Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Same here.
Ik stapel ze altijd op in de garage of in het tuinhuisje (hangt af van het aantal wielen-setjes dat ik op dat moment heb liggen) en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Dat beetje gewicht op de zijwangen kunnen de banden best hebben.
Dus no worries :grin:

Rallye

Forumguru
Bij zo'n velgenboom raken, als het goed is, de banden elkaar niet. Er komt dus ook geen vocht tussen, wat slecht voor je band kan zijn, zo heb ik altijd van de Auto Motor und Sport begrepen.

van_der_P

Senior Member
Ik stapel ze ook, op pompen tot 3 bar, en op het zoldertje van de garage opslaan. Nooit problemen mee dat doe ik al bijna 9 jaar zo.

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb ze aan de garagemuur hangen, op van die dubbelwandige inhaak-steunen waar ik een plankje van de goede dikte tussen heb gestoken (en vastgeschroefd). Daardoor dragen ze met het naafgat op hout, om beschadiging te voorkomen. Er hangen 4 inhaaksteunen aan dezelfde JéWé-rekken (met dubbele sleufgaten) waaraan hogerop mijn twee kajaks op hetzelfde type steunen liggen, met in dwarsdoorsnee-rompvorm gezaagde plankjes erin. Op elke steun passen net 1 Fabiawiel en een (iets kleiner) Twingowiel.
De garage is meestal behoorlijk droog en tevens vorstvrij (want daarvoor hangt er een radiator), wat in de vorige woning niet zo was. Daar had ik een garagebox in een losstaand blok, dus daar wilde het wel vriezen. Overigens nooit problemen mee gehad.

andrehj

Forumguru
Oppompen tot max spanning is altijd het beste, ook als je een auto voor langere tijd wegzet.
Bij losse banden/wielen is daar geen reden voor. De gewone spanning is goed genoeg, en leeg mag ook nog wel. Bij een auto is die max spanning wel nuttig, om te voorkomen dat er platte kanten aan de band komen, doordat de auto dan steeds op dezelfde plek op de band drukt.
Bij de bandenboer liggen de losse banden toch ook gewoon drukloos in het rek?

turboturbo

Forumguru
Bij de bandenboer liggen de losse banden toch ook gewoon drukloos in het rek?
Mijn vraag gaat inderdaad over losse banden, dus niet onder de auto gemonteerd; wel op velg gemonteerd.... (dus met lucht erin)
Wat is de beste bandendruk voor opslag, en waarom?

Ron467

Actief lid
Gewoon de druk waarmee ze er onder vandaar komen (meestal was ik ze dan wel even:grin:).
Zo doe ik het al 15 jaar, geen problemen.

darkprojectx

Forumguru
ik hou ze ook op de standaard druk, waarom 10 bar erin als ze in de zomer in een loei hete schuur liggen?
cant see the point.

technobear

Actief lid
225/45R17 zou beter in de buurt komen, maar goed, als je een kleine afwijking qua snelheidsaanduiding voor lief neemt, moet het passen, net als de velgen.

225 is idd de voorgeschreven band, maar die heb ik spijtig genoeg niet liggen. bedankt voor het antwoord.

Spector

Forumguru
Mij is aangeboden een set Imperial winterbanden ( submerk van Falcon ) ter vervanging van de mijn huidige versleten banden 225/45R17 (op lm wintervelg). Dit is het "eigen" merk van de garage/bandenboer waar mijn velgen in opslag liggen. Heeft er iemand ervaring met dit merk?? En zo ja hoe zijn deze? Kom regelmatig in Duitsland met de auto en ga van komende winter op wintersport in Oostenrijk.

Noord26

Forumguru
Ik ken Falcon niet, laat staan Imperial. En heb regelmatig bandentests van zowel winter- als zomersloffen gelezen. Dat zegt niet veel goeds. Eigen merk is meestal ook niet qua grip en duurzaamheid (slijtage). Qua zomerbanden zou ik de gok niet overwegen. Qua wintersloffen zou ik het helemaal links laten liggen. Verschil is groter met wintersloffen tussen bekende en onbekende merken als bij zomersloffen. Hierop wil je niet bezuinigen! Al helemaal niet met een auto met relatief veel vermogen.

Er zitten wel goede banden tussen de minder bekende namen, maar dit merk zegt mij totaal niets.

hemi24

Forumguru
Hallo, je gaat toch geen RS op een submerk van een Indiaas C-merk zetten?!? Of koop je ook halfvolle melk en verdun je die met water als je deze drinkt?!?

Deze besparing is domweg 1 op 1 besparen op je eigen veiligheid en die van anderen!!!

Dus mijn advies: geen kauwgombanden monteren!

Ik ga zaterdag aan de wissel! 'k Vind het maar niks, op staal met doppen rondtuffen ... volgend jaar toch maar een tweede setje lichtmetaal scoren :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan