Fabia GL rechterbaan 100 km/h, S2(c) GL linkerbaan 140 km/h +

Gerke

Forumguru
Gisteren toch echt 2 Superbs ingehaald op de A28, ik reed 110, de Superbs een km of 90 schat ik :D
 

michelover

Forumguru
Het is niet zo erg dat ze 100 op de rechterbaan rijden, het is alleen jammer dat als ze gaan inhalen er ook echt geen kilometer bij komt.
 

Constant

Erelid
Ik zie allerlei reacties dat men Greenliners alleen rechts ziet rijden. 't Zal dan wel aan mij liggen, maar ik zie (ook) ongelooflijk veel Greenliners/ Bleumotioners/ Economotivers en dergelijke op de LINKER-baan...
Marco, met jouw snelheden hoeft dat niet persé de schuld van de greenliners te zijn :grin:
 

MarcoO2

Forumguru
Haha... dus, véél vermogen is per definitie hetzelfde als véél snelheid? :winkie:

Enne, dat zou juist een argument moeten zijn om al die zogenaamde ecomobielen héél rap naar de RECHTERbaan te laten verhuizen... :grin:
 

Coevorden

Nieuw lid
Omdat het percentage particuliere F2GL waarschijnlijk groter is dan dat van de S2GL..?

En omdat zuinig rijden tegenwoordig voor de (baas van de) lease-rijder niet loont:

Even een voorbeeldje:
Van mijn huis naar Enschede via A31 (Dld) plankgas: 55 min. reistijd over 110km met een gem. verbr. van 7.4l/100km;
Van mijn huis naar Enschede binnendoor rustig rijden: 85 min. reistijd over 103km met een gem. verbruik van 5.4l/100km;

Verschil: 30 min. tegenover 2,58 liter diesel...

Dus als je een beetje hart voor de zaak hebt: intrappen dat gas!

Helemaal mee eens
 

laagvlieger

Forumguru
Omdat het percentage particuliere F2GL waarschijnlijk groter is dan dat van de S2GL..?

En omdat zuinig rijden tegenwoordig voor de (baas van de) lease-rijder niet loont:

Even een voorbeeldje:
Van mijn huis naar Enschede via A31 (Dld) plankgas: 55 min. reistijd over 110km met een gem. verbr. van 7.4l/100km;
Van mijn huis naar Enschede binnendoor rustig rijden: 85 min. reistijd over 103km met een gem. verbruik van 5.4l/100km;

Verschil: 30 min. tegenover 2,58 liter diesel...

Dus als je een beetje hart voor de zaak hebt: intrappen dat gas!

Ok, twee verschillende trajecten. En wat als je gaat vergelijken tussen plankgas en 110 op dezelfde A31? Of snel binnendoor tegenover rustig? Dan zal het verschil in tijd toch al heel wat kleiner zijn.
 

hemi24

Forumguru
... 110 op dezelfde A31? ...

Sorry, maar ik ben geen misdadiger..! 110 km/h op een Duitse Autobahn is in mijn ogen een reden voor invordering van het rijbewijs, tenzij er nog iets aan de trekhaak hangt ;)

Maar om het antwoord te geven: 5,7 l/100km en 18 minuten langer. (kun je ook weer een rekensom op loslaten...)
 

Constant

Erelid
Ook op de Autobahn zijn er files tijdens spitsuur :grin:. En 55 min over 110 km is bij mij nog altijd 120 km/u.
 

Constant

Erelid
Argh, wat reed die Toyota Prius vandaag irritant lang onnodig links! Verder geen last gehad van linksrijdende Skoda's. Zou het dan toch waar zijn dat Skoda rijders tot de meest sociale bestuurders horen?
 

hemi24

Forumguru
Rijden priusrijders over het algemeen niet net iets te lang links? Of is dat alleen mijn bescheiden mening?!? ;)
 

sitechris

Donateur
Nou, ik heb ook wel eens achter een te lang linksrijdende Greenline gereden die me daarna toen ik inhaalde een vermanende verwijzing gaf (zonder dat ik aan het kleven oid was). Dus tsja....de irritante Skoda rijders heb je ook op de weg (net als ieder merk). Maar Prius rijders zijn per definitie irritant. Of je bent een ecohippie of een zuinige vrek. Ik kan me verder geen enkele reden bedenken waarom je anders in een spuuglelijke auto voor l*l gaat rijden.
 

rayman2k5

Nieuw lid
Nou, ik heb ook wel eens achter een te lang linksrijdende Greenline gereden die me daarna toen ik inhaalde een vermanende verwijzing gaf (zonder dat ik aan het kleven oid was). Dus tsja....de irritante Skoda rijders heb je ook op de weg (net als ieder merk). Maar Prius rijders zijn per definitie irritant. Of je bent een ecohippie of een zuinige vrek. Ik kan me verder geen enkele reden bedenken waarom je anders in een spuuglelijke auto voor l*l gaat rijden.

