Problemen met nieuwe Octavia

sitechris

Donateur
Bizar! Echt bizar hoe een dealer omgaat met klanten. Ik heb laatst mijn Skoda weer in onderhoud bij deze dealer gedaan (ook al heb ik zelf met de verkoop ook wel eens slechte ervaringen gehad), maar dit relaas doet me toch weer twijfelen. Nu is Hegeman Nijmegen (daar werk ik vlakbij) een waardeloze dealer, maar de houding van Skoda Center Utrecht is als ik op verhaal van yal afga echt schandelijk! En dan notabene hardop roepen dat je blij bent dat je van klant af bent. Kan echt gewoon niet.
 

Mark

Banned
Ik had met dit verhaal gewoon naar de krant gegaan, dit hoort gewoon niet.
Dat een dealer niet happy is met zo'n rampenbak kan ik best geloven, maar dan moeten ze gaan klagen in de fabriek waar hij ineen is gestoken en niet bij de koper die er zijn spaarcenten heeft ingstoken.
 

rweersch

Actief lid
Dan moeten wij een advocaat in de arm nemen en dan zien wij elkaar in de rechtzaal, aldus de directeur.
Ik zou deze woorden van de directeur als een uitnodiging zien. Ik blijf erbij, Yal, dat je engelengeduld lovenswaardig is, maar hetgeen wat hier gebeurd is, had een jaar geleden al voor de rechtbank moeten komen. Jij bent als klant voor duizenden euro's gedupeerd (verloren tijd en frustratie niet eens meegerekend) en de Skoda dealer komt er vanaf, zonder het probleem op te lossen, en behandelt je ook nog eens buitengewoon bot.
Zoek je een advocaat met goede credentials, die opereert volgens "no cure, no pay" (of betaal eventueel die 200-400 euro voor een intake/onderzoek door hem/haar), om te kijken of je een zaak hebt. Want wat hier gebeurd is, is iets wat je normaal alleen maar hoofdschuddend bij Kassa kunt bekijken.
 

Fabia

† In Memoriam
Ongelovelijk, wat een achtelijke reactie van de directeur zeg. Ik zit het met verbazing te lezen. Ik zou zeker kijken wat je me een advocaat kunt regelen.
 

MarcoO2

Forumguru
Dit verhaal wordt gekker en gekker... bizar hoe je met klanten om kunt gaan!

Ik zou zijn manier om afscheid te nemen bijna zien als een hele goeie reden om de meest ouwe, goedkoper SKoda te kopen die je vinden kunt en bij SCU klant te worden, gewoon, púúr om te narren... ;)
 

Fabia

† In Memoriam
Reparatie en onderhoud

Voor alle voorkomende werkzaamheden aan uw Volkswagen, Audi, Seat, Skoda of Volkswagen Bedrijfswagen staat ons team van vakkundige medewerkers voor u klaar.

Onze monteurs zijn speciaal voor deze merken opgeleid en volgen regelmatig bijscholingscursussen bij onder meer de importeur. Zij zullen dan ook niet snel voor verrassingen komen te staan. Mogelijke storingen weten zij snel en adequaat op te lossen en te verhelpen. Voor u betekent dit dat uw auto sneller klaar is. Dat scheelt tijd en kosten voor u! Er wordt uitsluitend gewerkt met originele, duurzame merk-onderdelen.

Dit gegeven, in combinatie met het opleidingsniveau van onze monteurs en hun professionele uitrusting, garandeert u vakmanschap tot in detail. Onze werkplaatsen zijn voorzien van de meest geavanceerde faciliteiten en zijn allemaal in het bezit van een ISO-9001 certificaat; het bewijs van gegarandeerd vakmanschap. U mag er dan ook op vertrouwen dat uw auto bij een merkdealer, zoals Auto Muntstad Groep, in vertrouwde handen is, wij kennen uw auto als geen ander!

Gezien al het voorgaande lees je dit toch een beetje anders.

Bron: SCU
 

quiptix

Nieuw lid
Dat is inderdaad heel belachelijk.
Ik had er haast een nieuwe auto besteld, maar de houding mbt bepaalde voorwaarden voelde bij mij niet goed aan. Andere dealer noemde deze voorwaarden niet eens, zelfs niet toen ik er naar gevraagd had.

