Cruisecontrol weergave op Maxidot

Octavia_II

Actief lid
@Rolle,

heb ergens op internet gelezen dat het led-je niet op de printplaat van het instrumentpaneel zit bij een Pre-FL...

Groet,

Charlie

Rolle

Senior Member
Charlie tnx for the info.

Ik dacht dat het maxidot een klein TFT/LCD scherm oid was en dus via de prgrammatie /aansturing ervan ergens wel kan instellen wat er weergegeven moet worden.

In mijn O2 wordt de activatie van de CC idd aangegeven door het lampje in de snelheidsmeter. Is een toffe feature als dit eventueel ook weergeven wordt met ingestelde snelheid op de maxidot. (Zoals bij VW het geval is)

Albs

Lid
Bij mijn 2.0 tdi DSG uit 2005 krijg ik niet dat groene tekentje te zien bij het aanzetten van de cruise control. Niet dat het zo belangrijk is, maar het zou er dus wel moeten staan ?

hemi24

Forumguru
@Albs: nee, pas vanaf modeljaar 2007 is er überhaupt een aanduiding van ingeschakelde cruise-control in de vorm van een oranje geel lampje

WillemJan

Forumguru
Allen,

Mijn dealer zegt het volgende: "Wat betreft het zichtbaar maken van de ingestelde snelheid in de maxi-dot display is niet mogelijk bij de Skoda Fabia." Klopt dit, of is dit nonsense? Het betreft hier een bestelde (en een nog te bouwen) F2 Combin 1.2 DSG Elegance.

Met vriendelijke groeten,
Willem

WillemJan

Forumguru
Ik zal mijn eigen vraag even beantwoorden: op een ander forum gelezen dat het op een F2 inderdaad niet kan. De dealer vertelde dus de waarheid...

Zowel de dealer als het andere forum hebben het mis, ik heb het via vagcom 10.6 voor elkaar gekregen om de ingesteld snelheid in Maxidot weer te geven.
(Zie ook mij post verder terug in dit draadje daar staat ook een uitleg bij hoe je het moet doen)
Ik denk dat je dealer er gewoon geen zin in heeft of hij werkt met een ander software pakket waarbij het aanpassing inderdaad niet mogelijk is.
Bij mij gaat het om een Fabia 2 1.2 TSI scout uitvoering maar ik denk dat het Scout type niet de beperking is om de snelheidsinstelling te maken in het Maxidot

remcee

Lid
Bij mij werkte het zonder problemen. Even de VAGCOM eraan, en werken.

Enkel: De ingestelde snelheid wijkt aanzienlijk af van de digitaal en analoog weergegeven snelheid (Maxidot en snelheidsmeter). Is er ergens nog een optie om een correctie/bias/slope/offset in te geven voor de weergegeven cruise control snelheid? Ik denk dat deze snelheid afgetapt word vanuit de ABS-pomp wat een lagere waarde tot gevolg heeft. Als ik namelijk de cruisecontrol snelheid instel op 120 km/u laat mijn maxidot en meter een snelheid zien van 128km/u .

EdV

Nieuw lid
Ik heb hetzelfde opgemerkt met de snelheidsverschillen op het display tussen CC-maxidot en digitale snelheid. Moet maar eens met de gps checken maar ik heb de indruk dat deze erg dicht bij de werkelijke snelheid zit. Zou mooi zijn voor de flitsertjes :)

Peter_Octavia

Forumguru
Gister bij de dealer gevraagd om dit in te stellen bij mijn Greenline.

De optie gevonden en aangezet, echter nog geen weergave in het maxidot-display.

Moet er ook nog wat anders gebeuren om het zichtbaar te krijgen?

EdV

Nieuw lid
Nou, volgens mij moet ie meteen werken. Komt ipv de trip-teller. Daar staat meteen het CC icoontje met --- . Tot je de CC aanzet. Dan meteen de snelheid.

Witte Yeti

Actief lid
Gisteren de CC geactiveerd in de Maxidot. Vandaag uitgeprobeerd en werkt. Ik heb de snelheid gecontroleerd met mijn navigator en de ingestelde snelheid van de CC in de Maxidot komt overeen met de snelheid op mijn navigator, daarentegen geeft de kilometerteller een hogere snelheid aan. Het is dus erg handig de juiste snelheid in de Maxidot te zien ivm flitspalen.

remcee

Lid
Het verschil in snelheid ziet er erg slordig uit vind ik zelf, dit vind ik zelfs een reden om de optie weer uit te zetten. Want zet je de MFI informatie op je Maxidot ook op 'snelheid', dan wijkt deze ook weer af van zowel je CC-snelheid als je snelheidsmeter. Deze 'digitale' snelheid ligt trouwens wel erg dicht bij je snelheidsmeter (wat logisch is).

Eerst nog maar weer even zoeken of er ergens een offset ingegeven kan worden.

Bovenaan Onderaan