Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

FNaRK_02

Forumguru
Voilá ... 10 seconden.

Om Google Maps uit de linker teller (het Virtual Cockpit) van een Skoda Kodiaq te verwijderen, moet je de weergave van de digitale teller aanpassen door de informatiebron van de navigatie te wijzigen of de navigatie zelf uit te schakelen via de instellingen van het Virtual Cockpit, zoals beschreven in de handleiding van de auto.

Stap-voor-stap instructies:
  1. Open de instellingen van het Virtual Cockpit:
    Zoek op de desbetreffende knoppen op het stuur of het infotainmentsysteem om de instellingen voor de digitale teller te openen.
  2. Zoek naar de navigatie-instellingen:
    Navigeer door de menu's om de optie voor navigatie te vinden.
  3. Schakel de navigatie-informatie uit:
    Er is een optie om de navigatie-informatie (inclusief Google Maps) uit de digitale teller te verwijderen. Deze optie kan variëren per model, maar het is vaak onder de weergave- of informatie-opties te vinden.
  4. Bevestig de wijziging:
    Selecteer de optie om de navigatie-informatie niet meer weer te geven en bevestig deze wijziging.
Tip: Raadpleeg de handleiding van uw Skoda Kodiaq voor specifieke instructies, omdat de exacte stappen kunnen verschillen per uitrustingsniveau en softwareversie

VanRoyal

Forumguru
Voilá ... 10 seconden.

Om Google Maps uit de linker teller (het Virtual Cockpit) van een Skoda Kodiaq te verwijderen, moet je de weergave van de digitale teller aanpassen door de informatiebron van de navigatie te wijzigen of de navigatie zelf uit te schakelen via de instellingen van het Virtual Cockpit, zoals beschreven in de handleiding van de auto.

Stap-voor-stap instructies:
  1. Open de instellingen van het Virtual Cockpit:
    Zoek op de desbetreffende knoppen op het stuur of het infotainmentsysteem om de instellingen voor de digitale teller te openen.
  2. Zoek naar de navigatie-instellingen:
    Navigeer door de menu's om de optie voor navigatie te vinden.
  3. Schakel de navigatie-informatie uit:
    Er is een optie om de navigatie-informatie (inclusief Google Maps) uit de digitale teller te verwijderen. Deze optie kan variëren per model, maar het is vaak onder de weergave- of informatie-opties te vinden.
  4. Bevestig de wijziging:
    Selecteer de optie om de navigatie-informatie niet meer weer te geven en bevestig deze wijziging.
Tip: Raadpleeg de handleiding van uw Skoda Kodiaq voor specifieke instructies, omdat de exacte stappen kunnen verschillen per uitrustingsniveau en softwareversie
Zet er anders even bij dat dit uit ChatGPT komt en dat er wellicht geen ene zak van klopt, voordat Fif zich een ongeluk zoekt. Mijn ervaring is dat ChatGPT maar wat roept als het gaat om auto-instellingen.

HalloBuurman

Actief lid
Ik merk meer en meer de laatste tijd dat de auto verkeersborden ziet die er niet zijn. Inmiddels op de A2 van Amsterdam naar Utrecht denkt hij voortdurende dat de limiet 50 is. Ditzelfde euvel heb ik ook op de A12. Lijkt gewoon steeds erger te worden en vaker voor te komen. Hoewel dat natuurlijk ook vreemd klinkt.

Klepje van de laadplug Kodiaq PHEV gaat niet open?

Wij hebben het volgende dingetje:

Stel, we hebben een stuk gereden en zijn weer thuis.
Ik parkeer de auto en besluit dat ik nog niet hoef bij te laden, er zit immers nog circa 53% in de accu.
De volgende ochtend bedenken we dat we 's middags toch wat verder weg willen, dus wil hem toch nog wat bijladen.
Ik kom bij de auto, we hebben keyless entry en keyless Start, dus ik ontgrendel de deuren en wil het laadklepje open drukken: dat gaat niet??
Auto op slot en weer open, ook de deur open: klepje gaat nog steeds niet open.
Ik stap in de auto en 'Start' hem, en stap uit: klepje gaat nog steeds niet open.
Ik "Stop" de auto: klepje gaat nog steeds niet open.

Pas als ik de auto open en daarna "Start" en er vervolgens circa 10cm mee naar voren en naar achteren rijd, en hem dan "Stop", dan pas kan ik het laadklepje open drukken.

Is apart maar geen groot probleem, nu al een paar keer meegemaakt.

Kodiaq PHEV 2025 met 90EE update.

Leo

FNaRK_02

Forumguru
Zet er anders even bij dat dit uit ChatGPT komt en dat er wellicht geen ene zak van klopt, voordat Fif zich een ongeluk zoekt. Mijn ervaring is dat ChatGPT maar wat roept als het gaat om auto-instellingen.
Graag gedaan :thumbsup:

Het gaat mij vooral om de tip om de handleiding eerst te raadplegen (iets met zelfredzaamheid?)

Mea Culpa ... ik zal het niet meer doen.

Klepje van de laadplug Kodiaq PHEV gaat niet open?
......
Pas als ik de auto open en daarna "Start" en er vervolgens circa 10cm mee naar voren en naar achteren rijd, en hem dan "Stop", dan pas kan ik het laadklepje open drukken.

Leo
Met keyless entry gaat ie bij ons ook niet open, gewoon ontgrendelen met de sleutel en je hoort klik van ontgrendeling van de laadklepje. Heel soms gaat ie dan ook niet open, dan nog een x op ‘open’ drukken van de sleutel en je hoort de klik.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo, zojuist getest:

Als ik de auto "Keyless" open dmv de handgreep kan het klepje niet openen.

Daarna -terwijl de auto al open is- op de sleutel de "Open" knop indrukken, dan maakt de auto allerlei klik-geluiden, maar het klepje kan nog steeds niet open.

Pas als ik de auto afsluit, bijvoorbeeld met de "Keyless" optie middels de handgreep of middels de sleutel en daarna als eerste openmaak met de sleutel, dan kan ik het klepje wèl openen.

OK, ik vind het een vreemde keuze van Skoda, Open is Open in mijn hoofd, dus inclusief de ontgrendeling van het klepje.

Ik zie de reden voor het verschil tussen "Open via Keyless" en "Open via de sleutel" niet, maar ik weet in ieder geval hoe eea te omzeilen.

Tot zover,

Leo

Peanut

Senior Member
Is volgens mij niet “by design”.

Bij mij is het klepje op slot als de auto op slot is en gaat van het slot als de deuren dat ook gaan. Op welke manier dan ook. Ik denk dus dat er iets met je slotje is.

Tmi

Lid
Bij mij gaat hij open via kessy maar je moet wel meteen het klepje open drukken en niet eerst de deur. Lijkt erop dat hij maar kortstondig vrijgegeven wordt.

Bovenaan Onderaan