Tonko's Superb "work in progress"

Oknot

Forumguru
Dinsdag de nieuwe radio/navigatie binnengekregen en gelijk maar ingebouwd. Helaas nog niet de achteruitrijcamera en de voorruitcamera ontvangen dus die kan ik pas later inbouwen. Als ik dat ga doen dan ga ik me ook nog serieus bezighouden met kabelmanagement want het is nogal een berg draadjes waar je mee te maken hebt. Maar vooralsnog laat ik het dus even zo. 20151117_141637-1280x720.jpg oude situatie
20151117_142224-1280x720.jpg
De ruimte waarmee je het moet doen.
20151117_145911-1280x720.jpg
Oud en nieuw
20151117_160038-1280x720.jpg
It's alive...
20151118_140929-1280x720.jpg
Mijn zoon is ook gelukkig. Jan Klaassen kijken in de auto.. 20151118_143931-1280x720.jpg
En dan de muppets in de wasstraat.:maakmegek:
Tot nu toe erg tevreden ermee. Alles doet het zoals het hoort. Android draait probleemloos en vooral snel. Geen externe mic nodig voor het handsfree bellen. Dit werkt perfect met de interne mic vd radio. Kan alles bedienen via stuur en PDC werkt ook gewoon nog. Navigatie ook top. Ik heb de gps-antenne onder het dashboard boven het dashboardkastje op een stalen balk geplakt en heb vol ontvangst. Kortom een hele vooruitgang. Nu dan ook maar gelijk de speakers vervangen en mischien een versterkertje eraan hangen omdat dat nu toch kan:D:D.
 
Laatst bewerkt:

Oknot

Forumguru
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Hopelijk is het net zo kwalitatief als het eruit ziet en aanvoelt. :dankje:. We gaan het meemaken.
 

Joske

Forumguru
Super! :thumbsup:

image.jpg
:D
 

bobbl

Forumguru
Gaan dit volgen, ben benieuwd wat die op de lange duur doet......
Ziet er mooi en vooral groot uit!
 

Oknot

Forumguru
Ik hou voorlopig de bolero er ook nog maar achter de hand voor het geval dat..... Maar ik moet zeggen dat het me vooralsnog echt niet tegenvalt. Niet heel erg blij met de radio ontvangst maar ik heb een 2tal alternatieven besteld waarmee ik dat probleem hoop op te lossen. Vandaag ook de backup camera binnengekregen dus daar gaan we morgen mee aan de gang. To be continued...
 

Highway

Forumguru
Betreffende de radio ontvangst. Wat ik daarover heb gelezen, dien je een adaptor stekker tussen de radio en de antenne aansluiting te plaatsen. De S2 beschikt over 2 antenna's die versterkt zijn. Deze moesten dacht ik ook gevoed worden.
 

michelover

Forumguru
Bij mij werkt de radio ontvangst gewoon zonder aanpassingen , probleem wat ik had was dat er door de omliggende gebouwen een slechte ontvangst was. Na een ritje over de open weg werkt het nu goed. Zelfs de verkeersmeldingen komen keurig binnen.
 

Oknot

Forumguru
@Highway , die adapterstekker zit erbij en gaat van 2x fakra naar enkel din. Daar heb ik nu een andere van besteld met een booster ertussen. Ik heb gelijk ook maar een raamantenne met een enkel din aansluiting besteld voor het geval dat de 1e oplossing niet het gewenste resultaat geeft. Dan omzeil ik gewoon de originele antenne. @michelover, ik zal vanmiddag eens een stuk door de polder gaan rijden. Het zou hilarisch zijn als dat de oplossing blijkt:fool::tegek:.
 

Oknot

Forumguru
Gloeiende gloeiende, ben ik heel voorspoedig de achteruitrijcamera aan het installeren waarbij alles voor de verandering goed lijkt te gaan, kom ik erachter dat de achteruitrijverlichting op 5V Loopt ipv 12V. Dat is dus niet genoeg spanning voor de camera blijkt. Als ik de camera nml op de accu rechtstreeks aansluit werkt alles zoals het hoort. Beetje vervelend dit. Nu moet ik dus een draad vanaf de accu naar achter trekken en over het contact schakelen. Mocht iemand slimmere ideeėn hebben hou ik me aanbevolen.
 

RogerS

Forumguru
De voeding van de 12 volt plug in de kofferbak afhalen en deze schakelen met behulp van een 5 volt relais dat je op de achteruitverlichting aansluit?
 

Oknot

Forumguru
@RogerS , de 12V aansluiting. Dat is een goed idee van je. Ik neem aan dat deze over het contact geschakeld is toch? Dan heb ik die achteruitrijverlichting helemaal niet meer nodig. Straks gelijk even proberen of dit het antwoord is. Top toch zo'n forum met slimme mensen met goede antwoorden :thumbsup:.
 

Oknot

Forumguru
Voor de liefhebbers een how to fotoverslagje van het monteren vd achteruitrijcamera. Het aansluiten op de headunit heb ik geen foto van maar dat is letterlijk een kwestie van de gele stekkers met elkaar verbinden en vervolgens de 6mtr video rca kabel langs je onder en deurstijlen naar de kofferbak leiden. 20151120_123020-1280x720.jpg
Voor ik begon eerst even getest of alles het deed. Camera kijkt nu naar voren vanuit de motorruimte en is op de accu aangesloten. 20151120_130914-1280x720.jpg Met een hete schroevendraaier een gat in de zijkant vd kentekenverlichtingsbehuizing gemaakt zodat de kabels erdoor geleid kunnen worden 20151120_124738-1280x720.jpg Zo zit dat dus. 20151120_132636-1280x720.jpg Kabels kunnen zonder boren naar binnen geleid worden de kofferbak in. 20151120_140806-1280x720.jpg Het plan was dus om de achteruitrijverlichting te gebruiken als stroomvoorziening en dat moet ook. Alleen ben ik hier zo stom om de vekeerde lamp af te tappen :banghead:. Fotootje van de juiste manier van aansluiten volgt. (Lekkere "how to" weer zo:deuk:) 20151120_153148-1280x720.jpg Dat kleine zwarte blokje is de camera. Geeft een prachtig overzicht van de achterkant vd auto. Ook hier zullen de bijhorende foto's morgen volgen.
 
Laatst bewerkt:

Highway

Forumguru
Altijd op +12V zou ook kunnen, ik neem aan dat de radio pas het beeld gaat weergeven bij het schakelen in de achteruit versnelling.

Je hebt er dan wel altijd +12V op staan. Ik weet niet hoe warm de camera wordt, en hoeveel stroom deze gebruikt. Het zal, vermoed ik, wel niet veel zijn maar het is dan wel iets wat continue stroom verbruikt.

Levensduur zal mogelijk ook niet ten goede zijn van continue aan.
 
Bovenaan Onderaan