Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

turboturbo

Forumguru
He, wat ben ik weer blij dat het winterbanden-geneuzel seizoen weer is begonnen. Ik begon me al te vervelen op de zondagmiddag... ;)

Ik dacht er ook over maar eens te gaan wisselen. Maar ja: 't kan vriezen, 't kan dooien [understatement] zeg maar. Dus nog maar effe wachten. Ik zit thuis vol ongeloof naar de thermostaat te kijken (met de kachel UIT), het winterdekbed heb ik er weer uit het dekbedhoes getrokken - kortom, het is weer echt Nederlands weer: het is nooit goed :)

Wat ik vooral fijn vind aan het wisselen, is dat ik mijn LM velgen met 'zomer'banden onder de auto gemonteerd maar 1 of 2 keer hoef schoon te maken (klote klusje), daarna kan ik ze, gedemonteerd, veel makkelijker even helemaal 100% goed afsoppen voor ze in de schuur verdwijnen en er volgend voorjaar weer onder liggen.

*ideetje* misschien blijf ik de eerste sneeuwdag maar eens doorrijden op m'n zomerwieltjes, om het verschil eens zelf goed te ervaren, i.p.v. te twijfelen over de winterbanden-lobby belangen.... :koffie:

Constant

Erelid
Ik merkte na de bandenwissel gelijk het verschil, m'n winterrubber heeft meer grip dan m'n zomerbanden (zegt mogelijk ook iets over m'n zomerrubber dat z'n beste tijd heeft gehad?).

LT83

Forumguru
Het is inderdaad nog veel te warm voor winterbanden, die van mij blijven nog minimaal 3 weekjes in de opslag.
Overigens is het gripverschil tussen mijn winter- en zomerbanden echt heel goed te merken bij de RS.
In het voordeel van de zomerbanden welteverstaan.
Zomer is trouwens rondom Pilot sport 3 en winterbanden voor Nokian WR D3 en achter Pilot Alpin.

RefleCs

Forumguru
17 november gaan die van mij er weer onder. Hoop ze niet lang nodig te hebben want die 15" velgjes smoelen totaal niet onder de scout. :tongue:

Tmax.png

Gaan we zaterdag massaal aan de bandenwissel?

deusjevo

Forumguru
Wat ik vooral fijn vind aan het wisselen, is dat ik mijn LM velgen met 'zomer'banden onder de auto gemonteerd maar 1 of 2 keer hoef schoon te maken (klote klusje), daarna kan ik ze, gedemonteerd, veel makkelijker even helemaal 100% goed afsoppen voor ze in de schuur verdwijnen en er volgend voorjaar weer onder liggen.

Zet ze na het afsoppen in een goede was bijv Turtle Teflon, ze zijn dan veel makkelijker te reinigen later

deusjevo

Forumguru
Hmm, had wel bericht van de LM dat ze eronder mogen maar wacht nog paar weken.
Ga begin december naar Kerstmarkt in Keulen en dan wil ik ze eronder hebben.
Wintersport dit jaar is helaas vervangen door snorkelvakantie Egypte eind februari, best vervelend....;)
Leve de crisis dan maar :super:

rweersch

Actief lid
Ik wel, denk ik zo.. De meeste leaserijders hebben ze er geloof ik al onder..
Een snelle rondvraag bij mijn collega's levert op dat de eerste twee weken van november bij de meesten de wisselweken zijn. Zelf ga ik ook pas op 10 november, zeer bewust, omdat oktober de laatste jaren weer boven-normaal warm blijkt te zijn.

E

Ex-lid 2926

Sinds een aantal weken heb ik mijn gecupte lawaairubber in de vorm van de Bridgestone Turanza ingewisseld voor een stel Michelin Energy Savers. En dit rijdt zo lekker. Zo stil en zo heerlijk soepel over klinkerwegen. Wat mij betreft mogen de wintertemperaturen en bijbehorend ongemak nog wel even wegblijven. Dan laat ik de winterwieltjes nog wel lekker op zolder liggen. Het wisselen doe ik zelf, ik hoef alleen de langetermijn voorspelling te volgen.

Canon-Eye

Forumguru
Ik mik op plusminus 1 december en medio maart als wisselmomenten.
Als er voor 1/12 plotselinge sneeuwval (zoals 24/25-11-2005, toen de halve A1 door het Leger des Heils van soep en warme dekens moest worden voorzien en ik de volgende dag naar Duisburg moest) of een duidelijke sneeuwdreiging is, dan vervroeg ik - anders niet.

buurmanpaul

Nieuw lid
Ik heb ze al klaar liggen, ze komen er onder zodra de 2 weken prognose onder de maximale temp van 10 graden komt, of ik in november of later Duitsland in moet (is maar 7 km) voor een boodschap of een transit richting Nijmegen of zo.
wel jammer voor het uiterlijk van de auto, nu mooi LM er onder, straks halfgare wieldopjes.

en ik zou nog wel een extra setje stalen velgen willen hebben, als ik naar m'n vriendin ga heb ik spijkerbanden nodig, das dan set 3 in wielen
maat velg noodzakelijk: 5,5j 14" 4 x 104 et 18 (wie heeft die toevallig nog liggen, is frans psa spul)

EdK

Forumguru
moet mezelf nog ff aankijken in de spiegel om te achterhalen wanneer ik een gaatje voor mezelf heb om mezelf zijn banden te wisselen !

Kunnen jullie t nog volgen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan