Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

MacManiac78

Forumguru
Als dat knipperen bij het sluiten 'vervelend' is, dan zet je de functie knippersignaal bij sluiten uit. Maar dan heb je deze ook niet meer als je de deuren op slot zet.
 

jadijkstra2000

Forumguru
- Stopwatch activeren (gewoon omdat het kan)
- Start/stop uitzetten (ik ben me er aan gaan ergeren; motor uit op momenten dat je dat niet wilt; bij mij moest de motor meestal binnen een paar seconden weer aan)

En als je een trekhaak hebt besteld moet je TSA ook aan laten zetten ;) De meeste dealers weten niet hoe dat moet.
Ik zal wel een nerd zijn, maar als ik het lijstje van Antera (versie 3.2) bekijk, zie ik daar CH/LH staan....wat betekent dat?

En wat is "knipperlichten US style"?

Over een paar weken ontvang ik mijn O3. Dus ben al druk met een lijstje samenstellen.

- sfeerverlichting voeten -> op SBL Standaard
- snelwegverlichting aanpassing -> Wat bedoel je hiermee?
- Needle sweep -> In te stellen
- knipperlichten noodstop -> Volgens mij standaard op SBL, anders in te stellen
- comfortlicht richting de 5 keer -> In te stellen
- ..liter tot volle tank -> In te stellen
- DRL uit met aangetrokken handrem -> Waarom zou je dit willen? Geen idee of dit kan
- Ventilatorstand zichtbaar wanneer climat in auto stand staat -> In te stellen

Iemand nog leuke tips/aanvullingen?


Als Commentaar op je lijst:

Lijstje is nu:


DRL met achterlichten zonder Kenteken en dashboardverlichting aan -> Volgens mij is dit in te stellen

DRL dimmen bij knipperlicht -> Geen Idee, wil ik ook :)

DRL fel bij stadlichtstand -> Denk dat dit kan, mag dat? (regelgeving)

DRL fel bij dimlicht -> Denk dat dit kan, mag dat? (regelgeving)

Knipperlichten actief bij noodstop -> Volgens mij standaard

Knipperlichten US Style -> Geen idee

Piep bij openen en sluiten -> Volgens mij kan dit, niet leuk voor de buren :)

Knipperlichtcomfortfunctie aanpassen (1..5knipperen) -> Dit kan

Voetverlichting activeren -> Standaard op SBL, in te stellen via Columbus

Lichtsterkte knoppen climat control aanpassen -> Volgens mij gaat dit met de rest van de verlichting

Lichtsterkte knoppen ASR/ESP/Drivemodus aanpassen -> Volgens mij gaat dit met de rest van de verlichting

Spiegels inklappen bij sluiten -> Op SBL Standaard

Spiegel kantelen bij inschakelen achteruit(rechterspiegel) -> In te stellen (als het goed is)

Regensluiten -> In te stellen, afhankelijk van type regensensor

Hoeveel liter nog tot volle tank -> In te stellen

Needle Sweep -> In te stellen

Schakelindicator weergeven -> Standaard

Verbruikscorrectie -> Wat bedoel je met correctie?

Ventilatorstand zichtbaar wanneer climat in autostand staat -> In te stellen

Stuurbekrachtiging directer maken (minder zoekerig) -> Alleen optie tussen sport/normaal (als je drive mode setup hebt, n.v.t.)

Hoe snel handrem los bij wegrijden -> Heb je elektronische handrem? Nee toch...?

AM functie radio uitzetten -> Ik denk niet mogelijk, waarom ...?

DVD vrijschakelen -> Kan nog niet met VCDS :(

Snelweglicht activeren -> Volgens mij in te stellen via Columbus
 

Smeeuwis

Donateur
Ter aanvulling uit enige persoonlijke ervaring:

Snelweglicht heb ik aan laten zetten, het betekent wanneer je DRL aan is en de knop in de stand Auto staat, dat boven de 150 km/h de dimverlichting aan gaat. Weet niet of dat bij halogeenverlichting ook het geval is, mijn auto is voorzien van Xenon en daar werkt het. Snelweglicht is voor zover ik weet alleen in te stellen via VCDS en niet via de Columbus, misschien op nieuwste modellen maar in ieder geval niet op mijn auto uit 2013. Kan ook alleen Aan of Uit, je kan geen snelheidsdrempel instellen.

Knipperlicht US style is het permanent zachter branden van de richtingaanwijzers voor, ook wel standlicht geheten. Mag in NL niet omdat licht (stads, dim, groot en DRL dus) naar voren alleen wit of geel van kleur mag zijn en niet oranje. Is APK afkeur.

DRL fel bij stads- of dimlicht mag officieel niet, maar ik heb nog nooit gehoord of iemand er een boete voor kreeg. Maar waarom zou je, Xenon is fel zat denk ik.

