Foutcode

PizzaPieter

Donateur
Even samengevat (corrigeer me als ik het niet goed heb).

* Er is ca 5 liter kvs uitgekomen, dat is netjes.
* Thermostaat is vervangen als ook kachelradiator.
* Je hebt er vandaag zelf 3 liter bij gegooid.

Hoeveel heeft monteur er gisteren in gegooid? -> zit je samen weer op ca 5 liter ?

Pas op als je over de motor hangt voor draaiende delen met je handen, maar ook met touwtjes van je capuchon ofzo.

PizzaPieter

Donateur
PS: die 2 slangetjes zijn dus aanvoer en afvoer.

Als je gaat pompen, pak dan degene die t warmste is, dat is wrs de aanvoer.

De kachelradiator moet helemaal vol zijn en dan zul je merken dat langzaam de andere slang óók warm wordt.

Eentje warm en eentje koud betekent dat er géén warm water doorheen stroomt en voorzover mijn kennis reikt zit er géén thermostaat in dat gedeelte van het systeem en stroomt er altijd kvs door de kachelradiator als de waterpomp draait, ook bij koude motor

PizzaPieter

Donateur
Op de foto's de dikke slang waar ik met mijn vingers naar wijs en waar de pijl heen wijst.
73898.jpg
In de cirkel de 2 slangen die van en naar kachelradiator gaan.
73901.jpg

Dit gaat over mijn motor in een Seat, dus mogelijk ziet dit er bij jou anders uit

aartvanwerven

Actief lid
Heb nu wel ontdekt dat bij uitgeschakelde verwarming de vloeistof netjes op niveau blijft ben nu kachel aan uit aan het doen bij kachel aan vloeistof gauw heet dan zet ik verwarming uit en blijft vloeistof weer op niveau en niet kokend heet dus denk nog steeds lucht in interieur radiator

PizzaPieter

Donateur
Je kunt ook kiezen om een rondje te gaan rijden. Als je mijn post gelezen hebt, heb ik ook lang moeten knijpen en werkte t niet.
Tot ik hem achteruit van de brug afreed en het ineens wel werkte (hij stond dus even met de neus omhoog en kont naar beneden).
Bochtjes en drempels helpen altijd

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ik zou een kwartiertje oid gaan rijden idd. Dan weet je zeker dat de motor en alle KVS warm is, en komt vanzelf alle lucht er wel uit. Lucht heeft tenslotte de rare gewoonte om altijd boven water te komen.

PizzaPieter

Donateur
Thermostaat is toch ook vervangen, moeten daar nog dingen/stekkers voor los onder de motorkap die deze fout kunnen veroorzaken?

Co-Pilot (let op, AI) geeft aan dat deze fout veroorzaakt kàn worden als er lucht in het koelsysteem zit en er daardoor een sensor iets niet kan meten.

aartvanwerven

Actief lid
Ja ben bang dat het daar aan ligt thermostaat is vervangen zei die maar ik als leek kan dit niet controleren

Lukt hem niet dus vd week komt ie langs met andere apparatuur

PizzaPieter

Donateur
Lekkere Harry dan.

Thermostaat wordt niet gemeten,.volgens mij. Maar losse stekker of sensor die iets niet kan meten zou storing kunnen veroorzaken.

Doet niets af aan koude kachelradiator, want die zou desalniettemin gewoon warm moeten worden. Ik kan me niets anders bedenken dan lucht in systeem.

Bovenaan Onderaan