Op naar de volgende!

SuperBeeb

Forumguru
Dan neem je de Opel in t blauw, met groen leer :D
Op t Porscheforum is daar zelfs een apart topic voor: alleen voor 'leden' met een groen in- e/o exterieur.
Edit: zoiets dus
20230511_192302.jpg
Voor de dames: nee, dit is niet mijn atletische lichaam, sorry

Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
Op mijn "favorieten-lijst" staan momenteel:
  • Skoda Octavia;
  • Seat Leon;
  • Volkswagen Golf;
  • Peugeot 308;
  • Toyota Corrola;
Op mijn "tweede keus-lijstje" staan nog:
  • Ford Focus
  • Opel Astra
  • Kia Ceed
Op mijn "wordt ‘m niet-lijstje" staan:
  • Citroen C4;
  • Kia Niro;
  • Volkswagen T-Roc;
  • Skoda Karoq en Kamiq;
  • Ford Puma;
  • Seat Ateca;
  • Opel Crossland;
  • Peugeot 2008/ 3008/ 5008;
  • Renault Megane;
  • Audi A1/ A3/ Q2;
  • En een heel rijtje EV’s.
Auto’s die hier niet tussen staan, kan ik niet voor kiezen.
Nou, het wordt er niet makkelijker op. De lijst met te kiezen auto's is geupdate, en zowel de Toyota Corolla als de Peugeot 308 zijn eraf gevallen... uit het lijstje favorieten zijn dan alleen de Golf, Leon en Octavia over, en die hebben nog steeds een dusdanig idiote levertijd dat ik daar niet aan begin. Misschien toch de facilitair manager nog eens lief aankijken als ik binnenkort mag bestellen... ;)

Enige auto die erbij gekomen is, is de nieuwe Toyota C-HR (check hier). Dacht altijd dat dat een ouwe lullenbak is, maar dat viel me niets tegen. Er is net een nieuwe versie geïntroduceerd, en dat ziet er (in GR Sport-trim) best prima uit. Geen idee hoe het rijdt enzo verder, maar 't smoelt lekker ;)

toyota-c-hr-prologue-Top_side_full_view_HIGH:Large-Landscape

toyota-c-hr-prologue-Rear_full_view_LED_on_HIGH:Large-Landscape

toyota-c-hr-prologue-Hammerhead_top_closeup_HIGH:Large-Landscape

toyota-c-hr-prologue-3_4_full_view_Hero+image_HIGH:Large-Landscape

toyota-c-hr-prologue-Rear_and_tri-tone_closeup_HIGH:Large-Landscape

toyota-c-hr-prologue-Front_closeup_HIGH:Large-Landscape

Japanese Power

Donateur
Zaterdag live gezien bij Louwman. Mooi design, mooie lijnen. Wel heel veel kunststof aan de buitenzijde. Achterzijde heeft zoveel kunststof dat er helemaal geen kleur is te zien. En achterin zitten is nog steeds geen optie ;)

IMG_6635.jpeg

MarcoO2

Forumguru
Zaterdag live gezien bij Louwman. Mooi design, mooie lijnen.
Haha grappig! Leuk dat je daar geweest bent.
Wel heel veel kunststof aan de buitenzijde. Achterzijde heeft zoveel kunststof dat er helemaal geen kleur is te zien.
Is dat zo? Haal ik niet direct uit de foto's. De versie zoals ik die laat zien is de dual tone versie, met zwarte achterdeel, maar je kunt ;'m ook gewoon in één kleur bestellen (en dan ben je dus dat zwarte deel kwijt).
En achterin zitten is nog steeds geen optie ;)
Daar las ik in de gauwigheid verschillende verhalen over. De eerste rode draad die ik zag, is dat de feitelijke zitruimte meevalt, maar dat de beleving van weinig ruimte groot is omdat je maar een kleine ruit hebt en deels naast de C-stijl zit.

Japanese Power

Donateur
Op alle afbeeldingen die ik zo snel kan Google is hij volledig zwart zoals ik zaterdag ook zag bij Louwman.

Wat betreft e 2e zitrij, je kunt er zitten, ik zat wel klem tegen plafond met m'n 1.93.
De beenruimte liep niet over en het zicht naar buiten is erg gelimiteerd net als in de huidige generatie.
Maar ja, hoe vaak zit je zelf achterin...

2024-Toyota-C-HR-world-debut-25-850x638.jpg

2024-Toyota-C-HR-world-debut-4-850x445.jpg

2024-Toyota-C-HR-world-debut-22-850x531.jpg

EdK

Forumguru
En hoe zit het met voorraad wagen uit de VAG stallen ?
Weet dat vd Brug in Heereveen bv veel voorraad wagens heeft staan en dat hij ook veel vanuit duitsland betrekt van importeur/dealers.
Misschien dat je een VAG wagen via hun wel snel kunt krijgen !!??

leon-cupra

Forumguru
Kan je eigenlijk geen demo of jong tweedehands leasen? Snap niet dat veel meer bedrijven dit niet doen. Er is dan toch al een deel van de afschrijving ervan af wat je toch moet weerzien in de maandelijkse leaseprijs.

sitechris

Donateur
Toyota is voor je kids achterin een ramp. Die kunnen nauwelijks door te hoog geplaatste zijraam naar buiten kijken. Voorbeeld van vorm boven functie.

Okki

Forumguru
Auto is standaard (en uitsluitend) in two tone leverbaar met altijd zwarte achterkant.
Al zal dat later wel weer worden bijgesteld dmv speciale edities

MarcoO2

Forumguru
Toyota is voor je kids achterin een ramp. Die kunnen nauwelijks door te hoog geplaatste zijraam naar buiten kijken. Voorbeeld van vorm boven functie.
Daar ben ik ook bang voor. Wel een hele mooie vorm ;) Maar ik ga er samen met de kids eens naar kijken. Ben heel benieuwd hoe dat uitpakt in het echte.

MarcoO2

Forumguru
@jesse_s93 : die voorraadauto’s kunnen wel heel interessant zijn ja. Op het moment dat we moeten kiezen, krijgen we altijd een overzichtje van voorraadauto’s die voldoen aan de eisen van Van Mossel en mijn werkgever. Daar ga ik dan wel even serieus naar kijken ja.

Captain Hook

Forumguru
Nou, niet alleen voor kids hoor. Voor volwassenen is er nauwelijks plek achterin in de Toyota (Yaris Cross + C-HR) :wavecry:

MarcoO2

Forumguru
Even uit een ander topic...:
Uiteindelijk uitgekomen bij de Toyota Corolla Cross First Edition die net beschikbaar kwam voor bestellen toen ik een nieuwe auto mocht gaan uitzoeken. Lekker hoog, automaat, 5de generatie hybride. In de kleine week dat ik er nu in rijdt, blij verrast (veel meer vermogen dan mijn eerdere auto's sowieso). En direct koppel beschikbaar vanwege de hybride aandrijving. Zeker aan een aantal dingen moet ik wennen zoals de ruitenwisser die net de andere kant op beweegt, maar ja, al die VAG-auto's werken een beetje hetzelfde.
En, hoe bevalt de auto tot nu toe? Hoe zitten de stoelen? Ik zat net even naar deze auto te kijken, maar het lijkt erop dat er alleen standaard stoelen leverbaar zijn. Ik heb eigenlijk altijd AGR- of sportstoelen nodig.

Bovenaan Onderaan