AM functie is uit te zetten. Is handig als je via de knoppen op je stuur door de audiobronnen heen toggelt, scheelt geruis.
DVD vrijschakelen kan wel degelijk via VCDS, maar mag officieel niet (duh)
Regensluiten werkt op oudere types, en op de nieuwste types. Er is een fase waarin regensensoren werden gemonteerd door Skoda waarmee het niet is in te regelen. Bij mij werkt het wel :yeehaa:

Alle aanpassingen bij mij met dank aan @ertromp :dankje:
 

Smeeuwis

Donateur
Ik heb mijn DVD niet vrij laten schakelen, maar een collega wel. Voor zover ik weet is dat met VCDS gedaan.

Laat ik mijzelf even nuanceren want ik begin te twijfelen: ik ben er vrij zeker van dat vrijschakeling via VCDS gebeurt, Maar misschien kunnen de goeroes zoals @ertromp of @Marcooctavia wat licht hierop laten schijnen?
 

Marcooctavia

Forumguru
Ik heb mijn DVD niet vrij laten schakelen, maar een collega wel. Voor zover ik weet is dat met VCDS gedaan.

Laat ik mijzelf even nuanceren want ik begin te twijfelen: ik ben er vrij zeker van dat vrijschakeling via VCDS gebeurt, Maar misschien kunnen de goeroes zoals @ertromp of @Marcooctavia wat licht hierop laten schijnen?

DVD vrijschakelen met VCDS is niet mogelijk.
Het is wel mogelijk met VCP maar dat is weer een andere software en kabel.

Marco
 

Skoda-MAN

Forumguru
Dvd vrijschakelen kan met VCDS / vcp op Columbus maar is op Amundsen niet aan te raden in verband met storing / vastlopen.
Piep bij openen en sluiten kan alleen met alarminstallatie af fabriek.
Snelweglicht is bij mij ingesteld vanaf 140 km/h met VCDS H7 halogeen lampen
Comfort knipperen heb ik op 4x (5 is te veel)
Bij hand geschakelde versnellingsbak Hill Hold laten activeren (bij DSG is dat standaard)
 

Skoda-MAN

Forumguru
Wat ook handig is :
De huidige weg /straatnaam zichtbaar in het infotainment systeem zonder dat je een route hebt ingesteld
 

jadijkstra2000

Forumguru
Dvd vrijschakelen kan met VCDS / vcp op Columbus maar is op Amundsen niet aan te raden in verband met storing / vastlopen.
Piep bij openen en sluiten kan alleen met alarminstallatie af fabriek.
Snelweglicht is bij mij ingesteld vanaf 140 km/h met VCDS H7 halogeen lampen
Comfort knipperen heb ik op 4x (5 is te veel)
Bij hand geschakelde versnellingsbak Hill Hold laten activeren (bij DSG is dat standaard)

Ja, DVD vrijschakelen dan met VCP denk ik.... niet met VCDS. Wat ik begrijp is dat je een variabele IN de module zelf moet aanpassen. VCDS communiceert alleen net variabelen die "globaal" aan te passen zijn.

Tenminste, dat is mijn conclusie. Maar als je zegt dat het ook met VCDS kan, waar zit het dan? :)
 

TheSentinel

Nieuw lid
Dvd vrijschakelen kan met VCDS / vcp op Columbus maar is op Amundsen niet aan te raden in verband met storing / vastlopen.
Piep bij openen en sluiten kan alleen met alarminstallatie af fabriek.
Snelweglicht is bij mij ingesteld vanaf 140 km/h met VCDS H7 halogeen lampen
Comfort knipperen heb ik op 4x (5 is te veel)
Bij hand geschakelde versnellingsbak Hill Hold laten activeren (bij DSG is dat standaard)

Daar wordt toch de claxon voor gebruikt? Tenminste, in Amerika hebben heel veel auto's als je opent of sluit dat de claxon 1 of 2x kort klinkt, en dus geen 'piep' van een alarmsysteem.

Tenminste, ik hoop dat daar de claxon voor gebruikt wordt, want ik wil dat graag :D
 

ertromp

Forumguru
Weet ik niet, de wijsheid komt van ertromp en Antera.
Ik heb zelf een Amundsen waarbij ten sterkste werd afgeraden om de dvd vrij te schakelen.
Inderdaad DVD vrijschakelen op MQB platform gaat alleen met Vag Can Pro

Amundsen vrijschakelen is inderdaad niet echt top 1 vanwege beeldschermdiagonaal en vanwege rekensnelheid Amundsen omdat e.e.a. constant vanaf kaart / stick gelezen moet worden
 

Marcooctavia

Forumguru
Daar wordt toch de claxon voor gebruikt? Tenminste, in Amerika hebben heel veel auto's als je opent of sluit dat de claxon 1 of 2x kort klinkt, en dus geen 'piep' van een alarmsysteem.

Tenminste, ik hoop dat daar de claxon voor gebruikt wordt, want ik wil dat graag :D

Het kan met je claxon, ik zet dan altijd een regel in je scherm dat je hem zelf kan uitzetten.

Marco.
 
Bovenaan Onderaan