VCDS mogelijkheden

fl0riz

Lid
Ik heb een vraag mbt de gas response tweak en het antwoord nog niet in deze thread kunnen vinden.

Afgelopen woensdag mijn nieuwe S3 combi style businessline opgehaald (1.4tsi DSG). Ik heb DCC als optie genomen, maar krijg de indruk dat de gasrespons tweak meer doet dan de DCC in sportstand.
Mijn vraag is dus; kunnen deze 2 naast elkaar bestaan? Heeft iemand dit zelf al toegepast en blijft het DCC gewoon correct werken?
 

fl0riz

Lid
@Corné de Kluijver
Ik bedoel natuurlijk DCC + driving mode selection. Dit was samen 1 optie en kon niet afzonderlijk van elkaar worden genomen. de 'sport' stand veranderd demping, besturing en gas respons.
Dit laatste is echter nihil, waardoor ik twijfel om de audi gas response modificatie te laten doen.
 

Jan A

Actief lid
@Corné de Kluijver
Ik bedoel natuurlijk DCC + driving mode selection. Dit was samen 1 optie en kon niet afzonderlijk van elkaar worden genomen. de 'sport' stand veranderd demping, besturing en gas respons.
Dit laatste is echter nihil, waardoor ik twijfel om de audi gas response modificatie te laten doen.
Zou het kunnen dat een benzinemotor daar minder op reageert? Mijn 2.0 TDI wordt daar toch een heel andere motor van. Moet wel zeggen dat hij bij mij meestal in Eco staat tezamen met de DSG. Dan gaat hij 'zeilen' wanneer je het gas lost. Als je dan de nodige vooruitziendheid inbouwt, kan je flink wat brandstof besparen.
 

fl0riz

Lid
Toch benieuwd of iemand deze combi heeft. Ook vooral benieuwd of die 'audi setting' iets anders doet dan de drive mode in sport zetten.
Ik merk echt wel dat gasrespons feller is in de sport stand, maar nog steeds een dipje wanneer je bijvoorbeeld uit stilstand vertrekt.
 

ertromp

Forumguru
Toch benieuwd of iemand deze combi heeft. Ook vooral benieuwd of die 'audi setting' iets anders doet dan de drive mode in sport zetten.
Ik merk echt wel dat gasrespons feller is in de sport stand, maar nog steeds een dipje wanneer je bijvoorbeeld uit stilstand vertrekt.
Nee dat zal geen wijziging geven als je nu de drivemode knop hebt. Dat is gewoon een eigenschap van een benzine turbomotor waarvan de turbo echt bij meer toeren pas inkomt. Ervaar het zelf ook met de 1.4 ACT ondanks drivemode selectie die bij mij trouwens al 1 1/2 jaar in sport staat voor gasrespons t/m de DCC
 

innocenti

Forumguru
Ik heb een vraag mbt de gas response tweak en het antwoord nog niet in deze thread kunnen vinden.

Afgelopen woensdag mijn nieuwe S3 combi style businessline opgehaald (1.4tsi DSG). Ik heb DCC als optie genomen, maar krijg de indruk dat de gasrespons tweak meer doet dan de DCC in sportstand.
Mijn vraag is dus; kunnen deze 2 naast elkaar bestaan? Heeft iemand dit zelf al toegepast en blijft het DCC gewoon correct werken?
Mijn O3 1.4tsi Dsg heeft drive mode. Deze kon ik ook pas gebruiken na 3000km gereden te hebben. Mogelijk geldt dat voor jou auto ook. Alleen met de pook kon ik kiezen tussen D en S. Na 3000km kon ik alles programmeren en blijft ie op Individueel staan.

Overigens heb ik dit nergens kunnen vinden in een beschrijving.
 

fl0riz

Lid
Ik kan drive mode al gewoon selecteren hoor. Merk ook echt verschil, vind het alleen jammer dat de sport modus dus ook altijd de schakelmomenten bij een hoger toerental kiest.

De modus 'normaal' incl. De audi gasrespons tweak leek mij daarom een perfecte combi...
 

Skodiaq

Forumguru
Ik kan drive mode al gewoon selecteren hoor. Merk ook echt verschil, vind het alleen jammer dat de sport modus dus ook altijd de schakelmomenten bij een hoger toerental kiest.

De modus 'normaal' incl. De audi gasrespons tweak leek mij daarom een perfecte combi...
Dan configureer je dat dan toch in de individual mode?
 

fl0riz

Lid
Nee, ik wil alleen een snelle gasrespons zonder steeds zo hoog in de toeren te zitten (dat doet sport modus nl ook..)
 

Schep

Forumguru
DCC is sport met een DSG betekent per definitie de automaat in de S-stand. Dat gaat @fl0riz (en mij overigens ook) waarschijnlijk te ver.
Als je de Audi gasrespons in D zou kunnen krijgen zou dat top zijn, maar ik vrees dat dat een bezoekje aan de DSG dokter betekent in plaats van een aanpassing met VCDS.
 

Jan A

Actief lid
DCC is sport met een DSG betekent per definitie de automaat in de S-stand. Dat gaat @fl0riz (en mij overigens ook) waarschijnlijk te ver.
Als je de Audi gasrespons in D zou kunnen krijgen zou dat top zijn, maar ik vrees dat dat een bezoekje aan de DSG dokter betekent in plaats van een aanpassing met VCDS.
Daarstraks even geprobeerd en ik kan dat inderdaad bevestigen.
Alleen nog niet kunnen testen of er verschil in gasrespons is tussen aandrijving NORMAL en aandrijving SPORT met de bak terug in D getikt.
 
Daarstraks even geprobeerd en ik kan dat inderdaad bevestigen.
Alleen nog niet kunnen testen of er verschil in gasrespons is tussen aandrijving NORMAL en aandrijving SPORT met de bak terug in D getikt.

Hallo Jan,

Kan jij aangeven welke codes er gewijzigd moeten worden voor de Audi gasrespons mode?
 
Bovenaan Onderaan