Verkeerde auto geleverd!

Maarten

Forumguru
Om ontopic te blijven maar even een nieuwe tread geopend om daar mijn frustratie weg te schrijven.

In de tread Fabia II geland bij de dealer! kondigde ik de aankomst van mijn nieuwe Skoda aan. Dat liep alleen anders dan verwacht.

Wat een koude douche heb ik zojuist gehad!!!

Ik kom bij de dealer en hij wist wie ik was en kon al raden wat ik kwam doen.
Samen liepen we naar mijn nieuwe Skoda.
De eerste aanblik was perfect. Het is gewoon een hele mooie auto.
Even in de auto kijken en wat viel me meteen op; geen climatronic maar een half geregelde airconditioning. Ik vroeg de dealer of dat wel klopte. Hij twijfelde, ging het opzoeken en kwam tot de conclusie dat er inderdaad een full climatronic op had moeten zitten. Terwijl hij op onderzoek uitging ontdekte ik nog meer. Geen PDC en geen bandencontrolesysteem. Kortom; verkeerde auto!

Uiteindelijk is gebleken dat er door de dealer en Skoda Nederland geen fouten zijn gemaakt, maar dat de Skoda fabriek een verkeerde Fabia heeft geproduceerd!
Ze hebben niet een Attractive Business edition gemaakt maar een gewone Ambiente. Wel zaten mijn overige wensen erop zoals Sunset, extra speakers en Maxidot.

Een domper dus! Erg teleurgesteld verliet ik de Skoda garage en vertelde het verhaal aan mijn vrouw.

Ik heb de dealer gevraagd een nieuwe te bestellen en als soort van schadevergoeding heb ik het sportinterieur gevraagd. De dealer gaat hier over overleggen en morgen hoor ik meer.

Geen foto's dus en geen nieuwe afleverdatum...wordt vervolgd.
 

LenK

Forumguru
Beetje heel veel knullig.
Je wachttijd is gelukkig niet al te lang (voor jou persoonlijk natuurlijk wel). Er zijn merken waar je een paar maanden geduld moet hebben.
Maar voorrang kunnen ze nu best forceren. Fabriek heeft toch al minder te doen.
 

Maarten

Forumguru
michel zei:
En de dealer moet deze aan hem geleverde auto maar ook weer zien te verkopen
Omdat het een fout van de fabriek is, denk ik dat de auto linea recta retour Tsjechië gaat.
 

cvegreen

Forumguru
Dat is balen man.
Je besteld eentje helemaal naar je zin n als hij dan (eindelijk) bij de daeler staat blijkt hij dan verkeerd te zijn af geleverd. Man ik zou nogal pissig zijn als mij dat overkwam. Ik leef volledig met je mee . Het zal u een worst wezen wat er met die verkeerd geleverde wagen moet gebeuren. Ik hoop voor u dat je je schadevergoeding in de vorm van sport interieur mag doorgaan.
 

EdK

Forumguru
Vanwaar die comotie ??

zitten 4 wielen onder en een motor dus je komt van A naar B !

Gewoon deze afnemen en 10.000 euro minder betalen !

maar alle gekheid op dat stokje, het wachten gaat weer het langst duren !!
 

Vacaro

Senior Member
Is echt wel balen. Als die potentiële koper toehapt voor je huidige wagen, zou ik deze koop laten doorgaan en moet de garage/invoerder/fabriek maar gratis vervangend vervoer voorzien tot je nieuwe juist afgeleverd is. Als jij nu nog enkele weken ermee moet rond rijden, heb je kans op ongeval, waardevermindering, enz...
Laat je niet doen en wat er met de verkeerd geleverde Skoda gebeurd is inderdaad jouw probleem niet. Mss kan die als tijdelijk vervoer dienen en kan dealer die met korting als demo verder verkopen.
 

Hetzer

Forumguru
Ik heb de dealer gevraagd een nieuwe te bestellen en als soort van schadevergoeding heb ik het sportinterieur gevraagd. De dealer gaat hier over overleggen en morgen hoor ik meer.

Geen foto's dus en geen nieuwe afleverdatum...wordt vervolgd.

Het is dus nog niet zeker dat ze een ander bestellen?? kunnen ze die opties niet achteraf inbouwen op kosten van de importeur???
 

Maarten

Forumguru
Het is dus nog niet zeker dat ze een ander bestellen?? kunnen ze die opties niet achteraf inbouwen op kosten van de importeur???

Jawel. Het is wel zeker dat er nieuwe besteld moet worden. Het is nog niet zeker dat ik het sportinterieur krijg. Daar gaat hij nog over overleggen. We wachten in spanning af.
 

Maarten

Forumguru
Is echt wel balen. Als die potentiële koper toehapt voor je huidige wagen, zou ik deze koop laten doorgaan en moet de garage/invoerder/fabriek maar gratis vervangend vervoer voorzien tot je nieuwe juist afgeleverd is. Als jij nu nog enkele weken ermee moet rond rijden, heb je kans op ongeval, waardevermindering, enz...
Laat je niet doen en wat er met de verkeerd geleverde Skoda gebeurd is inderdaad jouw probleem niet. Mss kan die als tijdelijk vervoer dienen en kan dealer die met korting als demo verder verkopen.

Dat is een goede tip. Ik vraag me wel af of ze daar intrappen. Maar vragen kan altijd. Het is zeker niet de fout van de dealer. Hen valt niets te verwijten.
 

Casperendana

Nieuw lid
Ik ken het gevoel...

Ik heb nog een oldtimer voor erbij. Toen ik hem ging ophalen van de spuiter zag hij er superstrak uit.... Alleen in compleet de verkeerde kleur!

Sterkte iig

Casper
 

Bothje

Heel gewoon lid
In de andere draad typte je eerder: "Onze nieuwe Skoda Fabia Combi Ambiente Attractive Business is bij de dealer in Roosendaal aangekomen! Straks ga ik even een eerste blik werpen"

Neem aan dat je hier over bent gebeld en daarom is het des te vreemder dat de dealer niet heeft gezien dat het niet de juiste auto voor jouw was.
Of was je er zo snel dat de controle nog niet had plaats gevonden?

Anyway, succes met de verdere afhandeling van dit drama.
 

Maarten

Forumguru
Bothje,
Ik kreeg om 12.00 uur een mailtje en om 13.00 uur was ik bij de dealer.
Ze hebben hem het weekend afgeleverd bij de dealer, dus ik denk dat men er verder nier naar gekeken heeft.
 

Aiii

Lid
Jawel. Het is wel zeker dat er nieuwe besteld moet worden. Het is nog niet zeker dat ik het sportinterieur krijg. Daar gaat hij nog over overleggen. We wachten in spanning af.

Het is eigenlijk nog wel het minste wat ze kunnen doen. Ze mogen al blij zijn dat je niet helemaal van de koop afziet (natuurlijk niet wetende dat je hoe dan ook die Skoda wilt :eek:).

Man, ik weet nog dat ik drie dagen langer moest wachten op mijn Octavia dan geplanned, drie langste dagen van mijn leven :tongue:
 
Bovenaan Onderaan