Noord26:
Ik doel met garantieproblemen niet op jouw auto, maar in z'n algemeenheid. Ook al vind ik het niet heel boeiend, ik weet inderdaad ook nog hoe dat bij jouw greenline en die polis enzo zat. Ik zou zeggen, check die polissen even eerst. Ik zou ook zeggen, neem dat in je adviezen voor tuning aan anderen even mee a.u.b. Je tuft zelf rond in een ongetunede greenline, hebt niet eerst die polis gelezen voor je ging tunen, probeert nou door je tuning te verwijderen op een ANWB-abbo te besparen. Bij dat alles ga je dan roepen dat het heel slim is om te tunen bij bepaalde tsi-uitvoeringen. Dat zijn adviezen waarmee je mensen op het verkeerde been zet. Je kunt beter even melden dat die polisvoorwaarden dus een aspect zijn om mee te wegen. Daar hebben mensen meer aan. Je bent kennelijk ook niet op de hoogte van verschillende uitvoeringen van remschijven 63 en 77 kw, want daar zit bij een gelijke snelheid wel degelijk verschil in. Exact een punt dat Piair1982 aanstipt en naar vraagt. Verder is er nog een verschil dat je wel of geen ESC en ASR hebt. Had je ook al even gekeken wat ESC en ASR als losse optie doet? Ook niet. Jij kwaakt maar lekker verder dat tunen zoveel beter is, tegen je eigen bevinding in - en daarin geloof ik heus wel dat het vast zit op de polis, al zal het me ook aan m'n r**t rotten of dat nou echt zo is.
Tot slot vergeet je nog mee te nemen dat in NL - zolang je geen DSG neemt - er ook brandstofbesparende dingetjes op je tsi zitten die ook in een greenline zitten. Zal de een belangrijker vinden dan de ander, maar hierin verdien je op brandstof zeker iets terug.
Ik vind dus dat je bij die motoruitvoeringen gewoon een verkeerd advies geeft. Deels onbedoeld onvolledig, maar deels ook aantoonbaar (dank daarvoor) bewust onvolledig. En misschien is het beter om dat niet te doen, want daar kunnen mensen later van balen.
Ik vind het heel fijn dat je al die lijstjes enzo zo goed allemaal hebt bijgehouden, en daar zijn ook heel veel mensen waaronder RaceEend heel blij mee, maar ga nou ff niet doen alsof je wel goede adviezen kunt geven over motoruitvoeringen en tuning, want dat valt gewoon een beetje tegen.