VCDS mogelijkheden

Jan A

Actief lid
@Antera, ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is. Kan je de intervallen van de ACC aanpassen? Ik zou ipv 30 40 50 enz liever 35 45 55 enz hebben wegens de afwijking van de snelheidsmeter. Nu bij het verlaten van de bebouwde kom tik ik twee keer de hendel omhoog van 54 naar 70 en dan nog zeven maal trekken naar 77. Zou dus heel wat eenvoudiger kunnen van 55 ineens naar 75.
 

RoyV1982

Forumguru
Heb van bekenden die achter me reden in het donker wel de opmerking gekregen dat op het moment dat het knipperlicht brandt en je dan op de rem trapt het knipperlicht slecht zichtbaar is.

Het zou nog een overweging kunnen zijn om dan het remlicht mee te laten knipperen. Zeker in mijn geval met de automaat waarbij je voor een stoplicht in principe altijd je remlicht hebt branden tenzij je hem in N zet.

Ik laat het voorlopig even zo..
 

Canon-Eye

Forumguru
waarbij je voor een stoplicht in principe altijd je remlicht hebt branden tenzij je hem in N zet.
Ik heb wachtend voor een verkeerslicht nooit een richtingaanwijzer aanstaan. Daar is stilstaand geen enkele reden voor. En bij groen licht zijn er twee mogelijkheden:
  1. Ik sta in een enkelvoudig voorsorteervak, d.w.z. met een pijl voor alleen linksaf of alleen rechtsaf plus een verkeerslicht met alleen een pijl naar links of rechts: in dat geval volg ik bij het afslaan een verplichte rijrichting waarvan ik niet (meer) mag afwijken. En omdat ik niet van die rijrichting afwijk, is er ook geen noodzaak om richting aan te geven bij het wegrijden na groen licht. Dat richting aangeven heb ik trouwens al eerder gedaan, namelijk toen ik nog de keuze had welk voorsorteervak ik ging nemen - op dat moment was er wel sprake van zinvolle informatie voor medeweggebruikers.
  2. Ik sta in een gecombineerd voorsorteervak: rechtdoor plus afslaand. Het verkeerslicht vertoont dan ofwel helemaal geen pijl, ofwel eenzelfde combinatiepijl alshet vak waar ik in sta. In dat geval schakel ik, als ik wil afslaan, pas bij groen licht de RAW in om dit voornemen duidelijk te maken. Eerder dan dat is overbodig, niemand heeft er iets aan en het kan zeker bij duisternis en/of langere roodfase behoorlijk irritant zijn voor degene die vlak achter me staat. Ik vind het zelf in elk geval niet prettig om geruime tijd tegen zo'n felle knipper van welke kleur dan ook te moeten aankijken.
Dit alles staat natuurlijk los van de vraag of wel of niet meeknipperende remlichten, rode of oranje knippers etc. nu wel of niet zinvol zijn - volgens mij maakt het voor de zichtbaarheid niet zoveel uit en is het vooral een kwestie van smaak - maar het was de geciteerde opmerking die me inspireerde tot deze ontboezeming.
 

Antera

Donateur
Ook ik ben vanavond even langs geweest bij @Antera
Volgende punten zijn aangepakt:
  • DRL met achterlichten
  • Lane Assist geactiveerd
  • Verkeersbord herkenning
  • Deuren op slot terwijl motor loopt
  • Gas response op Audi (echt een verbetering!)
  • Hoeveel liter tot volle tank
  • Off road display (niet omdat het moet maar omdat het kan..)
  • Stuurbekrachtiging directer maken
Voor een upgrade van Light Assist naar Dynamic Light Assist heb ik idd andere koplampunits nodig met besturingsmodule. Helaas:cry:. Hier en daar even zoeken omdat er een blijkbaar Belgische SW op deze geïmporteerde auto zit maar Mark kreeg nagenoeg bijna alles voor elkaar en was ook voor hem weer leerzaam. Een aanrader!

@Antera: thanks! Het voelt weer even als een 'nieuwe' auto...

