Een kleine maand geleden heb ik de auto naar de Skoda-dealer (Maas-de-koning Gouda) gebracht voor onderhoud aan de auto ivm de krakende/piepende buitenspiegels (zoals wel vaker omschreven in dit forum). Met een beetje smeerwerk klappen die weer in en uit als een zonnetje.
Ook terugroepactie '94EW' (vervanging cruise-control bediening) en softwareupdate 90EE laten uitvoeren.
Bij mij ging alles vlekkeloos en was het in 1 dag gepiept.
Qua cruise control bediening hebben ze het pookje omgewisseld voor een nieuw, smaller exemplaar. Ik vind het een goedkoop prulletje wat ze er nu op hebben gebouwd, mja, het werkt zullen we maar zeggen.
Wel jammer dat je het nog steeds moet doen met de ACC en de speed limiter. Ik zou graag standaard CC willen hebben (deze zit ook op de uitgeklede versie ipv de ACC). Ik snap dan ook niet waaron dit niet gewoon tot de mogelijkheden behoord. Zou toch gewoon een kwestie moeten zijn van een knopje omzetten in de software
Wat betreft de software-update, begreep ik van de dealer dat deze o.a. het foutief ontladen van de 12v accu oplost, incl. enkele andere software probleempjes. De problemen met het laden van de Navigatiekaart in het dashboard is bijvoorbeeld gerelateerd aan het foutief ontladen en ik heb sinds mijn update hier geen last meer van gehad.
Binnenkort ga ik weer even uitzoeken of het probleem met het voorklimatiseren ook is verholpen met deze update, of dat dit nog steeds een punt ter verbetering blijft.
Na de werkzaamheden heb ik nog een tourtje richting Zwitserland gedaan, wat me uitermate goed is bevallen. De auto ging ook op hoge snelheden (in Duitsland) lekker vlot en ik heb comfortabel 9 uur heen en terug gereden.