Chiptuning 1.2 TSI ?

Race Eend

Forumguru
oa koppelbegrenzers en turbodruk (gewenst) lager zetten... (bij een obd tuning maakt het niets uit, dan verhoog je die gelijk aan bv een 105pk).

bobby45

Actief lid
Toch is er met een externe ecu niet zoveel vermogen uit de 86pk versie te halen als uit de 105pk versie. Het originele motormanagement is nl geknepen en daar zul je altijd mee moeten samenwerken (wel komt het in de praktijk aardig in de buurt) en is een getunde 86pk sneller dan een originele 105pk.

Kunnen jullie al mijn 14 tsi uit 2009 kietelen of moet dit via en externe box? volgen mijn was dit en simens ecu in deze 1.4 tsi ?

Race Eend

Forumguru
Je kunt de externe ecu er toch bij onderhoud en bij inlevering vd wagen weer tussenuit trekken! Dus daar komt nooit iemand achter.

piair1982

Forumguru
Als je de 86 pk software nu vervangt door de 105 pk, dan ben je er toch ook? Programmeren is programmeren... ;)

Vanaf dan zou je de 86 pk zelfs op 140 moeten kunnen krijgen. (in theorie dan he.)

Race Eend

Forumguru
Als je de 86 pk software nu vervangt door de 105 pk, dan ben je er toch ook? Programmeren is programmeren... ;)

Vanaf dan zou je de 86 pk zelfs op 140 moeten kunnen krijgen. (in theorie dan he.)

Je kunt echter de originele 1.2 tsi ecu niet programmeren... helaas (alleen in de polo en de golf, maar niet in de andere modellen).

Met een externe ecu kun je bv de ontsteking niet aanpassen en kun je de turbodruk maar met een x % aanpassen (en uiteraard binnen die marges fijn afstellen), de standaard turbodruk van de 1.2 TSI 86pk staat lager dan van de 105pk, je zult dus nooit geheel tot de 135pk van de 105pk komen met een 86pk (zonder noodloop).

piair1982

Forumguru
Stel dat je van een sloper met 77 kw de ecu overzet in een auto met 63 kW. Dan heb het probleem toch ook opgelost?
Of denk ik nu te simpel ;)

Race Eend

Forumguru
@piair1982
Als je hem aangeleerd krijgt (startblokkering etc). Dan is dat een optie, maar niet alle ecu's zijn uitwisselbaar. Soms heeft een andere motor net een andere sensor etc (soms bv al voor een 2e koelfin etc) en dan kun je storingen krijgen.

OII1.2tst

Nieuw lid
Ik heb gezocht naar een externe oplossing zoals b.v. de oplossing van http://www.venturatuning.nl
G
a maar eens Googelen naar tuning van tsi voor VW, Seat, Audi of Skoda. Heel veel verschillende "gebruikersreacties" en allemaal zeggen ze "neem maar eens contact op met Venturatuning" en veel van die "verschillende" gebruikersreacties maken dezelfde soort spelfouten ...
Over de kwaliteit van het product zelf kan ik niets zeggen over de betrouwbaarheid van de "onafhankelijke" reacties heb ik nu wel een mening!

hemi24

Forumguru
Een soortgelijk idee heb ik ook altijd als ik door de reacties van klanten van ZIP-tuning blader: het lijkt wel een Telsel reclame, met continue hetzelfde taalgebruik en manier van schrijven...

piair1982

Forumguru
Met engels accent zeker ;)

Twijfelachtig dus.

Maar goed tuning is leuk als het blijft werken en ook de beloofde vermogensstijging blijft waarmaken na tig duizend km... Daar lees je niets over.

Race Eend

Forumguru
Goed nieuws de meeste 1.2 TSI's kunnen sinds afgelopen week met OBD getuned worden (extern blijft overigens natuurlijk mogelijk voor mensen die voorkeur hebben voor een externe tuning).

12 Jun 2012 : Siemens SIM10 Added Version 10.20 CAN vr/w/chk/recovery
VOLKSWAGEN POLO 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN
VOLKSWAGEN GOLF VI 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN
SEAT IBIZA 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN
SEAT FREETRACK 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN
SEAT ALTEA 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN
SEAT TOLEDO 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN
SEAT LEON 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN
SKODA YETI 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN
SKODA FABIA 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN
SKODA ROOMSTER 1.2 TSI 77Kw SIM10 CAN

Bovenaan Onderaan