Foutcode

aartvanwerven

Actief lid
Maar als thermostaat of stekker verbing niet werken en in stand motorkoelen staat wordt dan interieur radiator wel verwarmd? Of schakeld de thermostaat of regelklep die niet. Maar voordat monteur langskwam gisteren dus werd interieur radiator wel lauwig de uitblaas lucht nu echt de temperatuur van buiten

Tees

Donateur
Ik denk toch dat er een sensor of regelklep bij de thermostaat niet aangesloten is (of stekker of kabel verrot). Volgens mij zit er een thermosensor ergens rond of in de thermostaat. Ik dacht dat de regeling zelf wrl mechanisch is.

aartvanwerven

Actief lid
Oké nee dus blijft koud

Ja weet ik niet vorig jaar wel klepmotor vervangen dus dat werkt wel ook al trucje gedaan van airco en middenoosten knop paar seconden ingedrukt houden kleppenkalibratie

PizzaPieter

Donateur
Ik ga ervanuit dat je eerst kleppen getest hebt voordat je radiator ging vervangen.
Maar goed... kachelradiator zit direct op je korte koelvloeistofsysteem en draait dus mee in t systeem met warme en koude motor.

PizzaPieter

Donateur
Nogmaals:

Koelwater warmt op omdat de motor warm wordt.
Koelwater loopt altijd door de kachelradiator en daarvoor iets niets electrisch/electronisch nodig. Er gaat geen klep open of iets dergelijks.

Koelwater wordt door de waterpomp rondgepompt (ervan uitgaande dat die t doet)

Pas als de thermostaat opengaat, loopt het door de grote radiator aan de voorzijde om het te koelen, maar dat gebeurt pas als de koelvloeistof warm genoeg is, zodat de eerste warmte van de motor kan zorgen dat alles snel op temperatuur komt.

Worden de leidingen aan beide kanten van de grote radiator aan de voorzijde warm?

aartvanwerven

Actief lid
Woon in Odijk bij Utrecht in de buurt en nee alleen de bestuurderskant slang wordt warm maar het blijft toch raar dat donderdag alles (?) nog werkte motor netjes 90graden maar verwarming lauw en na bezoek monteur niks meer werkt nou ja de koel en verwarmings functie niet thermostaat vervangen

Ben nog op en neer naar Uden gereden toch ritje van 1uur heen en 1 terug

PizzaPieter

Donateur
Iets meer punten en komma 's zouden me wel helpen je verhaal beter te begrijpen.

Welke slangen heb je gevoeld/geknepen en welke worden wel en niet warm?

PizzaPieter

Donateur
Er zitten rechts nogal wat slangen, dus welke bedoel je?

En de buizen van de radiatoren?

Die 2 kleintjes die naar de kachelradiator lopen en de 2 grote aan de voorkant van de auto?

Tees

Donateur
Even gekeken in ETKA (al weet ik niet precies welke motor je hebt, koelsysteem verschilt iets per motor). Qua sensoren / elektrische componenten zie ik de KVS thermosensor (afh van motortype, zit vlakbij de radiateur) en op de thermostaat zelf ook.

Bovenaan Onderaan