Op naar de volgende!

JeSko

Forumguru
Ford heeft inderdaad van die lelijke Amerikaanse plastic dashboards, stoelen en stuur vind ik dan weer wel mooi, maar het rijden is onovertroffen, ookal rijd je korte kilometers ook die zijn vele malen plezieriger dan in een VW, zelf eens een keer het genoegen gehad met een 2020 model ST focus te rijden, dat was de leukste best sturende auto die ik ooit gereden heb. Imo weegt dat ietswat mindere interieur niet op tegen het pure rijgenot in deze auto's.
 

Fmoon

Forumguru
Heb zelf in de Corolla een testritje gemaakt enkele maanden geleden als auto voor mijn vrouw. Wat ikzelf als nadeel ervaarde was de korte zitting (was wel de GR sport uitvoering). Daarop een Kia Proceed GT geprobeerd en daar was de stoel weer wat smal van, al ben ik zelf niet de breedste. De Octavia zou ik niet aandurven met alles wat je hier leest.
 

MarcoO2

Forumguru
Afgelopen zaterdag een uurtje met de 308 GT Business (automaat) gereden. Eerlijk is eerlijk: zwaar onder de indruk. Dit was een hatchback in parelmoet wit, en dan heb je gewoon écht een dikke bak. Maar het ging me vooral om het rijden: en dat viel me zeker niet tegen. De 8-traps automaat is onvergelijkbaar met de oude trage Peugeot-automaat. Prima DSG-vervanger. De leren AGR-stoelen zijn echt fantastisch. Het interieur is even wennen, maar wel veel meer "een andere auto" dan een volgend VAG-product of de Corolla. Het wordt niet makkelijker zo ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Word je hier gelukkig/blij/… van ?? Altijd al een zwak punt geweest van Aziatische merken , dat interieur :nono:
IMG_2580.jpeg

Gisteren nog een 308sw gezien in GT-uitvoering, speciaal groene kleur, heel speciaal en bijzonder knap. Vind zo een 308 wel een wagen voor een paar jaar. Het design is telkens zo vernieuwend en druk dat je het na een paar jaar wel gezien hebt.

@MarcoO2 waarom valt EV buiten het lijstje? Is een Ev fiscaal gezien niet interessanter voor het bedrijf en jou?
 

JeSko

Forumguru
Prima auto dus met de beste hybride tech zoals we dat van Toyota gewend zijn, maar niet voor echt lange mensen en het infotainment is verouderd. Met dat interieur is trouwens niks mis, het is niet cutting edge maar wel degelijk, alleen jammer van die tablet. Wat een gedrocht. Wat je zegt over Aziaten en interieurs klopt ook niet, Mazda en Honda bouwen schitterende interieurs.
 

MarcoO2

Forumguru
Word je hier gelukkig/blij/… van ?? Altijd al een zwak punt geweest van Aziatische merken , dat interieur :nono:
Echt lelijk is het niet, de 2023-versie in GR-uitvoering is niet verkeerd. Maar spannend is het evenmin.

2023-toyota-gr-corolla-dashboard-carbuzz-974771.jpg


Gisteren nog een 308sw gezien in GT-uitvoering, speciaal groene kleur, heel speciaal en bijzonder knap. Vind zo een 308 wel een wagen voor een paar jaar. Het design is telkens zo vernieuwend en druk dat je het na een paar jaar wel gezien hebt.
Eens. Die groene kleur is ook heel vet. En ja, na een paar jaar ben ik er misschien wel op uitgekeken. Gelukkig is het een leaseauto, dus als ik ;m zat ben komt er wel weer iets nieuws.

Dit vind ik toch een mooier interieur:
NPAZ_8cdb4b75be19466480251a0256da5abd.webp



@MarcoO2 waarom valt EV buiten het lijstje? Is een Ev fiscaal gezien niet interessanter voor het bedrijf en jou?
Nee. Een EV heeft een verhoudingsgewijs hogere fiscale waarde, en ik betaal daar vervolgens 16% over de eerste 30K, en de gewone 22% over het restant. Dan is voor mij een gewone benzine-uitvoering (waar ik over de hele waarde 22% bijtelling betaal) interessanter.

