Gisteren reed ik door Duitsland, de meest belachelijke situaties gezien. Blijkbaar had ik geen goede weersvoorspelling gelezen, want ik was niet gewaarschuwd voor de sneeuw en ijzel! En met mij velen, want het was druk op de zondagavond!
Met winterbanden was het al moeilijk en eng genoeg om op bevroren snelwegen te rijden, snap niet dat er dan nog mensen zijn die denken dat zomerbanden geschikt zijn voor sneeuw en ijzel. Tientallen auto's gezien die waren gestrand langs de snelwegen. Soms probeerde men bij zomerbandenmet sneeuwkettingen nog een lichte helling op de snelweg omhoog te komen, maar zelfs dat hielp niet voor de arme bestuurder van een bestelbus.
Erg opmerkelijk was dat bij het passeren van de Nederlandse grens de snelwegen ineens aanzienlijk sneeuwvrijer waren dan Duitsland.
En over de idioten die ik onderweg tegenkwam, kan ik een heel verhaal schrijven, dat bespaar ik jullie, maar eentje toch noemen: wat voor malloten gaan er bij zwaar wintersweer toch met een auto met zware aanhangers rijden?