbaar FDC620 001 en FDC610 001. Welke is het nu juist? Als ik via de officiële skoda site ga dan zeggen ze FDC610 001
 
Hoe worden de originele uitlaatsierstukken bevestigd op de uitlaat? Moet dit gelast worden? Moeten de originele pijpjes aangepast worden (korter slijpen ofzo?)?
 

kansberg

Forumguru
Onder m'n 'nieuwe' Superb heb ik afgelopen zaterdag ook twee RVS uitlaatsierstukken gemonteerd. Universele van Carpoint, schrik niet, zware kwaliteit, levert Carpoint ook :jaja: Artikelnummer 2218764. Deze passen precies, ik heb ze een handje moeten helpen met een klosje hout en hamer maar nu zitten ze dan ook zo strak als het maar kan. Ben erg tevreden met het resultaat. Oh ja, de prijs: € 27,68 bruto excl. p/s. (Brezan).

20140612_214624-1.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
@kansberg : ziet er netjes uit.

Mag ik je 2 tips geven:
  1. Een reeds geplaatste post kun je tot 24 uur na plaatsing bewerken/aanvullen (en zelfs verwijderen) met behulp van de "knoppen"onderaan je eigen posts. Als je donateur wordt verandert die 24-uurs termijn in onbeperkt.
  2. Als je foto's plaatst, is het voor mensen die om welke reden dan ook geen supersnelle vverbinding hebben een stuk prettiger als je de resolutie terugbrengt tot zeg 180 dpi bij een beeldformaat van 640x480 of 800x530 of zo. Dat is voor beeldschermgebruik ruimschoots voldoende - en zo'n plaatje laadt dan vééél sneller.
 

kansberg

Forumguru
Hoi Canon-Eye, bedankt voor de welkome tips, je ziet dat ik nog een beetje moet wennen aan de structuur van dit forum. Bedankt dat je mij daarin ondersteunt! Je kent het vast, de moderne mobieltjes maken foto's met zo'n hoge resolutie, dat dit enorm veel pixels oplevert, maar zal in het vervolg de plaatjes reduceren naar een acceptabel formaat. In Paint zo gepiept en kan de originele daar gewoon naast bewaren.
 

Miez1

Forumguru
Hi Kansberg, mooie upgrade! Ik ben zelf meer van de schuin weglopende pijpjes (origineel) die in lijn met je achterbumper lopen maar het individualiseren is echt begonnen bij je.

Alles gute !

Miez
 

kansberg

Forumguru
Heb ook lang zitten dubben tussen schuin of recht... uiteindelijk toch de rechte gekozen, het blijft natuurlijk wel een sportwagen :deuk: Maar ben tevreden met het resultaat. Wel bijzonder eigenlijk dat je de uitlaatpijpen überhaupt ziet, kan me niet heugen dat ik een sierstukje gemonteerd heb op een uitlaat. Oh ja, 20 jaar geleden op de R 19 van mijn vrouw. Dat was echt de laatste.

Wat ik altijd als eerste doe bij een andere of nieuwe auto, zijn 'luxe' kentekenplaten. Dat geeft toch een bepaalde 'chic' en blijven fris ogen, ook op termijn. Op deze zaten ze al gemonteerd :)
 

Joske

Forumguru
heel mooi hoor :thumbsup:

ik vind dat het in dit geval wel op beide manier kan, recht én schuin aflopend. Mijn persoonlijke voorkeur is ook schuin aflopend. (zoals bij mijn auto ook het geval is)
 

DeVisdude

Senior Member
Bij deze mijn aanvulling op het topic:

IMG_0097_s.jpg
Wat laag bij de grond, kan je een deel van de uiteinden zien.

IMG_0093_s.jpg
Ik ben nog niet overtuigd of ze netjes recht naast elkaar zitten.
De originele pijpjes zie je straks niet meer als er wat roetvorming aan de binnenkant ontstaat.

IMG_0099_s.jpg
Dit vindt ik wel een knappe look.

Vele mede forumgenoten raden de Carpoint sierstukjes af, vanwege wegroesten.
Maar zelf heb ik 4 jaar positieve ervaring gehad met zo'n zelfde stukje op mijn vorige O2.
Dus toch de gok genomen ;)
 

kansberg

Forumguru
@DeVisdude : Keurig! Vind de 'kromme' pijpjes toch mooier dan de rechte die ik er nu onder heb zitten. Ze worden ook zwarter nu m'n Sup 'geholpen' is. ;) Zal het volgend voorjaar eens heroverwegen of ik de 'kromme' zal monteren.

Carpoint maakt twee kwaliteiten sierstukken, de duurdere en voordelige. Die laatste zijn enkelwandig en roesten inderdaad snel (weg). De dubbelwandige zijn van RVS (Inox) en die blijven ook op termijn strak en mooi.
 
Bovenaan Onderaan