Foutcode

PizzaPieter

Donateur
Als er een grote luchtbel aankomt, kan het zijn dat hij eerst heel veel koelvloeistof mee 'omhoog' duwt. Dan kan de t niveau in t reservoir even stijgen en zelfs even overstromen.

Maar hij maakt zelf geen koelvloeistof aan, dus er komt niet meer in t systeem dan jij erin gooit

PizzaPieter

Donateur
Nou, niet als t reservoir op dat moment vol zit.
Ik zou proberen te zorgen dat hij op/rond het minimum gevuld blijft. Dan kan hij wat stijgen als er een bel aankomt, zonder dat hij direct overstroomt en kun je voorzichtig tot minimum aanvullen als het reservoir leeg loopt. Dat leeglopen gebeurt meestal als er weer lucht ontsnapt is.

Heb je enig idee hoeveel je er nu weer bij gegooid hebt?

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Zo, 3 liter, dan heeft er wel serieus veel lucht in gezeten...heb je wel gecontroleerd of het er aan de onderkant niet weer ergens uitstroomt?

PizzaPieter

Donateur
So, als je er 3 liter bij kon gooien, dan was de thermostaat nog niet open geweest vermoed ik toen de monteur aan het vullen was.

Goed dat je dit nu zelf doet, want dan was je motor heel snel heel warm geweest.

Je kachelradiator zit aan de 'bovenkant' van je koelsysteem en krijgt ongeveer als laatste pas koelvloeistof (uitgaande van het feit dat vloeistof eerst naar de onderkant stroomt)

PizzaPieter

Donateur
Als hij het eruit blijft gooien, ik neem aan dat niveau rustig stijgt en het er dan over stroomt, wil wrs zeggen dat er nog een grote luchtbel inzit.

Dat je nu 3 liter erbij kon gooien wil zeggen dat hij slechts voor de helft gevuld was.

Weet je hoeveel kvs eruit gekomen is? Want dat is netjes opgevangen, neem ik aan.

PizzaPieter

Donateur
Er is 2 liter uitgekomen, maar je hebt er nu alweer 3 ingedaan?

Hoe was je kvs niveau vóór dat je kachelradiator ging vervangen?

Als je er 2 uitgehaald hebt, wil dat ook zeggen dat er nog ongeveer 4 liter inzit van de kvs die ervoor gezorgd heeft dat je kachelradiator verstopte en eigenlijk heb je daarmee de oorzaak van de verstopping niet weggehaald

PizzaPieter

Donateur
Maar omdat verwarming koud blijft heb ik idee van geen doorstroming of toch maar blijven bijvullen even
Alleen bijvullen uiteraard als t reservoir onder het minimum komt.

Heb je een aantal slangen gevonden waar je in kunt knijpen zonder dat je in de buurt van draaiende delen komt (gevaarlijk).

Bij mijn motor loopt er een dikke jongen rechts van de motor en 2 dunnere 'achter' de motor. Die dikke kan je in het geheel helpen (wordt die al warm)

Die 2 dunne gaan naar en van je kachelradiator (via de stalen wand tussen motorruimte en cabine).
Kan zijn dat de lucht daar niet vanzelf uitkomt (omdat hoog gelegen) dus het goed om in die leidingen te knijpen - pompen, zodat je het forceert. Liefst wel met draaiende motor, zodat de kvs gestuwd wordt.

aartvanwerven

Actief lid
Nee hij is helemaal afgetapt geweest plusminus 5 liter eruit maar ook thermostaat en interieur radiator vervangen. Monteur gisteren weg gegaan vanmorgen dus zoals afgesproken motor stationair laten draaien en bijvullen maar gelijk na 2a3 minuten vloeistof eruit via tankje

Bovenaan Onderaan