Los daarvan kan ik niet op eigen terrein laden, en ik kan het me niet permitteren om aangewezen te zijn op openbare palen.
 

ertromp

Forumguru
Dashboard in de Peusjow is niet mijn ding.
Zo op de foto lijkt de bovenkant stuur een deel zicht van de tellers weg te nemen?
Middenconsole vind ik persoonlijk het mediasysteem te laag zitten. Jammer dat het compleet onder die ventilatie roosters zit.
 

JeSko

Forumguru
Ik snap dat je dat interieur zo knap vind, vind het zelf toch ook wel enorm dik ogen, haal de badge van het stuur en je zou denken dat het één of ander duur premium merk is.
 

MarcoO2

Forumguru
Dashboard in de Peusjow is niet mijn ding. Zo op de foto lijkt de bovenkant stuur een deel zicht van de tellers weg te nemen?
Nee, dat valt mee. Dat was één van de dingen die ik wilde ervaren tijdens het testen. Als ik het stuur voor mezelf goed zet, zie ik het hele display prima.
Middenconsole vind ik persoonlijk het mediasysteem te laag zitten. Jammer dat het compleet onder die ventilatie roosters zit.
Voor mij geen probleem. De hoogte is vergelijkbaar met de Octavia's, Leon en Golf die ik hiervoor had. Vaak vind ik een hoger scherm, zoals in de Corolla, juist lelijk (enorm "erop geplakt").
Ik snap dat je dat interieur zo knap vind, vind het zelf toch ook wel enorm dik ogen, haal de badge van het stuur en je zou denken dat het één of ander duur premium merk is.
Eens. Het ziet er zo uit, maar voelt ook zo.
 

sitechris

Donateur
Keuze tussen de Corolla en 308? Dan zou ik voor die laatste gaan, auto ziet er wel echt dik uit. Oog wil ook wat ;). Die plugins lopen overigens best aardig door. Ik heb 508 gereden met 225 pk plugin en ding was verrassend snel. Liep supersoepel van 100 naar 200 (en verder). 18.2 seconden is zeer nette tijd. De 180 pk versie zal ook vast aardig lopen in een 308.
 

Japanese Power

Donateur
De Corolla is echt een nette bak en met mijn Toyota verleden ligt dat misschien ook in het verlengde. Maar toch zou ik, gezien het een zakelijke auto betreft en je zelf geen onderhoud hoeft te bekostigen, gewoon voor de Peugeot kiezen. En een Peugeot is echt niet meer zoals vroeger. Als de strijd moet worden beslist tussen deze twee dan heeft voor mij de fransoos een streepje voor…
 

Kanerr

Forumguru
Ik denk dat de 308 en Corolla beide fijne autos zijn. Smaak gevoelig dit ;) En wat lekkerder zit, dat vind ik het belangrijkste.
 

MarcoO2

Forumguru
Keuze tussen de Corolla en 308? Dan zou ik voor die laatste gaan, auto ziet er wel echt dik uit. Oog wil ook wat ;).
Dat dus. Het smoelt gewoon heel lekker :D Ik heb in de 1.2 130pk gereden, en die is al een stukje vlotter dan mijn huidige 1.0TSI. Maar ik kijk zeker ook nog even naar naar de hybrids, maar die zijn toch wel fors duurder (5-7k).
 

MarcoO2

Forumguru
Ik denk dat de 308 en Corolla beide fijne autos zijn. Smaak gevoelig dit ;) En wat lekkerder zit, dat vind ik het belangrijkste.
Absoluut! En (ook) dan wint de 308 duidelijk. De stoelen van de Corolla zitten goed, maar hebben een nét te korte zitting voor mij. De AGR-stoelen uit de 308GT zitten echt fantastisch ;) In de 308 die ik reed waren ze blauw - en dat zag er verrassend goed uit.

3.jpg


4.jpg



1226324_10.jpg


hd-une-semaine-au-volant-de-la-peugeot-308---nos-photos-de-la-compacte-hybride-rechargeable.jpg
 
Laatst bewerkt:

MarcoO2

Forumguru
Nou, nee hoor. De Ford Focus moet ook nog gereden worden. En als er wonderen gebeuren met de levertijd van de VAG-C-segmenters verandert het speelveld weer. Al word ik tot nu toe van de nieuwste Golf, Octavia en Leon niet écht enthousiast. Van buiten mooi, maar het interieur...
 
Bovenaan Onderaan