Verkeerde auto geleverd!

Maarten

Forumguru
Dat vinden wij ook. Dat is ook onze stellingname waarmee de dealer het eens is. Nu dus afwachten uit welke hoek de centen komen. Niet uit de mijne in ieder geval.

Hetzer

Forumguru
Ach ook positief bekijken mocht, de dealer die duizend euro betalen en Pon de resterende, dan heb je wel een super deal afgesloten en rij een stuk voordeliger in 1 van de duurste uitvoering.

LenK

Forumguru
Dan is het toch simpel? Gewoon een Fabia Combi Elegance met het Executive-pakket leveren voor het bedrag waarvoor jij de auto besteld had. Is ook een mooie compensatie voor de fout en alles wat daarbij komt kijken.
Wat mis je nog van je oorspronkelijke configuratie als je deze krijgt geleverd?

EdK

Forumguru
Denk dat je het momenteel goed aanpakt en rustig blijft en communiceert met je dealer !
Dat je dealer al met een tegemoet koming komt van 1000 euro is alleen maar positief omdat hij hiermee zijn fout toegeeft !
As PON niet over de brug komt met het resterende bedrag dan kom je in een andere situatie terecht !
Volgens het consumentenrecht heb je een overeenkomst met je dealer afgesloten en met niemand anders !
Maw dan zal de dealer de resterende 3000 euro ook moeten toeleggen !
ik Hoop dat alles goed zal aflopen en snel geregeld is , maar als ik jou was zou ik voor zekerheid even alles op papier zetten met data en tijd en wat er besproken is !
Dat als het probleem een negatieve wending krijgt en er een advocaat bij moet komen , dat je alle besproken dingen op papier hebt staan !
Als je het naderhand moet doen ga je dingen vergeten of geef je er misschien net een andere wending aan !!
Ik hoop echt dat je het opgeschrevene vlug de kliko in kan gooien en snel in een nieuwe Skoda rijdt !!

Succes en hou het hoofd koel !!

Hetzer

Forumguru
Ik heb nog even zitten kijken maar het absurd om het volledige bedrag voor het executive -pakket te rekenen, het duurste in dat pakket is de elektronische airconditioning met 2 klimaatzones, en die zit al standaard op de elegance ?!!!!!!!!!
:smiley29:

of zit ik nu verkeerd te kijken?

Ik heb nog even zitten kijken maar het absurd om het volledige bedrag voor het executive -pakket te rekenen, het duurste in dat pakket is de elektronische airconditioning met 2 klimaatzones, en die zit al standaard op de elegance ?!!!!!!!!!
:smiley29:

of zit ik nu verkeerd te kijken?

Ja je kijkt verkeerd, je kijkt bij de ambition bij de elegance krijg je elec ramen achter en verwarmde ruitenwisser ipv de elektronische airco

Michel

Forumguru
Huh? Het staat inderdaad zo in de prijslijst vermeld, maar de climatronic in de Fabia heeft toch geen 2 klimaatzones??

octofreak

Actief lid
Ik ga even advocaat van de duivel spelen, maar volgens mij heeft PON er helemaal niets mee te maken..... Immers zij zijn feitelijk geen partij in deze. Het is de fabrikant! Die heeft immers verzuimd om een correct bestelde auto verkeerd te produceren.

De dealer en PON kunnen alleen uit coulance handelen, terwijl de fabrikant het recht moet zetten....

Maar ja, probeer dat eens voor elkaar te krijgen, maar dat zou PON moeten doen.

EdK

Forumguru
Ik ga even advocaat van de duivel spelen, maar volgens mij heeft PON er helemaal niets mee te maken..... Immers zij zijn feitelijk geen partij in deze. Het is de fabrikant! Die heeft immers verzuimd om een correct bestelde auto verkeerd te produceren.

De dealer en PON kunnen alleen uit coulance handelen, terwijl de fabrikant het recht moet zetten....

Volgens mij is het wettelijk gezien een zaak tussen jou en de dealer !
Jij bent een overeenkomst aangegaan met de dealer en niet met PON of de Fabriek
Dus het is de dealer ( al kan hij er niets aan doen ) die het voor jou moet rechttrekken en hoe hij dit doet en wat het hem kost is jouw probleem niet !
Als hij zegt ik krijg het niet vergoed bij Pon of Fabriek dan is dat sneu voor hem , maar jij hebt dus alleen met de dealer te maken en dan begint de dealer maar een proces met Pon, nadat hij jou geholpen heeft !

van inkel

Forumguru

PON is als nederlandse importeur de vertegenwoordiging van de fabriek, dus kunnen zij zich niet zomaar afzijdig houden. (al zouden ze in dit geval dat graag willen)

Maarten

Forumguru
Wat mis je nog van je oorspronkelijke configuratie als je deze krijgt geleverd?

