VCDS mogelijkheden

B.Stuurder

Forumguru
Ik ben er inmiddels achter dat een aantal wijzigingen in de lijst al,standaard in mijn auto zitten, zoals dagrijverlichting uitzetten in de Columbus en tonen van de straatnaam in plaats van de rijmodus linksboven in het scherm.
Zou dat standaard zijn of door de dealer aangezet? Needle sweep en led verlichting zijn wel door Van Beynum aangezet.
 

Jan A

Actief lid
Ik ben er inmiddels achter dat een aantal wijzigingen in de lijst al,standaard in mijn auto zitten, zoals dagrijverlichting uitzetten in de Columbus en tonen van de straatnaam in plaats van de rijmodus linksboven in het scherm.
Zou dat standaard zijn of door de dealer aangezet? Needle sweep en led verlichting zijn wel door Van Beynum aangezet.
Needle sweep doet de mijne ook standaard.
 

philippe bakker

Forumguru
Toen ik de lijst samen met antera aan het overlopen was waren er bij de mijne ook al dingen aanwezig. Maar ik heb de mijne 2de hands gekocht dus ik weet de voorgeschiedenis er niet goed van
 

MarsMars

Senior Member
Dat is apart, ik had wel gevraagd of ze dat wilden instellen, maar blijkbaar komt het ook wel eens "van nature" voor.
Ik weet niet beter dan dat het standaard is op de S3. Heb nu in verschillende gereden, van Ambition tot Style, en allemaal hadden ze needle sweep...
 

Tuulster

Forumguru
Hallo Tuulster,

Zou je eens een foto kunnen plaatsen van jouw uitlaat?

Link naar het draadje rondom mijn dubbele uitlaat (foto's vanaf pagina 8):
https://www.skodaforum.nl/forum/i/nieuwe-uitlaat-op-mijn-superb-iii.29187/

En alvast een plaatje bij het praatje:

imag1916-jpg.47940
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Omtrent aanpassingen in de lijst houd er rekening eme dat de lijst een algemene lijst is voor de MQb niet specifiek voor een model. En sommige zaken kan je standaard al hebben zo ook de Needle sweep die een RS of een Superb standaard hebben
 

Stone

Actief lid
Vandaag nog eens langs geweest bij @Antera om nog wat te laten aanpassen, nl:
Mistlichten voor niet meer meebranden met knipperlichten.
Mistlichten voor niet meer meebranden met draaien stuur.
Achterlichten meebranden met dagrijlichten.
Nawissen voorruit, lukt spijtig genoeg niet (staat active maar toch doet hij het niet).
Knipperlichten achter american style.
Sfeerverlichting binnen groen naar dark magenta.
Sfeerverlichting binnen wit naar led wit.
Spijtig genoeg kon zetelverwarming niet aangepast worden.
Ook kon virtual pedal niet geprogrammeerd worden om koffer te sluiten ( is ook volgens dealer onmogelijk, is wel bij model 2017).

Mark nogmaals bedankt voor de aanpassing.

Ps: terugreis ook goed verlopen, slechts een tiental minuutjes vertraging opgelopen op ring in Antwerpen.
Ik denk dat we elkaar nu een tijdje niet zullen zien, auto is nu naar wens qua aanpassingen.
 

B.Stuurder

Forumguru
Vandaag bij @Marcooctavia wat aanpassingen laten doen.

DRL met achterlichten zonder kenteken en dashboardverlichting aan
- DRL samen met stadslicht
- knipperlicht actief bij noodstop was al actief
- knipperlicht comfortfunctie aanpassen naar 4 x knipperen
- grootlichtassistent permanent aan
- elektrische achterklep kunnen sluiten met AB
- elektrische achterklep kunnen sluiten met knop bij pook
- elektrische achterklep waarschuwingssignaal uitzetten
- signaal bij klep sluiten bij auto op slot en sleutel in kofferbak.
- gordelsignaal uit (zodat ik een zware tas op de stoel kan leggen zonder gepiep.)
- lane assist tegen werken zonder gebruik knipperlicht aanpasbaar maken in menu
- nawissen voorruit (werkt wel bij mij)
- nawissen achterruit
- spiegel kantelen bij inschakelen achteruit, ook instelbaar in menu
- deuren op slot doen terwijl motor loopt.
- ventilatorstand zichtbaar wanneer climat in auto stand staat
- ESC sportstand inschakelbaar in menu

Ik had niet de juiste module voor regensluiten helaas.
Er waren in mijn auto weer wat zaken in de software anders, dus het was even zoeken soms. Bedankt voor je tijd Marco!
 

Canon-Eye

Forumguru
DRL samen met stadslicht
Is dat inclusief stadslicht voorzijde, of alleen achter?

Bij mijn F2 kon het alleen maar i.c.m. volledig stadslicht rondom. Ik had liever met aleen achterlichten gecombinerd omdat drl niet mag branden "in combinatie met enige andere verlichting aan de voorzijde". Mijn oplossing is dus formeel niet toegestaan. Boeit niet echt, want gaat al bijna 6 jaar prima, maar toch...
 
Bovenaan Onderaan