VCDS mogelijkheden

sandurtjuh

Forumguru
Zou ook tof zijn als je met een knop (met vRS mode bijvoorbeeld) kunt kiezen of je normaal of de getunede versie kunt kiezen (zelfde geldt voor een open/close valve op de uitlaat).
 

Antera

Donateur
maar even serieus, vraag is of het mogelijk is de sfeerverlichting af te stemmen met een bepaalde drive mode, eco, comfort, normaal, sport...

Verstuurd vanaf mijn SHIELD Tablet K1 met Tapatalk

Helaas is dit er niet aan te koppelen denk ik. Bij de leon hebben ze wel een koppeling erin zitten maar hoe dit precies in elkaar is gezet is mij helaas niet duidelijk. De vraag is me nog niet eerder gesteld.
 
Helaas is dit er niet aan te koppelen denk ik. Bij de leon hebben ze wel een koppeling erin zitten maar hoe dit precies in elkaar is gezet is mij helaas niet duidelijk. De vraag is me nog niet eerder gesteld.
voor alles moet een eerste keer zijn. zou mijn inziens een logische aanvulling kunnen zijn toch ? ik moet nog even wachten op de auto, hopelijk nog dit jaar, en dan kom ik snel eens langs voor wat aanpassingen.
 

JockJam

Senior Member
Dat van de veiligheid snap ik.

Maar hoe kan je dit afzetten zodat enkel de voorkant op drl staat en niet samen met de achterkant?

Het enige wat kan is dit met vcp of vcds aan of uit zetten. Er is geen optie dat jij ze zelf vanuit je bc kunt regelen onafhankelijk van elkaar
 

Antera

Donateur
Gisteren weer even lopen spelen. En omtrent het feit dat men nog wat verschillende opmerkingen gaf over wel of niet US style met de knipperlichten heb ik gisteren eens even de achterlichten anders gecodeerd. Met de normale verlichting knipperen als het knipperlicht alleen in het "uit" tijdstip nu gedimt. Daarnaast ook dit aangepast incl remlichten erbij. Kijk en oordeel zelf. Ik moet zeggen dat ik de eerste wel de mooiste vind.

Mochten er andere ideeen zijn je ben welkom om dit even uit te vogelen en te doen.


Zelfde maar dan met aangepast remlicht.



PS Thnx @fastpeter
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Nog en nieuwigheidje voor diegene die smorgens niet willen krabben maar liefst de auto starten daarna naar binnen willen om hun brood te smeren enz maar hun auto niet onafgesloten willen hebben:


Je kan de auto alleen afsluiten wanneer de sleutel ook daadwerkelijk buiten de auto is. Is de sleutel nog in de auto aanwezig dan kan de auto niet afgesloten worden.

Als je dan je sleutel buiten bereik van de auto houd kan de auto niet door 2de worden open gemaakt
 

Stone

Actief lid
Ik heb ook nog enkele vraagjes ivm aanpassingen:
Zou het mogelijk om de virtual pedal te programmeren zodat koffer met een voetzwengel ook kan gesloten worden, onlangs gezien op nieuwe mini countryman.
Is het ook mogelijk om de dsg steeds in s-stand te hebben en eventueel om te schakelen naar d-stand ipv nu juist omgekeerd.
 

s_janssen

Actief lid
Ik heb ook nog enkele vraagjes ivm aanpassingen:
Zou het mogelijk om de virtual pedal te programmeren zodat koffer met een voetzwengel ook kan gesloten worden, onlangs gezien op nieuwe mini countryman.
Is het ook mogelijk om de dsg steeds in s-stand te hebben en eventueel om te schakelen naar d-stand ipv nu juist omgekeerd.
Mijn MY2017 (oktober 2016 geleverd) kan standaard met een voetzwengel ook gesloten worden. Of het geprogrammeerd kan worden is een goede vraag voor Antera denk ik...
 

Antera

Donateur
Ik heb ook nog enkele vraagjes ivm aanpassingen:
Zou het mogelijk om de virtual pedal te programmeren zodat koffer met een voetzwengel ook kan gesloten worden, onlangs gezien op nieuwe mini countryman.
Is het ook mogelijk om de dsg steeds in s-stand te hebben en eventueel om te schakelen naar d-stand ipv nu juist omgekeerd.

De stand van de bak is helaas niet aan te passen. De S is natuurlijk een stand die ja pas gebruikt als ie warm is denk dat de dat de reden is dat men hem standaard in D laat komen omdat de meeste ook in die stand zullen rijden.

Omtrent de achterklep die functie heb ik nog niet gezien maar kan eens kijken of daar iets van te vinden is
 
@Stone Dat laatste, DSG permanent in "S" en schakelen naar "D" is dus een kwestie van het 'pookje' 1 (ja, één! :jaja: ) klik verder trekken wanneer je vertrekt..........# hoe moeilijk kan het zijn??.........en dan de andere kant uit 'schakelen' wanneer je de "D" wilt hebben ;):D.

Dat is met auto start stop ook het geval. En toch fijn om het aan te passen
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat is met auto start stop ook het geval.
Er is wel degelijk verschil: om de de start-stop uit te schakelen moet je bewust naar een bepaald knopje grijpen (oftewel een afzonderlijke extra handeling), maar de dsg-pook heb je toch al vastgepakt om naar D te gaan en die moet dan alleen nog een paar cm verderop in dezelfde richting.
Nou ja, iedereen heeft natuurlijk het volste recht op zijn eigen afwijkingen... :pardon:
 
Bovenaan Onderaan