Onderhoud / Uitvoering

peperskoda

Forumguru
29 dec 2006
580
123
53
Zwolle
Mijn huidige Roomster geeft ook aan op basis van m'n rijgedrag wanneer het ding onderhoud ontvangen wil. Het zit 'em dus niet in de boardcomputer als zodanig. Het zou ook zo kunnen zijn dat Skoda van moeder Volkswagen de VOI niet mag aanbieden simpelweg om voor Volkswagen nog een enkel USP overeind te houden(USP=Unique Selling Point) De overige kwaliteiten liggen immers al op een zeer vergelijkbaar niveau, terwijl Skoda toch een stevig stuk voordeliger is geprijsd. M.i. moeten we het dus niet in de techniek zoeken, maar meer in de (bedrijfs)politiek
 

FredV

Banned
28 jun 2010
2.545
90
0
Peperskoda, geeft jouw boordcomputer aan bij 15000 en 30000, of ook op andere waares, want het eerste is eenvoudig gekoppeld aan de afgelegde afstand. De VOI combineert rijstijl, olie en meet nog meer variabelen
 

peperskoda

Forumguru
29 dec 2006
580
123
53
Zwolle
De eerste beurt werd aangegeven bij ongeveer 18.000km(heel veel erg lange afstanden) de tweede werd rond 29000km(door omstandigheden alleen maar kleine stukjes) en nu roept het apparaat weer dat 'ie "jetzt service" wil(47000km ook weer heel veel lange afstanden) Gemiddeld wil het ding dus elke 15667,67 km een service ontvangen, maar zit er dus wel variatie in door je rijgedrag.
 

FredV

Banned
28 jun 2010
2.545
90
0
Dat lijkt dus inderdaad op meer dan alleen het rekensommetje servicebeurt min afgelegde weg is waarschuwen. De Roomster lijkt dus voorbereid te zijn.
 

2Skodaas

Lid
8 mei 2010
41
1
16
Zuid-Holland
Ik zit op dit moment op de camping, ben ook van plan na mijn vakantie bij Pon "verhaal" te gaan halen i.v.m. de VOI. Tevens wil ik opheldering waarom er geen banden met een lage rolweerstand onder de F2 GL zitten.
Heb mijn vorige week ontvangen GL maar gezellig meegenomen met vakantie.
We rijden alleen maar in de GL, de O1 staat in het bos geparkeerd.
Hij rijd verder heerlijk, nog aan het inrijden met 500km op de teller.
 

Bart_G

Lid
29 jun 2010
152
5
16
eh..... ja..... dat is exáct wat er in de eerste post van dit topic ook staat....
 

djdakkie

Nieuw lid
14 mei 2010
4
0
1
In mijn onderhoudsboekje staat dat m'n GL zijn eerste beurt na 30.000km nodig heeft, dit is er door de dealer met de hand ingeschreven. Misschien heeft hij een foutje gemaakt. Wat staat hier bij jullie?
 

rocket

Senior Member
17 jul 2006
246
40
38
54
Wassenaar
onderhoud

15000 km naar de garage dat zou dus betekenen dat ik 3 x per jaar in de garage staat weten julie zeker dat het 15000 km is
 

roppie_

Lid
27 jul 2010
64
2
16
Zoetermeer
@ FredV: Als je die prijslijst leest, kun je concluderen dat je dus per 15.000 kilometer aan "de beurt" bent. Daarbij wordt de grote en kleine beurt afgewisseld.

Maar wat is die jaarlijkse inspectie dan? Als je jaarlijks voor de inspectie kiest, hoef je dan niet grote/kleine beurt af te wisselen?

Zou voor mij met +/- 40000 k.m. pj wel voordeliger zijn...
 
16 jun 2010
153
0
16
Maastricht
Bij audi is die jaarbeurt en beurt die tussen grote en kleine beurt in ligt. Dus voor mensen die geen 15000 per jaar rijden maar toch alle apk punten gecheckt willen hebben voor ze op keuring gaan. De beurt heeft geen vaste prijs omdat er niet altijd hetzelfde gebeurd. De ene keer wel olie en de andere keer niet enz...
Edit: bij 40.000 per jaar is een jaarbeurt dus geen optie!, misschien wel de verlengde onderhouds interval (synthetische olie)
 

FredV

Banned
28 jun 2010
2.545
90
0
@roppie: als je de 15 of 30000 niet haalt, dus minder rijdt, dan is er sprake van de jaarbeurt. Het is wat het eerste aan de beurt is, dus niet en-en maar of-of.
 

FredV

Banned
28 jun 2010
2.545
90
0
@frieteboer, die VOI is juist in een ander draadje de discussie, die wordt in Nederland NIET voor de Fabia aangeboden.
En mbt de APK, als je die tegelijk met je beurt laat uitvoeren, kan die wel eens gratis zijn.
 

Ron467

Actief lid
18 dec 2007
429
87
28
ergens in voorne putten
@roppie: als je de 15 of 30000 niet haalt, dus minder rijdt, dan is er sprake van de jaarbeurt. Het is wat het eerste aan de beurt is, dus niet en-en maar of-of.

En de grote beurt of jaarbeurt is dan weer noodzaak om aan de (garantie) mobiliteits voorwaarden te voldoen....Dus als je eigenlijk aan geen (of kleine) beurt toe was binnen een bepaalde periode, moet de jaarbeurt gedaan worden.

En nog even terug op het begin van deze topic; schijfremmen achter werden alleen op de tiptronic automaat van 77 kw geplaatst en nu dus blijkbaar helemaal niet meer nu het DSG geworden is.
Grote voordeel van trommelremmen is wel dat je velgen niet zwart worden van het remstof :)