Tonko's Superb "work in progress"

Oknot

Forumguru
Tja nu voel ik me dan wel weer pretty stupid.. Ik blijk dus niet de achteruitrijverlichting te pakken gehad te hebben net maar gewoon de achterlichten. Koekoek. Nooit bij stil gestaan dat er op de kofferbakklep zelf ook nog een stuk lampbehuizing zat. Ik vond het al zo vreemd dat het dezelfde lampen waren als de achterlichten, wat dus ook niet zo was. :banghead::banghead:. Nu ik dan eindelijk wel de achteruitrijverlichting ontdekt heb deze eerst gelijk maar voorzien van leds (die ik blijkbaar toch niet voor niets gekocht had:deuk:). Nu te donker om verder te gaan maar de verwachting is dat het morgen een kwestie van de stroom aansluiten is en de achteruitrijcamera het zal doen.
 

Oknot

Forumguru
@Joske, uiteindelijk wel ja. Grootste uitdaging wordt nu om de draden richting kofferklep te leiden zonder dat ze ergens klem komen te zitten. Maar ook dat komt wel goed morgen.
 

Oknot

Forumguru
Thnx @kansberg tot nu toe ook erg blij mee. Nu alleen nog wachten op de frontcamera en dan is het feest compleet. Achteruitrijcamera inmiddels ook werkend gekregen en het werkt mooi samen met de pdc, wordt allebei weergegeven op het scherm en ook de piepjes zijn nog van de partij. Zou me nu toch moeten lukken om zonder botsen achteruit in te parkeren:D:D.
 

Rapido

Nieuw lid
Kan de camera niet gewoon van stroom worden voorzien bij de kentekenplaatverlichting?
De canbus aansluiting op de radio kan toch detecteren of de auto in zijn achteruit staat en dan de camera activeren?
 

RogerS

Forumguru
Kan de camera niet gewoon van stroom worden voorzien bij de kentekenplaatverlichting?
De canbus aansluiting op de radio kan toch detecteren of de auto in zijn achteruit staat en dan de camera activeren?
Dat lijkt mij inderdaad een goed idee. Als je ook nog een draadloze camera hebt (bestaan die voor achteruitrijcameras?)hoef je zelfs geen kabel naar voren te trekken...
 

Oknot

Forumguru
@Rapido, camera werkt inmiddels. Gewoon via achteruitrijverlichting. Was een typisch gevalletje van hoe stom kan je precies zijn... Maar goed,het werkt nu.
@RogerS , ik heb zo'n draadloos adaptersetje besteld maar dit was nog niet binnengekomen en ongelduldig als ik ben heb ik toen naar gewoon de videokabel naar achteren getrokken wat eigenlijk verrassend simpel bleek te gaan. Dus dat draadloze setje kan op marktplaats:D.
 

Oknot

Forumguru
20151122_115250-1280x720.jpg Toch nog een kleine aanpassing gemaakt aan de aansluiting vd back up camera. Ik heb er voor gekozen om de plus vd acc kabel vd radio weg te halen. Hierdoor hoef ik niet te klooien om de draden door de kofferbakklep heen te trekken. Dat is nml nogal een gedoe waarbij je zoveel los moet gaan halen dat ik daar uiteindelijk geen zin in had. Ook bleef ik een rare storing in het beeld houden op het moment dat de auto gestart werd. Dus nu via de acc en zelf een aarde puntje in de kofferbak getapt. Nu werkt alles storingsvrij :yeehaa:.
 
Laatst bewerkt:

Oknot

Forumguru
De radio ontvangst blijkt nogal omgevingsgevoelig. Bij mij in de woonwijk is het ruk maar zodra ik op de snelweg rij is het stukken beter. De bolero had duidelijk beter ontvangst maar totdat de nieuwe antenne binnengekomen is kan ik er goed mee leven. Ook de versterker in de android radio is wat minder krachtig dan die vd bolero (niets schokkend maar je merkt het wel). Die 4x45W zijn ongetwijfeld chinese Watts wat eerder overeenkomt met 4x20W. Maakt voor mij niet uit omdat ik de boel toch van een externe versterker in combi met focal speakers en een subje ga voorzien. Tot die tijd iets minder punch in het geluid.
 

Oknot

Forumguru
Dat is dan wel weer heel leuk aan een android based radio. Daar kan je dus leuke "carlauncher apps" voor downloaden. Werkt ook nog uitstekend. Audio kwaliteit ook sterk verbeterd sinds ik een andere audioplayer geïnstalleerd heb ipv de stock player. Begin deze radio steeds leuker te vinden:D. Screenshot_2015-11-22-17-40-03.png
 

Highway

Forumguru
Wat is die 50% met accu tekentje links bovenin? Zit er nog een interne accu in de radio, of is dit de accu van de auto?
 

Oknot

Forumguru
@Highway, dat is de accu vd auto (volgens mij althans). Ik had nogal lang zitten spelen ermee op de oprit, geen idee of het een beetje accuraat is maar zou me niet verbazen gezien het feit dat ik wel een uurtje met de instellingen en apps installeren bezig geweest ben.
 

kansberg

Forumguru
Vanmorgen de achterlicht units gevuld met led. Helaas zijn de W16W lampjes (stadslicht, remlicht en achteruitrijverlichting) niet canbus proof. Daar heb ik andere voor besteld.
 
Bovenaan Onderaan