Ik begrijp niet helemaal de link tussen "Per definitie irritant" en "Of je bent een ecohippie of een zuinig vrek" ?!
Zoals je kan zien rijdt ik ook een Prius en voor mij was de keuze juist een auto te rijden die niet in hokje past.
Daarbij is de techniek van zo'n auto fantastisch, vele malen beter als een gemiddelde andere auto...
Ben ik dan een irritant persoon of een ecohippie/zuinige vrek, ik weet zeker dat de mensen om me heen dat niet kunnen bevestigen!
En ja er zullen zeker Prius rijders zijn die dat signalement wel past, maar om nou iedereen over een kam te scheren.. Dat zeggen we toch ook niet over "die Golf rijders" :S

Waarom de Prius zo'n gehate auto is weet ik niet, maar ik ben er heel erg tevreden mee!!
Ik vind het jammer dat ik hem aan het einde van dit jaar moet inleveren.
 

TL@

Forumguru
De prius is vooral zo gehaat omdat een overgroot deel van zijn berijders rijden zoals BMW-rijders met een complex (je weet wel, ik wil eigenlijk een BMW maar het leasebudget laat niets anders meer toe), links-rechts beetje kleven beetje snijden maar vooral veel in de weg rijden.

Neem natuurlijk niet weg dat er heel veel Prius rijden wél sociaal rijden, maar die zie je natuurlijk niet, je ziet enkel wat je stoort op de weg.
 

Constant

Erelid
Net als vroegah met de DAF rijders, die reden vaak vooraan bij de file :grin: De prius van de jaren 60 en 70. En dat terwijl de DAF zijn tijd vooruit was met de variabele versnellingsbak.....
 

Skodadude

Actief lid
Rekensom eens aan mijn werkgever voorgelegd.
Die gaf al snel aan dat de tijdswinst (1 effectiever klantbezoek per dag:aangenaam:) het bedrijf meer oplevert, dan dat de brandstof zou kosten.
Dus het blijft een afweging.

Om het even zuiver te houden en duidelijk te maken dat ik niet roomser ben dan de paus:

ik rij zelf zowel links (als het rustig is en ook wel eens met 140 of...) als rechts (als het druk is want dan schiet het toch niet op met 80 -90 mee in de stroom).

Theoretisch verbruik van een 1.8TSI is dan wel hilarisch optimistisch (1 op 16/17), ik zie het alleen nooit terug bij de pomp:winkie:


en dan nog een mooie om over na te denken naar aanleiding van de opmerking van hemi24:

Het meerverbruik is 2,58 liter (waarschijnlijk bij veel mensen die leasen door de werkgever betaald ) tegenover 30 minuten tijdswinst (waarschijnlijk prive tijd, ook erg belangrijk).

Doe dit even 2 x per dag, 5 dagen per week en 40 weken per jaar, heb je het toch over 1032 liter op jaarbasis wat een bedrijf per auto weer moet gaan verrekenen in de kostprijs van zijn producten.... daarnaast loopt de overheid heel wat inkomsten mis uit de bijtellingen wat op een of andere manier gecompenseerd moet gaan worden (en minder uitgeven zal wel geen optie zijn...). Per saldo betalen we het volgens mij allemaal zelf weer, voelt als in de broek plassen: eerst heerlijk warm maar naar een poosje wordt het toch erg koud en gaat het stinken.
 
Er worden ook veel te veel greenline modellen verkocht, dus je ziet ze ook veel op de snelweg. Ik vind het wel jammer, want hier staan inmiddels 4 octavia's greenline in de straat en op de kleur na zijn ze allemaal hetzelfde. Ook ik wilde 20%, maar heb gewoon een 1.6TDI El BL besteld met de opties die ik er graag bij wilde hebben. Gelukkig ben ik dan de enige in de straat met zilveren daklijsten en niet de standaard greenline velgen ;).

Tuurlijk heb je ook wel eens een Skoda op de linkerbaan gezien onder de 120. Ik denk niet echt dat er een touw op te trekken valt. Zelf heb ik het idee dat Opel rijders (ja ik generaliseer :-)) vaak op de linkerbaan blijven hangen. Maarja, ook dat zal mijn perceptie zijn, ik ben geen Opel vriend.
Maar goed, ga eens na half 9 de weg op en je zit met overwegend vrouwen in muesli auto's op de weg. Dan lijkt de snelweg beperkt te zijn op 100kmh.

Wat ik irritanter vind dan iets te lang op de linkerbaan is de luiheid van de NL'er om CONSTANT op de linkerbaan te blijven rijden. Je krijgt dan van die 'harmonicafiles' en daar kan ik niet goed tegen, dus verhuis ik naar de (bijna lege) rechterbaan. Als je vervolgens weer een keer naar links wilt merk je dag-na-dag hoe KINDERACHTIG de NL'se chauffeur is. Op moment dat je richting geeft, wordt het gat dichtgereden. Ik zet hem er dan toch tussen, zal mij boeien met m'n leaseblik. Vervolgens knipperen, toeteren, gebaren. Terwijl de ruimte om in te voegen er gewoon was.

Na 100.000km in 2,5 jaar geef ik dus maar geen richting meer aan, dan kan men ook niet expres het gat dichtrijden.
Ik woon in Eindhoven en kom uit Z-Limburg, maar noch in België noch in Duitsland kom ik zo'n idioterie tegen.
 

MarcoO2

Forumguru
oei oei oei ik voorzie een paar kritiekjes... :winkie: maar de fenomenen die je omschrijft zijn heel herkenbaar!
 
Bovenaan Onderaan