Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

micky

Forumguru
Ja leuk @ertromp , maar die bochtverlichting werkt - voor zover mijn waarneming strekt - altijd als het dimlicht aan staat, geheel los van de vraag of duisternis dat dimlicht noodzakelijk maakt.
En er zijn nog wel eens (weers-)omstandigheden waarbij ik ook overdag met dimlicht aan rij. Net als vele anderen trouwens.

Dus kom ik ooit aan een andere auto toe, dan zal die bochtverlichting over 1 mistlamp toch echt uit moeten, want zo wens ik niet over straat te gaan. Dan hou ik het dus - zelfs in een O3 of welk ander model dan ook - gewoon op het naar behoefte even bijschakelen van de breedstralers.

Ja en je dimlicht gaat pas aan als dat nodig is, je hebt er bij de o3 echt profijt van (bij het manoeuvreren) kan ik zeggen na 90.000km en dan nog ook al ziet het er niet mooi uit, het is toch geen praalwagen, maar een auto en die ziet er echt niet minder uit omdat een paar keer per dag een mistlamp even aangaat om bij te schijnen, zelf zie je het niet eens en wat een ander er van vind zal mij echt worst wezen, had mij dat wel kunnen schelen, dan had ik helemaal geen Skoda genomen:nono:, aan een knopje gaan trekken in een bocht, dat is wel zo 1985:deuk:
 

ertromp

Forumguru
Ach ja :pieker:
Gewoon eens een keer achter dat Kanon vandaan komen en je verdiepen in de techniek. Er is veel gebeurt sinds de jaren '60 hoor.
Dan zie je waar je overal in ondersteunt kan worden. Gelukkig hoeven we niet meer alles zelf te doen en kunnen we nog bewuster veilig aan het verkeer deelnemen. Echt de tijd dat je met 4 man aan het stuur moet hangen om de bocht door te komen of met moeite een stel 6V dimlichten kunt laten branden of mega mistlampen op je verchroomde stalen bumper moest zetten is geweest hoor

En voor de O3 rijders is er veel middels VCDS of VCP aan die verlichting schakelingen te doen.








:deuk:
 

Canon-Eye

Forumguru
En voor de O3 rijders is er veel middels VCDS of VCP aan die verlichting schakelingen te doen.
Kijk, dát biedt troost en hoop.
Mocht ik me er op enig moment zo eentje aanschaffen, dan kan die voor mij overbodige/ongewenste humbug er dus gelukkig gewoon af... :D
 

micky

Forumguru
Ik zou er geen een aanschaffen als ik jouw was Canon-Eye, er zijn gewoon te veel dingen waar jij geen behoefte aan hebt, maar je betaalt er wel voor en dat is geen grap, dat meen ik echt, zonde van je geld.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou er geen een aanschaffen als ik jou was Canon-Eye
Bij de keuze van een oopvolger wil ik toch wel naar minimaal 1200kg trekgewicht toe en dan komt voorlopig geen enkele Fabia in aanmerking, dus een O3 komt dan toch in beeld.
Ik heb ook al met een schuin oog zitten kijken naar Volvo V40 (vorm spreekt me niet zo aan) of V60 (veel mooier, maar budget...?), of een Subaru Xv of zoiets. Maar ik kan nog niet echt aan die gedachte wennen, dus ik hoop dat de softwareaanpassingen genoeg trekkracht voor mijn caravangebruik overlaten.
 

micky

Forumguru
@Canon-Eye, tuurlijk kan het aangepast worden, dat is het niet, verder is de 1.6 TDI DSG een heerlijke trekker hoor met 1200kg aan de haak, bevalt me heel goed en veel ruimte:thumbsup:
 

Canon-Eye

Forumguru
Weet niet of ik hierna nog een diesel wil. Rijdt inderdaad heerlijk, maar de jaarkilometrage wordt minder dus dat kan dan vermoedelijk niet meer uit.
Nou ja, da's van later zorg...
 

Marcooctavia

Forumguru
Jammer, je had veel mensen blij kunnen maken (zelf laat ik nooit ramen open staan bij het verlaten van de auto)

Voor de mensen met een Skoda van eind 2014 t/m begin 2016 die geen regen sluiten kunnen programmeren omdat de verkeerde sensor aanwezig is heb ik nu een oplossing.
Ik heb een paar nieuwe sensoren voor een mooie prijs kunnen aanschaffen de 8U0 955 559 die dus wel te programmeren is.
Ik kan voor een mooie prijs de regensensor vervangen en de auto programmeren voor ramen sluiten bij regen.
Voor vragen stuur mij dan een PB.

Marco
 
D

Deleted member 20094

Klopt deze zit ook in diverse auto's van Audi en ook in de Skoda die nu geleverd wordt.
En kunnen we weer aan zetten voor regen sluiten. :yeah:

Marco.


De mijne (O3 SBL HB) is 2 weken geleden gebouwd en wordt deze week afgeleverd....dus ook met de nieuwe sensor?!?:pieker:
 

ertromp

Forumguru
De mijne (O3 SBL HB) is 2 weken geleden gebouwd en wordt deze week afgeleverd....dus ook met de nieuwe sensor?!?:pieker:
Hoeft niet. Ik heb ook al 2016 auto's gehad met de oude RLHS sensor.
Op 1 dag 4 O3's gehad van hetzelfde bedrijf. Allemaal dezelfde dag geleverd. 3 stuks het nieuwe type sensor en 1 het oude type terwijl de overige modules allemaal van de gelijke hardware / software versie waren.
 

hemi24

Forumguru
Enig 'nadeel' bij het activeren van de functie regensluiten is dat je auto af en toe op de oprit eenmalig 'knipperd' zodra er vocht op de voorruit komt...
 
Bovenaan Onderaan