VCDS mogelijkheden

RoyV1982

Forumguru
Vandaag bij @Antera wat zaken laten aanpassen. Ik heb de volgende dingen laten doen:

- achterlichten aan bij DRL;
- start/stop uit;
- off road display aan;
- ventilatiestand zichtbaar in auto stand;
- gasresponse aangepast;
- sterkte stuurbekrachtiging aangepast;
- elektrische klep van binnenuit via knop te sluiten;
- knipperlicht voor om en om met DRL;
- knipperlicht achter US Style;

Leuk om te zien hoe snel zaken aan te passen zijn en hoe handig Marc met de materie is.

Het enige wat niet gelukt is om de knipperlichten (oranje) twee keer te laten knipperen bij openen / afsluiten van de auto. Knipperde eerst helemaal niet meer, wel in kunnen stellen dat hij nu één keer knippert.

@Antera nog bedankt voor de hartelijke ontvangst en de aanpassingen!
 

xplain

Forumguru
Het enige wat niet gelukt is om de knipperlichten (oranje) twee keer te laten knipperen bij openen / afsluiten van de auto. Knipperde eerst helemaal niet meer, wel in kunnen stellen dat hij nu één keer knippert.

@Antera nog bedankt voor de hartelijke ontvangst en de aanpassingen!

Wat is het idee achter dat twee keer knipperen? Hoeveel knippert hij standaard dan?
 

RoyV1982

Forumguru
Wat is het idee achter dat twee keer knipperen? Hoeveel knippert hij standaard dan?
Twee keer knipperen is standaard. Voor en in de spiegels doet die dat nog steeds. Alleen achter knippert die maar één keer

Zit verder niet echt een idee achter anders dan een visuele bevestiging dat je auto op slot of van het slot gaat
 

Canon-Eye

Forumguru
een visuele bevestiging dat je auto op slot of van het slot gaat
Dat heb je bij één keer ook wel door, toch?

Bij m'n F2 (en als ik me goed herinner ook bij de voorgaande O2) knippert hij 1x bij op slot en 2x bij van slot gaan.
Dat is nog een soort van logisch eigenlijk: daar kun je dus aan zien wát hij doet. Als je 't onthoudt althans... :)
 
Laatst bewerkt:

Mr_McPhisto

Actief lid
Sinds gisteren ben ik trotse eigenaar van mijn vierde superb op rij..
Het is een 2.0tdi combi.

Nu zou ik graag nog wat 'fijnregelen' met een aantal softwarematige mogelijkheden.

Ik heb dit de vorige maal (jaar of 3 geleden) door er tromp (meende ik excuses alvast als ik mis ben met de naam) laten doen met elektrische klep.

Waar zou ik dit mogen doen en wie wil en/of kan dit uitvoeren? Gaat om,denk ik zo te lezen hier, eenvoudige dingetjes: achterlichten bij drl, pano dak kunnen sluiten/openen met sleutel e.d.

Zou fijn zijn en dan neem ik graag direct contact op.

Ik woon vlakbij Heerenveen.
Hoor heel graag.
 

vleier

Forumguru
Sinds gisteren ben ik trotse eigenaar van mijn vierde superb op rij..
Het is een 2.0tdi combi.

Nu zou ik graag nog wat 'fijnregelen' met een aantal softwarematige mogelijkheden.

Ik heb dit de vorige maal (jaar of 3 geleden) door er tromp (meende ik excuses alvast als ik mis ben met de naam) laten doen met elektrische klep.

Waar zou ik dit mogen doen en wie wil en/of kan dit uitvoeren? Gaat om,denk ik zo te lezen hier, eenvoudige dingetjes: achterlichten bij drl, pano dak kunnen sluiten/openen met sleutel e.d.

Zou fijn zijn en dan neem ik graag direct contact op.

Ik woon vlakbij Heerenveen.
Hoor heel graag.

@ertromp
 

EdK

Forumguru
Tsja @ertromp onze seatrijder.......:fool:
Ondanks die afdwaling is hij nog steeds actief hier op forum..... ( afkik verschijnselen )
En hij is nog steeds goed met VCDS

Alleen heeft hij verleden jaar te kennen gegeven dat hij even geen VCDS instellingen meer doet omdat hij
het gewoon te druk heeft om dit er nog bij te kunnen doen....

Maar goed je hebt een Skoda en dit is een wagen waar je met veel plezier lange afstanden in kunt rijden.
Dus maak een mooi ritje naar @Antera , die een beetje de GURU van de VCDS geworden is binnen de VAG gelederen.
 

vleier

Forumguru
Tsja @ertromp onze seatrijder.......:fool:
Ondanks die afdwaling is hij nog steeds actief hier op forum..... ( afkik verschijnselen )
En hij is nog steeds goed met VCDS

Alleen heeft hij verleden jaar te kennen gegeven dat hij even geen VCDS instellingen meer doet omdat hij
het gewoon te druk heeft om dit er nog bij te kunnen doen....

Maar goed je hebt een Skoda en dit is een wagen waar je met veel plezier lange afstanden in kunt rijden.
Dus maak een mooi ritje naar @Antera , die een beetje de GURU van de VCDS geworden is binnen de VAG gelederen.

Oke dat hij het niet meer kan i.v.m. tijd wist ik niet
Hierbij sorry
 

Schep

Forumguru
Gisteren weer even lopen spelen
Knippert voor nou als achter uit is, en andersom? Lijkt zo in de reflectie, namelijk.
Filmpje van hoe de knipperlichten nu werken
Kiezen jullie er bewust voor om het remlicht aan de knipperkant niet mee te laten knipperen? Lijkt mij de duidelijkheid enorm vergroten!

Ik twijfel nog om de aanpassing op mijn eigen auto te doen, maar ik vind het niet bij de Tsjech passen :tongue:
 
Ook ik ben vanavond even langs geweest bij @Antera
Volgende punten zijn aangepakt:
  • DRL met achterlichten
  • Lane Assist geactiveerd
  • Verkeersbord herkenning
  • Deuren op slot terwijl motor loopt
  • Gas response op Audi (echt een verbetering!)
  • Hoeveel liter tot volle tank
  • Off road display (niet omdat het moet maar omdat het kan..)
  • Stuurbekrachtiging directer maken
Voor een upgrade van Light Assist naar Dynamic Light Assist heb ik idd andere koplampunits nodig met besturingsmodule. Helaas:cry:. Hier en daar even zoeken omdat er een blijkbaar Belgische SW op deze geïmporteerde auto zit maar Mark kreeg nagenoeg bijna alles voor elkaar en was ook voor hem weer leerzaam. Een aanrader!

@Antera: thanks! Het voelt weer even als een 'nieuwe' auto...
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Tsja @ertromp onze seatrijder.......:fool:
Ondanks die afdwaling is hij nog steeds actief hier op forum..... ( afkik verschijnselen )
En hij is nog steeds goed met VCDS

Alleen heeft hij verleden jaar te kennen gegeven dat hij even geen VCDS instellingen meer doet omdat hij
het gewoon te druk heeft om dit er nog bij te kunnen doen....

Maar goed je hebt een Skoda en dit is een wagen waar je met veel plezier lange afstanden in kunt rijden.
Dus maak een mooi ritje naar @Antera , die een beetje de GURU van de VCDS geworden is binnen de VAG gelederen.

OK jammer uiteraard dat ER Tromp dit niet meer doet; hij deed dit ook heel netjes, maar in welke plaats werkt @Antera dan?
 
Bovenaan Onderaan