Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

Hmm, dat is niet zo mooi, behalve als de 12V accu zelf niet goed meer is...

De keren voordat bij ons de 90EE geïnstalleerd was en de auto "dood" was heeft de servicewagen hem met een simpele draagbare startaccu weer aan de gang gekregen.

Gewoon een minuut of 10 aangesloten op de massa bij het schutbord en de pluspool in de zekeringbox was voldoende om het geheel weer te laten opstarten.
Daarna een uurtje rijden onder accu verder op te laden.

Tijdens die rit kwamen de andere delen van de auto ook weer tot leven, onder andere de airco ;)

Was wel nodig hier bij 38 graden.

Ik zou teruggaan naar je dealer en de update zeker laten checken...

willemc650

Senior Member
Ja heb al even een start accu eraan ( net gekocht om in iedergeval de auto te kunnen afsluiten) en dan gaat alles weer werken. Morgen maar even een bezoekje brengen aan de dealer.

willemc650

Senior Member
uitkomst van vandaag.... laat u de auto maar achter.. we hebben meerdere pechgevallen vandaag.. volgende week ergens gaan ze pas aan de diagnose beginnen... ze hebben het druk met uitvallende Skoda's

Heb sinds zaterdag ook mijn phev sportline ontvangen. De eerste 150 km zitten erop , zonder storingen (afkloppen).

Bij het bedienen van de virtual cockpit valt het me op dat als ik linker display geselecteerd heb, deze na een tijdje weer terugspringt naar het midden/rechter display. Wil ik in het linker display dan wat anders zien moet ik eerst weer de linker selecteren. Is het ook mogelijk om de linker display standaard “actief” te houden. ( i.p.v. terugspringen op het midden display)?

Is een kleinigheid vergeleken met de problemen die sommige anderen hebben, maar mocht iemand het weten dan hoor ik het graag.

Wil ook nog een rubber kofferbak mat bestellen , iemand een idee ?
Is deze hetzelfde als van de 5-zitter met variabele vloer ?

renezzzz

Nieuw lid
....
Wil ook nog een rubber kofferbak mat bestellen , iemand een idee ?
Is deze hetzelfde als van de 5-zitter met variabele vloer ?
Ik heb zelf (ook een PHEV) de kofferbakmat van Skoda. Bovenkant rubber, onderkant stof. Die bevalt wel goed en is stevig. Heeft echter geen hoog opstaande rand (mocht dat belangrijk zijn). Staat in de accessoire brochure.

We hadden wat problemen met Android Auto en Apple Carplay. Mijn vrouw de meeste problemen met connectie verlies met haar iPhone. Ikzelf met mijn Android toestel niet zo vaak, maar als ik de auto geparkeerd heb en dan even later terug kom kon hij ook vaak de verbinding niet meer herstellen en kreeg ik een smartlink verbinden melding waar ik niets mee kon doen. Als we samen in de auto zitten liep het nog vaker fout.

Ik ben erachter gekomen dat de draadloze verbinding van Carplay gebruik maakt van de interne wifi-hotspot van de Kodiaq. Deze heb ik uitgeschakeld, en nu gebruiken we terug old skool een kabeltje en dat lijkt veel, veel beter te werken. Kabel in, carplay, kabel uit, geen carplay, wisselen van telefoon, geen probleem.

Kan mij iemand meer vertellen over die interne wifi van de Kodiaq? Ik weet zelfs niet eens of ik daar een abonnement voor zou moeten hebben of is dat sowieso inbegrepen bij de auto? Heeft dat nog nut behalve wireless carplay gebruik? Nog iemand van die euvels met draadloze verbindingen?

A-Kodiaq

Senior Member
Nog iemand van die euvels met draadloze verbindingen?
Yes, hier ook sinds kort. Had er zelfs een topic over gemaakt hier maar die is verplaatst omdat het niet specifiek voor de Kodiaq II zou zijn. Als ik dit lees en mijn vermoeden meetel, dan denk ik dat dit toch wel redelijk specifiek is voor de Kodiaq II.

Arjan137

Nieuw lid
Ik heb het nu het volgende; het pookje van de cruise control is vervangen terwijl ik er geen enkel probleem mee had. Als ik nu de CC aanzet, dan krijg ik direct LET OP HET VERKEER melding. Die melding komt een keer of zes en dan crasht de cruise control en gaat hij niet meer aan. Voor de rest functioneert alles prima.

Bovenaan Onderaan