Race Eend
Forumguru
Tuurlijk hebben ze een pingel sensor. Anders loopt ie direct al stuk als je 95 tankt (ja origineel pingelen ze anders al op 95), de ontsteking staat al scherp vanaf de fabriek. De ecu pakt gewoon zijn ingestelde waarde. Als hij daarop niet pingelt dan blijft hij daar op lopen. Hij zal de ontsteking niet zelf extra gaan vervroegen dan zijn vooraf ingestelde waarde.
De auto zal bij de koudstart even een late ontsteking draaien om de kat op temperatuur te krijgen. Echter dat moment flink vervroegen werkt ook niet zo maar, dan wordt hij weer erg onrustig etc, die 20 seconden ga je geen merkbaar verbruik op winnen. Door het hogere octaan getal van LPI kun je als tuner veel voorontsteking geven, dit scheelt behoorlijk in het verbruik.
De auto zal bij de koudstart even een late ontsteking draaien om de kat op temperatuur te krijgen. Echter dat moment flink vervroegen werkt ook niet zo maar, dan wordt hij weer erg onrustig etc, die 20 seconden ga je geen merkbaar verbruik op winnen. Door het hogere octaan getal van LPI kun je als tuner veel voorontsteking geven, dit scheelt behoorlijk in het verbruik.