Ze zijn wellicht de grootste Skoda dealer van Nederland, maar dan zie je maar dat je toch gewoon een nummertje wordt. Ik zou dit verhaal ook bij PON neerleggen!

Verstuurd van mijn Transformer TF101G met Tapatalk
 
E

Ex-lid 2926

Een beetje directeur had alles uit de kast gehaald om ervoor te zorgen dat een ontevreden klant een tevreden klant werd. Bijvoorbeeld door een nieuwe Skoda aan te bieden tegen een geringe vergoeding. Ik neem aan dat een vertegenwoordiger van deze dealer of dealergroep ook kennis neemt van de inhoud van dit forum. Hetzelfde geldt voor de importeur.
Deze negatieve publiciteit doet een dealer en het merk geen goed. Dan mag je toch verwachten dat een importeur zo snel mogelijk contact opneemt om de schade te beperken en excuses aan te bieden voor het onbehoorlijke gedrag van de directie van de dealer. En deze directeur van SCU moet z'n bonus maar eens mislopen.
 

sitechris

Donateur
Schijnbaar vindt de directeur zijn ego belangrijker dan het helpen van de klant die een slecht product koopt en/of de mogelijke imagoschade. Leuk voor Sjefke dat hij zich de 'winnaar' voelt in deze strijd, maar de imagoschade gaat hem nog wel wat kosten aangezien op dit forum veel Skoda fanatics zitten. En die gaan nog wel eens nadenken of ze klant willen worden bij Skoda Center Utrecht.
 

piair1982

Forumguru
En of er nog wel een meeting moet plaatsvinden in de toekomst....

Wat een waardeloze actie en dus anti-reclame...
 

quiptix

Nieuw lid
Ik denk dat het bij SCU het naar de bol is geschoten vanwege hun omvang...

Verstuurd van mijn Transformer TF101G met Tapatalk
 

Fabia

† In Memoriam
@Pair1985, helemaal met je eens. Misschien maar eens omkijken naar een andere Skodadealer.
 

mikehotel

Actief lid
Misschien is het een goed idee om een linkje van dit draadje te sturen naar de dealer en Pon?
Ze zullen ongetwijfeld met een mooi PR-verhaal aankomen waarbij de "teleurgestelde" klant ook een veeg uit de pan krijgt, maar het kan nooit kwaad om ze de kans te geven om te reageren. En dat kan alleen door ze op dit draadje te gaan wijzen.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik wordt ook steeds nieuwsgieriger naar de reactie van SCU. Wij baseren nu onze verontwaardigde reacties op slechts één kant van het verhaal. Ik heb zo'n vermoeden dat SCU een héél andere visie heeft dan Yal. Gezien de wijze van afscheid nemen zullen zij Yal gezien hebben als een zeikende klant die ten onrechte moeilijk doet. Anders trakteer je niet als je de klant verliest. En ik ben dan wel heel benieuwd naar de feiten, gevoelens en argumenten die ertoe hebben geleid dat zij Yal zo zijn gaan zien.

Maar of ze zullen reageren.......?
 

jalex_h

Forumguru
Tja, of ze ooit hier zullen reageren... Het zou ze in ieder geval wel sieren en inderdaad weten we dan in ieder geval ook de andere kant van het verhaal.
Maar dan nog, wat hun versie en beweegredenen ook mogen zijn, zo ga je niet met klanten om, zelfs niet met de grootste lastpost (waarmee ik dus niet zeg dat Yal de grootste lastpost is).
 

bobby45

Actief lid
Misschien is het een goed idee om een linkje van dit draadje te sturen naar de dealer en Pon?
Ze zullen ongetwijfeld met een mooi PR-verhaal aankomen waarbij de "teleurgestelde" klant ook een veeg uit de pan krijgt, maar het kan nooit kwaad om ze de kans te geven om te reageren. En dat kan alleen door ze op dit draadje te gaan wijzen.


pon zit echt wel op dit forum wees maar niet bang:icon_smile_dead:
 
Bovenaan Onderaan