VCDS mogelijkheden

B.Stuurder

Forumguru
Nee beiden zijn specifiek aangezet in combinatie met de DRL zowel stadslicht voor als de achterlichten. Alle lampen moeten bij de O3 zelfs apart worden aangezet. Je kunt dus ook alleen het stadslicht link of alleen rechts aanzetten als.je wilt.
En ja, dat is hardstikke illegaal :nailbiting::deuk:
 

cortrans

Forumguru
Nee beiden zijn specifiek aangezet in combinatie met de DRL zowel stadslicht voor als de achterlichten. Alle lampen moeten bij de O3 zelfs apart worden aangezet. Je kunt dus ook alleen het stadslicht link of alleen rechts aanzetten als.je wilt.
En ja, dat is hardstikke illegaal :nailbiting::deuk:
Bij veel auto's deed ik dat door de richting aanwijzer naar 1 kant aan te zetten als het contact uit was. Hartstikke handig als parkeerlicht als je in een berm geparkeerd staat ;)
Helaas werkt dat niet tijdens het rijden :wavecry:
 

ljo13

Lid
Iemand die weet of het mogelijk is om de stuurbekrachtiging "stugger" te maken? Ik vind namelijk dat de Superb 3 stuurt alsof je in kermisattractie zit. Ik heb niet echt het gevoel dat er enige weerstand op het stuur zit.
 

RefleCs

Forumguru
Nee de drive modus sport wordt op dat moment vast ingesteld bij wijze van. Je kunt dus niet wisselen met deze specifieke aanpassing.
 

Antera

Donateur
Werkt volgens mij nog steeds - zeker bij VAG-auto's - tenzij dat na 2011 is afgeschaft.

er zijn modellen zoals Citigo waarbij het niet standaard is maar naderhand aan gezet moet worden :-)

Iemand die weet of het mogelijk is om de stuurbekrachtiging "stugger" te maken? Ik vind namelijk dat de Superb 3 stuurt alsof je in kermisattractie zit. Ik heb niet echt het gevoel dat er enige weerstand op het stuur zit.

geen enkel probleem kan ik voor je regelen indien gewenst
 

Superbst

Senior Member
Mijn excuses als deze vraag reeds gesteld/beantwoord is, maar kan je dmv VCDS de "Driving Mode Select" emuleren, ook al heb je de knop niet (andere nutteloze opties gekozen...)?

Of ontbreekt er iets fysiek aan de ophanging ofzo (heb trouwens de stijvere off Road package)?

Heb hier en elders een search gedaan, maar op het eerste zicht zie ik enkel vragen over het permanent maken van de Sport-stand (als je de knop dus wel hebt). Ook de gasrespons op "Audi" zetten is een mogelijkheid, maar dat doet natuurlijk niets aan de stuurbekrachtiging bvb.

Alvast bedankt!
 

ertromp

Forumguru
Mijn excuses als deze vraag reeds gesteld/beantwoord is, maar kan je dmv VCDS de "Driving Mode Select" emuleren, ook al heb je de knop niet (andere nutteloze opties gekozen...)?

Of ontbreekt er iets fysiek aan de ophanging ofzo (heb trouwens de stijvere off Road package)?

Heb hier en elders een search gedaan, maar op het eerste zicht zie ik enkel vragen over het permanent maken van de Sport-stand (als je de knop dus wel hebt). Ook de gasrespons op "Audi" zetten is een mogelijkheid, maar dat doet natuurlijk niets aan de stuurbekrachtiging bvb.

Alvast bedankt!
Nee helaas geen "emulatie" o.i.d.
Alleen gasrespons (de beroemde Audi stand) en stuurbekrachtiging zijn te doen middels VCDS / VCP
 

Superbst

Senior Member
Nee helaas geen "emulatie" o.i.d.
Alleen gasrespons (de beroemde Audi stand) en stuurbekrachtiging zijn te doen middels VCDS / VCP
Mmm, vreesde ik al voor :cry:

Kan je wat meer vertellen over/linken naar die stuurbekrachtiging instellingen?

Wat mis ik dan nog tov DMS in feite? Ophanging, schakelgedrag DSG, ...?

Misschien toch maar eens polsen om die optie alsnog toe te voegen?
 

ertromp

Forumguru
Persoonlijk zou ik die optie voor die 145 euri altijd toevoegen en dan kun je naar gelang jouw gasrespons dsg response en stuurrespons en eventueel DCC naar behoeven configureren
 

RefleCs

Forumguru
Ter aanvulling op @ertromp: De instellingen die hij noemt zijn instellingen die definitief zijn en dus niet aanpasbaar via een knop of de schermen in het dashboard.
 

reinierh

Senior Member
@Antera kun jij inmiddels op de Superb3 ook Trailer Assist aanzetten? zag een 3 maanden oud filmpje voorbijkomen op YT. En dan bedoel ik het achteruitrijden met aanhanger mbv de spiegel verstel knop...
 

reinierh

Senior Member
Reinier, jij als zeer ervaren bestuurder, hebt dat toch helemaal niet nodig? :maakmegek:
Tis meer het Gadget gehalte. Alhoewel het soms ook wel makkelijk is als je een straat inrijd waar je met geen mogelijkheid kan keren. Dan is zonder zorgen achteruit rijden wel heel luxe. (en JA ik kan het ook zonder hulpmiddelen, alleen Kaarsrecht is ook voor de geoefende rijder een uitdaging als het meer dan 10meter is!)
 
Bovenaan Onderaan