Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Ik heb onlangs mijn bolide voor de eerste beurt ingeleverd bij de dealer op voorhand afgesproken dat zij wat aanpassingen zouden doen en wel:
  • Cruise controle na intrappen koppeling uitschakelen; > (waarschijnlijk niet mogelijk)

  • Schuifdak automatisch dicht bij afsluiten (of regen indien mogelijk); > (waarschijnlijk niet mogelijk)

  • Achterklep sluiten met knop dashboard en AB;> akkoord

  • DRL-achterlichten inschakelen; > akkoord

  • Bij achteruit zetten versnelling rechter spiegel naar beneden kantelen: > indien mogelijk.

Van te voren was zoals boven benoemd afgesproken, wat schets mijn verbazing het volgende was hun antwoord:

  • Cruise controle na intrappen koppeling uitschakelen; > niet mogelijk, was eigenlijk ook wel bekend
  • Schuifdak automatisch dicht bij afsluiten (of regen indien mogelijk); > niet mogelijk, was eigenlijk ook wel bekend
  • Achterklep sluiten met knop dashboard en AB;> > niet mogelijk !!!:sterretjes: moest commando op achterklep hebben.
  • DRL-achterlichten inschakelen; > akkoord :thumbsup: het enige wat nu dus werkt!
  • Bij achteruit zetten versnelling rechter spiegel naar beneden kantelen: > Akkoord :nono: > maar werkt helemaal niet!!
Kan iemand bevestigen of met name de achterklep inderdaad niet te activeren is op de AB en knop op de middenconsole?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Met VCDS of VCP is bediening van de achterklep dus het sluiten met knop dashboard of AB gewoon in te stellen hoor. Een beetje handige dealert kan het ook met ODIS :D
 
D

Deleted member 20094

Ik zal wel een nerd zijn, maar als ik het lijstje van Antera (versie 3.2) bekijk, zie ik daar CH/LH staan....wat betekent dat?

En wat is "knipperlichten US style"?

Over een paar weken ontvang ik mijn O3. Dus ben al druk met een lijstje samenstellen.

- sfeerverlichting voeten
- snelwegverlichting aanpassing
- Needle sweep
- knipperlichten noodstop
- comfortlicht richting de 5 keer
- ..liter tot volle tank
- DRL uit met aangetrokken handrem
- Ventilatorstand zichtbaar wanneer climat in auto stand staat

Iemand nog leuke tips/aanvullingen?
 

Octavia32

Forumguru
Ik zal wel een nerd zijn, maar als ik het lijstje van Antera (versie 3.2) bekijk, zie ik daar CH/LH staan....wat betekent dat?

En wat is "knipperlichten US style"?

Over een paar weken ontvang ik mijn O3. Dus ben al druk met een lijstje samenstellen.

- sfeerverlichting voeten
- snelwegverlichting aanpassing
- Needle sweep
- knipperlichten noodstop
- comfortlicht richting de 5 keer
- ..liter tot volle tank
- DRL uit met aangetrokken handrem
- Ventilatorstand zichtbaar wanneer climat in auto stand staat

Iemand nog leuke tips/aanvullingen?
Dit betekend coming home en leaving home verlichting (de lampen blijven nog een aantal seconden na branden)

Meestal zit dit er bij een auto lichtschakelaar al op.

Knipperlichten us style is dat de knipperlichten blijven branden tijdens rijden (gedimd) zoals bij volvo bijv.
 
D

Deleted member 20094

bedankt voor de uitleg, soms zijn de afkortingen erg logisch :D

Overigens weet ik zo even niet wat al standaard is voor mijn auto 1.6TDi Style Businessline en welke opties nog mogelijk zijn....
 
D

Deleted member 20094

Lijstje is nu:


DRL met achterlichten zonder Kenteken en dashboardverlichting aan

DRL dimmen bij knipperlicht

DRL fel bij stadlichtstand

DRL fel bij dimlicht

Knipperlichten actief bij noodstop

Knipperlichten US Style

Piep bij openen en sluiten

Knipperlichtcomfortfunctie aanpassen (1..5knipperen)

Voetverlichting activeren

Lichtsterkte knoppen climat control aanpassen

Lichtsterkte knoppen ASR/ESP/Drivemodus aanpassen

Spiegels inklappen bij sluiten

Spiegel kantelen bij inschakelen achteruit(rechterspiegel)

Regensluiten

Hoeveel liter nog tot volle tank

Needle Sweep

Schakelindicator weergeven

Verbruikscorrectie

Ventilatorstand zichtbaar wanneer climat in autostand staat

Stuurbekrachtiging directer maken (minder zoekerig)

Hoe snel handrem los bij wegrijden

AM functie radio uitzetten

DVD vrijschakelen

Snelweglicht activeren

Nu wachten op de auto:yeehaa:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skoda-MAN

Forumguru
@Zwolly1970 Voor je lijstje:
Als je een hand versnellingsbak hebt dan is Hill Hold erg prettig (bij DSG is dat standaard)
Naar verluidt is start/stop niet fijn bij DSG met de nieuwe software. Eerst zelf ervaren dan kan je altijd nog beslissen start/stop uit te laten schakelen.
 

ManeBrane

Forumguru
Ik heb nog de knipperlichten en DRL om en om aan/ uit bij aangeven richting. Gave gadget en zie mensen soms echt kijken. :thumbsup:
 
D

Deleted member 20094

Tja, keuzes maken.....of het is DRL dimmen bij knipperlicht of DRL aan/uit bij knipperlicht.....
Kan niet beide volgens mij...:pieker:
 
Met VCDS of VCP is bediening van de achterklep dus het sluiten met knop dashboard of AB gewoon in te stellen hoor. Een beetje handige dealert kan het ook met ODIS :D

Is dit iets wat jij eventueel ook zou kunnen voor mij? Of eerder door bijvoorbeeld Antera laten verzorgen al is deze verder weg voor mij aangezien ik uit Nijmegen moet komen.
 
Bovenaan Onderaan