Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

94EW en 90EE hier uit gevoerd, zou allen de vrijdag duren, helaas brak de update steeds af, was ondersteuning nodig van PON. Vandaag wel gelukt, net opgehaald. Nog geen melding gezien van de brandstof klep. Maar eens afwachten. Hoop wel dat het Navigatiesysteem “probleem” is opgelost.
 

hemi24

Forumguru
Eerlijk gezegd, denk ik ook niet dat de storing met het klepje aan de software-update zelf ligt, maar eerder iets is wat door een monteur veroorzaakt is, doordat hij bijvoorbeeld een stap aan het einde van het updateproces is vergeten… (onbewust of door eigenwijze werkhouding)
 

TomDB

Actief lid
Ik ben in inmiddels 2x gebeld, over de 94EW en 90EE. Aangezien die van mij probleemvrij is heb ik aangegeven dat ik wacht tot de eerste beurt. Misschien zijn er dan inmiddels alweer terugroepacties en updates uitgekomen die de problemen herstellen die de 94EW en 90EE veroorzaken. Niet alle Skodiaqs die eind 2024 gebouwd zijn hebben dus kuren.
 
Vraagje, op welke website kan je (kostenloos) op chassisnummer de productiedag zien ?
Rij namelijk een voorraad Kodiaq, 15.02.25 tenaamstellingen , dus weet niet precies wanneer ie geproduceerd is.
 

Kodiaq_70

Nieuw lid
Volledige uitval - Kodiaq 2 1.5 TSI DSG Mild Hybride - zijn er meer berijders die te maken hebben gehad met een volledige uitval / black out van alle systemen tijdens het rijden? Vandaag op de snelweg gingen alle alarmen af, gas geven was niet meer mogelijk. Op de vluchtstrook weten te komen, auto uitgezet en weer zonder problemen kunnen starten. Dealer gaf bij uitlezen aan dat het probleem in de accu behorende bij de hybride zit en dat het softwarematig is maar er nog geen update beschikbaar is. Weet iemand meer hierover?
 

PizzaPieter

Donateur
Dotcode zegt niet alles. Weet niet of het nog steeds gebeurt, maar omdat Pon ook de NL importeur is van Continental, werden alle niet-Continental banden in NL vervangen door wel-Continental. Er kunnen dus banden opgezet zijn die veel nieuwer/ouder zijn dan de auto zelf óf er zijn in de fabriek banden opgezet die al een paar maanden oud waren.
 

Canon-Eye

Forumguru
óf er zijn in de fabriek banden opgezet die al een paar maanden oud waren.
Dit veronderstelt de aanwezigheid van een ruime voorraad banden bij de fabriek en juist dát lijkt me niet heel waarschijnlijk in deze tijd van Just In Time-aanlevering. Voorraad is immers "dood geld". Nog afgezien van het feit dat ook een (super)kleine voorraad als regel verstandig beheerd wordt en dat is dan meestal op FIFO-basis: first in, first out.
 

PizzaPieter

Donateur
Just-in-time aanlevering wil niets zeggen of t just-produced voorraad gaat
.
Juist bij FiFo zal de 'oudere' band als eerste uitgeleverd worden en érgens zullen veiligheidsvoorraden aangehouden worden en aangezien ik vermoed dat welke bandenfabrikant dan ook níét wil dat een autofabriek stil komt te liggen omdat er geen banden geleverd worden, zullen zij dit ruimschoots aanhouden, ook gelet op varierende vraag uit de rest vd wereld.
Daarbij veroudert een autoband ook niet zó snel (volgens mij mogen autobanden als 'nieuw' verkocht worden, zolang de DOT-code niet oude dan 2 jaar is).
Maar goed, allemaal speculatie. Mijn inziens niet een nauwkeurig middel om de leeftijd van je auto te schatten.
 

EvilKnievel

Senior Member
Dotcode zegt niet alles. Weet niet of het nog steeds gebeurt, maar omdat Pon ook de NL importeur is van Continental, werden alle niet-Continental banden in NL vervangen door wel-Continental. Er kunnen dus banden opgezet zijn die veel nieuwer/ouder zijn dan de auto zelf óf er zijn in de fabriek banden opgezet die al een paar maanden oud waren.
Das war einmal. De banden tussen conti en pon zijn inmiddels veranderd en skoda's worden in ieder geval al niet meer met conti's uitgeleverd
 

Marchel1

Senior Member
Zou zomaar verschil in velgmaat kunnen zijn of nieuw jaar, nieuwe banden leverancier? Zitten bij mij 235/55 R18 V EcoContact 6 banden onder.
 
Bovenaan Onderaan