Welke opties heb je laten activeren bij je dealer?

Ron467

Actief lid
En als die niet brand (als je gewone licht uitstaat en motor aan staat), dan moet je het rode schakelaartje in je zekeringkast nog omzetten.:koffie:
 
Sorry dat ik even off topic ga.

Maar heb de sprit monitor ingevuld maar als ik de URL in de handtekening zet werkt het niet.

Hier is de URL die bij spritmonitor staat. Waar moet ik wat zetten om het werkend te krijgen?
Heb hem als BBCode laten weergeven omdat onderaan bij handtekening wijzigen staat HTML nee.



alvast bedankt voor de hulp.
 

erik2907

Actief lid
Sorry dat ik even off topic ga.

Maar heb de sprit monitor ingevuld maar als ik de URL in de handtekening zet werkt het niet.

Hier is de URL die bij spritmonitor staat. Waar moet ik wat zetten om het werkend te krijgen?
Heb hem als BBCode laten weergeven omdat onderaan bij handtekening wijzigen staat HTML nee.



alvast bedankt voor de hulp.

Nu even het plaatje knippen en plakken in je handtekening en klaar!
 
Thnx

dacht dat ik dat moest invullen in de regel van URL dat was mijn fout.

we kunnen weer terug on topic gaan.

Ik heb er bewust voor gekozen om de dagrijverlichting niet te laten activeren, omdat dit namelijk ook extra brandstof kost.
 

erik2907

Actief lid
Thnx

dacht dat ik dat moest invullen in de regel van URL dat was mijn fout.

we kunnen weer terug on topic gaan.

Ik heb er bewust voor gekozen om de dagrijverlichting niet te laten activeren, omdat dit namelijk ook extra brandstof kost.

Hmmm, 280 km met 39.5 liter is 1:7,6 en 920 km met 17,11 liter is 1:53,6! Wat gaat er fout bij www.spritmonitor.de of wat is niet juist ingevuld? Ik denk dat je geen "erstbetankung" hebt ingevuld (zie mijn gegevens) waardoor een en ander niet correct berekend wordt.

En wat de dagrijverlichting betreft, dat is een ledlamp en verbruikt nagenoeg niets
 

FredV

Banned
Ik heb er bewust voor gekozen om de dagrijverlichting niet te laten activeren, omdat dit namelijk ook extra brandstof kost.
En nu rijd je zonder verlichting overdag?

volgens het SWOV-rapport MVO:
Per auto is het meerverbruik door het aanzetten van het dimlicht (2x 55W) gelijk, maar relatief gezien zijn er grote verschillen. Bij een zuinige personenauto bijvoorbeeld met een verbruik van 6,7 l per 100 km (1:15) is het meerverbruik door de standaarddimlichten 3%. Het meerverbruik is 2% voor bijvoorbeeld een personenauto die 10 l/100 km (1:10) gebruikt en 1% voor een vrachtauto met een verbruik van 33 l/100 km).
Brandstofbesparing kan worden gerealiseerd door de toepassing van speciale MVO-gloeilampen (21W per lamp) of led-verlichting (circa 5W per lamp).
Het meerverbruik bij jouw auto zou dus maximaal 1 % bedragen...
Maar daartegenover staat: meer veiligheid.

Overigens is op Europees niveau besloten dat vanaf 2011 nieuwe modellen personen- en bestelauto's uitgerust moeten worden met lampen die overdag automatisch gaan branden als de auto wordt gestart.

 

Trucker

Actief lid
Ik heb de dagrij verlichting wel laten activeren en vind het veiliger maar ook mooier,
er zijn wel veel automobilisten die denken dat je mistlampen aan staan en die laten dat merken door een paar keer hun mistachterlicht aan te zetten.
 

corsaar

Senior Member
Maakt het verbruik wel hoger, m.i. niet veel de airco verbruikt meer.
Wel mooi en je bent beter zichtbaar.
 

FredV

Banned
Maakt het verbruik wel hoger, m.i. niet veel de airco verbruikt meer.
Wel mooi en je bent beter zichtbaar.
1% meerverbruik met 21 W lamp, ten opzichte van 5-15% meerverbruik voor de airco

Edit:
Toegevoegd
Volgens het vakblad Auto- en Motortechniek:
Vooral het aandrijven van de aircocompressor kost vermogen. Daarbij komt het benodigde elektrische vermogen van het aircosysteem en het hogere voertuiggewicht als gevolg van de aircocomponenten. Het meerverbruik hangt van vele factoren af, zoals de buitentemperatuur, ingestelde interieurtemperatuur, het ingestraalde zonlicht en de rijsnelheid.

Aircofabrikant Behr heeft diverse metingen uitgevoerd om het verhoogde brandstofverbruik in kaart te brengen. Men komt op een gemiddeld ‘airco-jaarverbruik’ van 0,62 liter per 100 km
.

Zeker zo interessant is het verbruik per uur. Stel dat de auto in de file belandt en in één uur tijd slechts 5 km aflegt bij een buitentemperatuur van 25 graden, dan verbruikt alleen de compressor-aandrijving al 0,34 liter per uur. Dat komt in dit geval dus neer op 7 liter per 100 km.
 
En nu rijd je zonder verlichting overdag?

volgens het SWOV-rapport MVO:
Per auto is het meerverbruik door het aanzetten van het dimlicht (2x 55W) gelijk, maar relatief gezien zijn er grote verschillen. Bij een zuinige personenauto bijvoorbeeld met een verbruik van 6,7 l per 100 km (1:15) is het meerverbruik door de standaarddimlichten 3%. Het meerverbruik is 2% voor bijvoorbeeld een personenauto die 10 l/100 km (1:10) gebruikt en 1% voor een vrachtauto met een verbruik van 33 l/100 km).
Brandstofbesparing kan worden gerealiseerd door de toepassing van speciale MVO-gloeilampen (21W per lamp) of led-verlichting (circa 5W per lamp).
Het meerverbruik bij jouw auto zou dus maximaal 1 % bedragen...
Maar daartegenover staat: meer veiligheid.

Overigens is op Europees niveau besloten dat vanaf 2011 nieuwe modellen personen- en bestelauto's uitgerust moeten worden met lampen die overdag automatisch gaan branden als de auto wordt gestart.

Snap niet hoe je nu bij die 1%meer komt op dit moment gebruik ik ongeveer 1:16 dus begrijp ik uit jou verhaal 3% meer.
 

Viper

Lid
En als je daar op wilt besparen, dan kun je de p21w philips ecovision in de dagrijverlichting bouwen, die is 20% zuiniger, en gaat 2x zo lang mee...
 
Bovenaan Onderaan