Er worden ook veel te veel greenline modellen verkocht, dus je ziet ze ook veel op de snelweg. Ik vind het wel jammer, want hier staan inmiddels 4 octavia's greenline in de straat en op de kleur na zijn ze allemaal hetzelfde. Ook ik wilde 20%, maar heb gewoon een 1.6TDI El BL besteld met de opties die ik er graag bij wilde hebben. Gelukkig ben ik dan de enige in de straat met zilveren daklijsten en niet de standaard greenline velgen
.
Tuurlijk heb je ook wel eens een Skoda op de linkerbaan gezien onder de 120. Ik denk niet echt dat er een touw op te trekken valt. Zelf heb ik het idee dat Opel rijders (ja ik generaliseer :-)) vaak op de linkerbaan blijven hangen. Maarja, ook dat zal mijn perceptie zijn, ik ben geen Opel vriend.
Maar goed, ga eens na half 9 de weg op en je zit met overwegend vrouwen in muesli auto's op de weg. Dan lijkt de snelweg beperkt te zijn op 100kmh.
Wat ik irritanter vind dan iets te lang op de linkerbaan is de luiheid van de NL'er om CONSTANT op de linkerbaan te blijven rijden. Je krijgt dan van die 'harmonicafiles' en daar kan ik niet goed tegen, dus verhuis ik naar de (bijna lege) rechterbaan. Als je vervolgens weer een keer naar links wilt merk je dag-na-dag hoe KINDERACHTIG de NL'se chauffeur is. Op moment dat je richting geeft, wordt het gat dichtgereden. Ik zet hem er dan toch tussen, zal mij boeien met m'n leaseblik. Vervolgens knipperen, toeteren, gebaren. Terwijl de ruimte om in te voegen er gewoon was.
Na 100.000km in 2,5 jaar geef ik dus maar geen richting meer aan, dan kan men ook niet expres het gat dichtrijden.
Ik woon in Eindhoven en kom uit Z-Limburg, maar noch in België noch in Duitsland kom ik zo'n idioterie tegen.