Als ik deze (de Elegance incl. aanvullend pakket) geleverd krijg mis ik alleen het Bandenspanningscontrolesysteem en de 15" Antares. Dat worden dan de 15" Line. Daar heb ik vrede mee.

Maarten

Forumguru
Ach ook positief bekijken mocht, de dealer die duizend euro betalen en Pon de resterende, dan heb je wel een super deal afgesloten en rij een stuk voordeliger in 1 van de duurste uitvoering.

Zo kun je het zien, maar je snapt dat ik daar niet op uit was. Ik had liever deze ellende niet en gewoon de bestelde auto gehad. Overigens is het allerminst zeker dat PON accoord gaat. Dat is nog maar afwachten.
Morgen zal daar overleg plaatsvinden.

Mijn mening, welke door anderen wordt bevestigd, is dat ik een overeenkomst heb met de dealer. Hoe hij het oplost is voor mij niet relevant. Daarmee niet gezegd dat ik vind dat het de fout van de dealer is! Zij doen echt hun best en ik snap dat zij niet voor bijna € 4000 het schip in willen.

Maarten

Forumguru
Denk dat je het momenteel goed aanpakt en rustig blijft en communiceert met je dealer !
Dat je dealer al met een tegemoet koming komt van 1000 euro is alleen maar positief omdat hij hiermee zijn fout toegeeft !
As PON niet over de brug komt met het resterende bedrag dan kom je in een andere situatie terecht !
Volgens het consumentenrecht heb je een overeenkomst met je dealer afgesloten en met niemand anders !
Maw dan zal de dealer de resterende 3000 euro ook moeten toeleggen !
ik Hoop dat alles goed zal aflopen en snel geregeld is , maar als ik jou was zou ik voor zekerheid even alles op papier zetten met data en tijd en wat er besproken is !
Dat als het probleem een negatieve wending krijgt en er een advocaat bij moet komen , dat je alle besproken dingen op papier hebt staan !
Als je het naderhand moet doen ga je dingen vergeten of geef je er misschien net een andere wending aan !!
Ik hoop echt dat je het opgeschrevene vlug de kliko in kan gooien en snel in een nieuwe Skoda rijdt !!

Succes en hou het hoofd koel !!

Bedankt voor de tips!
Ik hou mijn hoofd koel en wacht af.
Het eerste deel van je verhaal klopt voor de volledige 100%

Michel

Forumguru
Wel bij de Elegance uitvoering.

Dan heeft de Elegance inderdaad een Climatronic, maar volgens mij zonder twee klimaatzones. Of is dat een wijziging t.o.v. modeljaar 2008? Kijk net even in de electronische handleiding en daarin vind ik niets over twee klimaatzones.

Fabia

† In Memoriam
Kijk maar in de prijslijst op Skoda.nl. Daar staat Electronische airconditioning met twee klimaatzones.

Maarten

Forumguru
Gisteren, donderdag, heeft de dealer PON in kennis gesteld en gevraagd een oplossing te bieden.
Vandaag zal dit bij PON worden besproken. Ik wacht af wat de uitslag zal zijn en zal het jullie hier melden. De dealer weet wat ik wil; dat wat ik in eerste instantie besteld heb! Met minder geen genoegen. De dealer weet ook dat ik de koop niet zal ontbinden en ook dat ik geen geld wil bijleggen. Ik heb de dealer verteld dat ik hen zal houden aan de gesloten overeenkomst. Daarmee zullen 'ze' het moeten doen, hoe lastig ook.

Wat een soap...

LenK

Forumguru
Kun je niet beter de koop annuleren. Dan ben je van het gezeur af. Rij je nog een jaartje met je huidige auto en dan maak je een nieuwe keuze.

In dit soort situaties krijg je uiteindelijk altijd een aanbod dat je niet echt zint.
De leverancier vindt dan dat ie een goed alternatief biedt en de afnemer vind dat niet.
En dan kom je in een conflictsituatie.
En mocht je dan bij een of andere geschillencommissie komen, die zijn toch op de hand van de branche, dus dan wordt je het alternatief alsnog door de strot geduwd.

Dat er in jouw geval € 4000 omzet wordt weggegeven lijkt me erg verwachtingsvol.

Bovenaan Onderaan