Dit was idd eens de uitzondering op de regel met alleen lights assist en dus en camera, maar geen LA en gen TSR wat we beide hebben kunnen aanzetten. Helemaal super.

veel plezier ermee
 

Antera

Donateur
@Antera, ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is. Kan je de intervallen van de ACC aanpassen? Ik zou ipv 30 40 50 enz liever 35 45 55 enz hebben wegens de afwijking van de snelheidsmeter. Nu bij het verlaten van de bebouwde kom tik ik twee keer de hendel omhoog van 54 naar 70 en dan nog zeven maal trekken naar 77. Zou dus heel wat eenvoudiger kunnen van 55 ineens naar 75.

Volgens mij kan je ook door de + of min knop in te houden de auto laten versnellen of vertragen. Andere stappen instellen helaas niet.

Zo het topic weer genoeg vervuilt
 

gdisselkoen

Forumguru
Ik heb wachtend voor een verkeerslicht nooit een richtingaanwijzer aanstaan. Daar is stilstaand geen enkele reden voor. En bij groen licht zijn er twee mogelijkheden:
  1. Ik sta in een enkelvoudig voorsorteervak, d.w.z. met een pijl voor alleen linksaf of alleen rechtsaf plus een verkeerslicht met alleen een pijl naar links of rechts: in dat geval volg ik bij het afslaan een verplichte rijrichting waarvan ik niet (meer) mag afwijken. En omdat ik niet van die rijrichting afwijk, is er ook geen noodzaak om richting aan te geven bij het wegrijden na groen licht. Dat richting aangeven heb ik trouwens al eerder gedaan, namelijk toen ik nog de keuze had welk voorsorteervak ik ging nemen - op dat moment was er wel sprake van zinvolle informatie voor medeweggebruikers.
  2. Ik sta in een gecombineerd voorsorteervak: rechtdoor plus afslaand. Het verkeerslicht vertoont dan ofwel helemaal geen pijl, ofwel eenzelfde combinatiepijl alshet vak waar ik in sta. In dat geval schakel ik, als ik wil afslaan, pas bij groen licht de RAW in om dit voornemen duidelijk te maken. Eerder dan dat is overbodig, niemand heeft er iets aan en het kan zeker bij duisternis en/of langere roodfase behoorlijk irritant zijn voor degene die vlak achter me staat. Ik vind het zelf in elk geval niet prettig om geruime tijd tegen zo'n felle knipper van welke kleur dan ook te moeten aankijken.
Dit alles staat natuurlijk los van de vraag of wel of niet meeknipperende remlichten, rode of oranje knippers etc. nu wel of niet zinvol zijn - volgens mij maakt het voor de zichtbaarheid niet zoveel uit en is het vooral een kwestie van smaak - maar het was de geciteerde opmerking die me inspireerde tot deze ontboezeming.

Het gaat er niet om of jij het een noodzaak vindt om wel of geen richting aan te geven of niet. Het gaat er om wat de wet zegt. Als je in een voorsorteervak staat om af te slaan, moet je gewoon richting aangeven totdat je daadwerkelijk afgeslagen bent. Een fout die helaas door veel bestuurders gemaakt wordt.
 

Jan A

Actief lid
Volgens mij kan je ook door de + of min knop in te houden de auto laten versnellen of vertragen. Andere stappen instellen helaas niet.

Zo het topic weer genoeg vervuilt
Heb het gisteravond geprobeerd en zo gaat het inderdaad ook. Net iets eenvoudiger en ik kan er mee leven.
Bedankt voor de tip, Mark!
 

Canon-Eye

Forumguru
Het gaat er om wat de wet zegt. Als je in een voorsorteervak staat om af te slaan, moet je gewoon richting aangeven totdat je daadwerkelijk afgeslagen bent.

Volgens mij klopt dat niet, maar deze discussie kan beter ergens anders voortgezet worden - wordt teveel een zijlijn...
Zie het nieuwe topic.
 

BadBert

Forumguru
binnenkort even een nieuwe afspraak plannen @Antera, dan kan mijn dak weer helemaal vrijgegeven worden na terugroep actie (dak stopte nu na dicht doen deuren).

En even de nieuwe lijst doorkijken :tongue: hihi
 
Bovenaan Onderaan