Automatiche kofferklep FabiaII

djmshell

Senior Member
Daar er in het fabia gedeelte nog geen onderwerp hiervoor is en het blijkbaar wel kan. Zie hier:http://www.youtube.com/watch?v=h_14pDYudt8&feature=related

Op het octavia II gedeelte loopt hier ook al een Topic over maar daar ik O2 en Faab 2 niet door elkaar wil laten lopen. dus i mijn ogen op de juiste plek een topic erover gestart.

Tevens ben ik wel benieuwd of er iemand met een Fabia II HB of Combi dit al voor elkaar heeft gekregen en hoe.
( met de zoekfunctie wel kunnen vinden dat en bij het O2 topic gegadigde faab rijders zijn maar hoe en of het al fabia gebruikers is gelukt.)

Mochten de Mods vinden dat dit een dubbel topic is daar er op het O2 gedeelte ook al over gepraat wordt. heb ik hier begrip voor en mag hij verwijderd/ op slot.
 

Br3cht

Actief lid
ik denk als je die regelschroeven iets hoger draait dit ook moet lukken.
dan staat de koffer iets meer gespannen, als je dan op het knopje duwt krijgt die een klein duwtje van die rubbers
 

djmshell

Senior Member
Heeft iemand hier ook een kiekje van?? zodat duidelijk te zien ik wat en hoe de modificatie is gedaan.
 

MacManiac78

Forumguru
Achterklep "automatisch" openen Fabia II (Combi)

Ook ik ben ook op zoek naar een modificatie om de achterklep "automatisch" te openen.
Op youtube heb ik enkele fimpjes gezien van VW modellen waarbij ze de "beugels" linker en rechterzijde omdraaien, waadoor de gasveer ietsmeer naar beneden komt en de speling op de gasveer zelf kleiner wordt.
Ik kan alleen nergens vinden of deze modificatie (of middels stempelveren) op de Fabia II Combi mogelijk is.
 

My1stIbi

Actief lid
Er is hier ook een topic over op Seat-Online, in dit geval voor de Leon 1P. Er worden sterkere gasveren gebruikt en de 'bumps' (stootvangers?) worden vervangen door exemplaren met een veer, die geeft dan de klep de eerste zet zodra die uit het slot komt waarna de dempers 'm verder open duwen. Ik heb er zelf een topic voor geopend tbv de Ibiza 6J. Voor mij is de uitdaging de VCDS codering te vinden om überhaupt via de AB de klep te laten openen, want dat doet ie bij mijn 6J niet! De klep gaat pas open als het Seat logo 'opgetild' wordt. Gaat bij de Fabia wel de klep meteen open?
 

My1stIbi

Actief lid
Nadeel van de veren in de demper is dat je meer kracht moet zetten om 'm weer te sluiten. Mogelijk kan het met iets sterkere dempers en de "scirocco"-bumps als hulp subtieler gedaan worden.
 

MacManiac78

Forumguru
Wel een bijzonder prijzige modificatie zo.
Hiermee is het dan ook nog eens de vraag of het voor de Fabia Combi mogelijk is.
 

My1stIbi

Actief lid
Bij de Ibiza zit de Soft-touch bit in 09-Cent.Elect., byte 2 bit 0. Die staat bij mij aan, maar de klep gaat dus niet automatisch uit 't slot. Mogelijk bij de Fabia II wel?!
 

My1stIbi

Actief lid
bij de fabia wel, als je de klep opent met de AB, ontgrendeld de achterklep
Dank je, dan werkt 't op mijn Ibiza 6J ST stomweg niet. Needle sweep deed 't ook al niet, volgende keer tóch maar de Fabia ;) Maar dat wisten jullie al natuurlijk :grin:
 
Bovenaan Onderaan