VCDS mogelijkheden

RefleCs

Forumguru
Helaas pindakaas. Mooi waardeloos. Is een optie die voor mij geschrapt mag worden als het zo beroerd werkt.... :(
 

RefleCs

Forumguru
Ik moet echt actief knijpen in het stuur op lange rechte einden op de snelweg om de melding niet te laten komen. Dat is niet prettig. De laneassist werkt prima maar die melding van handen aan het stuur komt bij mij veel te snel.
 

PBrust

Nieuw lid
Ik moet echt actief knijpen in het stuur op lange rechte einden op de snelweg om de melding niet te laten komen. Dat is niet prettig. De laneassist werkt prima maar die melding van handen aan het stuur komt bij mij veel te snel.
Om de auto te laten weten dat je het stuur vast hebt, moet je het stuur een heel klein beetje bewegen. Zelfs lichte druk naar 1 kant zorgt dat het systeem denkt dat je het stuur vast hebt. Vandaar dat sommige mensen een flesje water in het stuur klemmen.
Knijpen heeft geen zin, maar door hard te knijpen, zal het stuur licht bewegen. En daarom lijkt het te werken.
 

gdisselkoen

Forumguru
Om de auto te laten weten dat je het stuur vast hebt, moet je het stuur een heel klein beetje bewegen. Zelfs lichte druk naar 1 kant zorgt dat het systeem denkt dat je het stuur vast hebt. Vandaar dat sommige mensen een flesje water in het stuur klemmen.
Knijpen heeft geen zin, maar door hard te knijpen, zal het stuur licht bewegen. En daarom lijkt het te werken.
Ik leg mijn hoofd op het stuur om een dutje te doen, werkt ook. :laugh:
 

B.Stuurder

Forumguru
Wat een pracht Opel Manta.... Ik heb er ook 1 gehad, een echte GT/E, wat een bak in die tijd..........:thumbsup:
Ik niet helaas, maar een vriend was Opel monteur en die had een Monza motor in een A Manta gebouwd. Naast dat dat het mooiste model Manta was, werd het een raket. Hij moest wel alles aanpassen, ook aan het chassis, maar wat een wagen. Pure rijbeleving ook.
 

cortrans

Forumguru
Klopt, van een vier pitter 1.6 naar een 6 pitter geeft wel de nodige aanpassing. Maar ook zeker de Monza/Senator moter was voor die tijd een brulijzer.....
 

B.Stuurder

Forumguru
Het was wel comfortloos. Ik heb nu verlaging en 19" maar dat is een vliegend tapijt vergeleken met die Manta toen. Ik voel nu nog mijn nieren bij wijze van spreken. :)
Helaas is die vriend op redelijk jonge leeftijd overleden aan kanker, hij was echt zonder enige pretenties en hij kon echt ook wat. Maar de besten gaan eerst is mijn indruk inmiddels. :nono:
(Zal ik wel oud worden ;))
 
Bovenaan Onderaan