Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Welke maat en merk/type band zien we hier voor welke prijs? Want u geeft aan dat het een goede prijs is, maar dat is maar gissen voor anderen.

Welke maat en merk/type band zien we hier voor welke prijs? Want u geeft aan dat het een goede prijs is, maar dat is maar gissen voor anderen.

Ja sorry moest ff eten ;)

6,5 J Lm velg (merk: enzo) met "uniroyal ms plus 66" in de normale maat 185/60-r15

Prijs €550,- incl montage natuurlijk, en set slotbouten. Bijkomend voordeel (voor mij dan) ik kon mijn orginele wielen gratis stallen en betaal dan €36,75 per wisseling. De banden worden voor die prijs tevens gecontroleerd op balans en indien nodig opnieuw gebalanceerd.

Noord26

Forumguru
Dat is een nette prijs inderdaad. Echter opteer ik alleen voor banden die sterk uit ANWB of aanverwante tests komen. Uniroyal komt er vrijwel altijd gemiddeld uit. Dat is zeker niet slecht, maar ik betaal liever iets meer voor 'de beste' band.

Nette set LMV's overig!

Ja sorry moest ff eten ;)

6,5 J Lm velg (merk weet ik ff niet) met "uniroyal ms plus 66" in de normale maat 185/60-r15

Prijs €550,- incl montage natuurlijk, en set slotbouten. Bijkomend voordeel (voor mij dan) ik kon mijn orginele wielen gratis stallen en betaal dan €36,75 per wisseling. De banden worden voor die prijs tevens gecontroleerd op balans en indien nodig opnieuw gebalanceerd .

Bij welke bandenboer ben je geweest vind dat wel een leuke aanbieding.
Die €550,- is inc, de LM velgen?
Aangezien ik zie dat je uit Maastricht komt neem ik aan dat de bandenboer ook uit die buurt komt, kom zelf namelijk uit Kerkrade.

octavia-gek

Actief lid
Ik heb je advies opgevolgd, en bij de plaatselijke bandenboer is inderdaad ook een goeie prijs af te spreken.

resultaat:

GroteFoto-4TLC7R4T.jpg
Hoi Frieteboer, Leuk om te horen dat het ook anders kan, bandenboeren zijn echt de duurste niet en als er wat aan de hand is kan je erop terug vallen.
Als ik kijk naar mijn eigen inkoop en vergelijkt via het internet is het prijsverschil nihil en vaak is er bij een goede bandenboer meer voordeel eruit te halen.
Persoonlijk advies en services is heel wat waard.

FredV

Banned
Als ik kijk naar mijn eigen inkoop en vergelijkt via het internet is het prijsverschil nihil en vaak is er bij een goede bandenboer meer voordeel eruit te halen.
Persoonlijk advies en services is heel wat waard.
Ik heb ze bij mn skodadealer gekocht.
Na vergelijking op internet. En de 10 euro die ik dan bij mn dealer duurder uit ben, ik heb wel alle service.

octavia-gek

Actief lid
Van Duurling in Maastricht is een relatie van ons, ik kan je er nog wel een paar aanstellen, zoals:
Van Son Brunssum
Rass Kerkrade
Kicken Voerendaal
Kicken Sittard
Rass Geleen
Sampermans Heerlen
Bosman Born
Crijns Maastricht

Beide bedankt voor de adressen ik zal eens gaan shoppen meschien dat ik nog kan handelen omdat ik nu meerdere adressen heb.
Zal het na het weekend laten weten.

vandaag een setje gebruikte (1 seizoen) lichtmetalen velgen en winterbanden vredestein snowtrack gekocht in de maat 195/55/R15 85H

zoals te lezen valt in het (Duitse) lijstje zou dit inderdaad gewoon moeten kunnen.

was voor mij op dit moment de beste aanbieding. anders had ik bij de dealer 4x metalen wielen met semperit banden in de maat 175/70/14 gekocht voor 399 inc montage etc.

FredV

Banned
vandaag een setje gebruikte (1 seizoen) lichtmetalen velgen en winterbanden vredestein snowtrack gekocht in de maat 195/55/R15 85H

zoals te lezen valt in het (Duitse) lijstje zou dit inderdaad gewoon moeten kunnen.

was voor mij op dit moment de beste aanbieding. anders had ik bij de dealer 4x metalen wielen met semperit banden in de maat 175/70/14 gekocht voor 399 inc montage etc.
Qua maat zal het zeker passen.
Alleen zou ik zelf nooit voor een bredere winterband hebben gekozen dan er nu onder zit. De vlaktedruk is nog minder dan met je zomerband en daardoor is het effect van je winterband nihil tov je zomerband.

octavia-gek

Actief lid
Voor goede gebruikte winterbanden (restprofiel van 80%) kan je terecht bij Bandenhal Sander Fransen in Haarsteeg, Prijzen van 25 tot 35 incl. Montage en balanceren. Diverse merken en maten

Noord26

Forumguru

Ik heb zojuist ook maar een set besteld in 175/70R14. Nieuwe stalen velgen icm nieuwe Vredestein Snowtrac 3 (84T) banden. €380,- all-in. Niet besteld bij de dealer, want die kon deze banden niet leveren. Heb nog even gevraagd naar de ervaringen met de 4 seizoensband van Goodyear, de Vector4. Maar die zijn zo prijzig dat 4 banden meer kosten als een losse set winterbanden met stalen velgen. Zeker als je net nieuwe zomerbanden hebt geen nuttige optie. Wellicht een alternatief als iemand alleen zijn versleten zomerbanden wil vervangen voor een all-round band ipv losse sets voor zomer en winter. Was namelijk erg verrast over de uitslag van deze band in het veld met echte winterbanden van de ANWB winterbanden test 2010. De techniek staat niet stil..

En ook gelijk even een setje 14" wieldoppen gevonden voor €30,-. Type "Castor". Deze zitten normaal volgens mij onder een Roomster.

hemi24

Forumguru
Kan inderdaad allebei, maar bij de keus tussen de 215/60R16 of de 205/55R16 zou ik voor de grotere gaan, domweg omdat een grotere band mooier oogt én makkelijker rolt...

...je gaat je Yeti toch niet op de kleine O2 wieltjes zetten...?!? ;)

hemi24

Forumguru
nooit van sneeuwschoenen gehoord, denk ik?!?

Bij echte sneeuw wil je grip en dat betekend niet per definitie dat je door de sneeuw moet zakken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan