Jesko's Octavia VRS !

sitechris

Donateur
Voordeel van blijven doorrijden is dat je de auto inmiddels ook goed kent en dus ook weet dat het bv geen olieboot is. Om maar iets te noemen. Dus je weet wat je hebt. Is imo ook veel waard. Los van alle andere argumenten die hier al gepost zijn.

leon-cupra

Forumguru
Onderhoud heb je ook op de tweede wagen, dus eigenlijk heb je geen extra onderhoudskosten bij 1 of twee wagens. Het is ook niet dat een RS een v10 is waar onderhoud str*nte duur is.

Arjan1985

Forumguru
Ik begrijp het ergens ook weer wel. Ik pak vaak genoeg de Fabia 1 als ik boodschappen doe. Lekker low profile en een krasje meer of minder maakt mij niet uit. Maar idd onderhoud is wellicht zelfs duurder met een oudere auto tov een jongere auto merk ik. Er gaan vaker onderdelen stuk ivm leeftijd. Altijd rond de APK.
Even off topic, gister sprak de buurman ons aan dat onze kleinste van 7 over de auto heen gelopen had:rolleyes: zal aan de opvoeding liggen.

Tees

Donateur
Onderhoud heb je ook op de tweede wagen, dus eigenlijk heb je geen extra onderhoudskosten bij 1 of twee wagens.

Als je weinig rijdt is een tweede auto juist een stuk duurder qua onderhoud. Want veel onderhoudstermijnen zijn x jaar of y km, en bij weinig rijden zit je dus aan x jaar. Dan ben je dus gewoon 2x zo veel aan onderhoud kwijt (even uitgaande dat de 2 autos even dure onderdelen hebben, wat wellicht niet waar is), plus 2x wegenbelasting, 2x verzekering, en als je in een gebied met parkeervergunningen woont (zal voor @JeSko niet gelden schat ik zo), 2x vergunningskosten. Alleen als je een extreem dure, chique auto hebt kan t wellicht uit, maar een 'gewone' Octavia (reken ik de mooie RS van @JeSko toch nog even onder) valt daar lijkt mij niet onder.

leon-cupra

Forumguru
Om dat allemaal specifiek te weten moet je rekening houden met de jaarlijkse kilometers. Een specifieke situatie moet zoiets duidelijk maken. Afhankelijk van de onderhoudsintervallen zal je verschillende uitkomsten krijgen. Maar je hebt gelijk hoor @Tees.

EdK

Forumguru
kleinste van 7 over de auto heen gelopen had:rolleyes: zal aan de opvoeding liggen.
Tsja zou me dochter kunnen zijn.........
Was 13 en stonden nog maar in die tijd een 4 wagens in de straat , maar die van de groenteman vonden zijn zoon's en ik een mooie glijbaan.....
Ehhhh, flink op me donder gehad van me Pa , en half jaar geen zakgeld gehad...... en tsja daar was ik weer pissig om !! :D

Bovenaan Onderaan