Nieuwkoop, Den Bosch

ik heb bij nieuwkoop mijn auto vorig jaar besteld en netjes dit jaar gekregen,

Informatie tijdens kijken :
Mensen bij nieuwkoop vond ik behulpzaam en wisten wat ze verkochten (geen "ik heb de folder net gelezen" verkopers).


Bestellen :
Tja ik kan weinig hierover zeggen... het ging vlot en men deed niet moeilijk over wat " eisen" die ik had (buiten de lijst om).


Afleveren :
Netjes zoals het hoort... koffie , praatje maken , auto bekijken en bosje bloemen. De auto was gewassen en in de wax gezet.

Nazorg :
Ik had een klein (3 cm) krasje gevonden die vermoedelijk tijdens het zetten van de trekhaak was ontstaan. Dit is netjes verholpen (lees gespoten).


Al met al had ik een prettige ervaring met Nieuwkoop Den Bosch en ze zullen me dan ook vaker zien (onderhoud , nieuwe auto etc. etc. ) . Ik denk wel dat ervaringen met dealers veelal persoonlijk zijn. Het hoeft dus niet zo te zijn dat iedereen dezelfde ervaring heeft/deelt

Zelfde ervaringen hier, perfecte service. Een aantal zaken af fabriek waren niet geactiveerd, ging vanmiddag langs en werden gelijk nog opgelost. Zelfs de achterlichten branden nu bij de dagrijlichtverlichting. Zag het staan op hun uitleesgeval en werd netjes gevraagd of ze dat ook moetsen activeren. Voor mij een 9. Ik had verwacht dat de klantvriendelijkheid na de aflevering zou dalen zoals bij VW en Peugeot is. Hier dus geheel niet.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik wil best geloven dat het bestellen en afleveren prima gaat daaro. Het monteren van mijn JVC was een redelijk drama, dat kunnen ze daar beter niet meer zelf doen lijkt mij.

Ik heb overigens nog geen toestel gehad die het niet doet icm de JVC (dan wel de KW-NX7000). Door mijzelf gebruikte toestellen:
Samsung SGH-G600
iPhone 3GS
Nokia E70 (geen contact gegevens)
HTC HD2
Nokia 2630
 

mobylette

Nieuw lid
ik heb geen goede ervaring met nieuwkoop.
after sales is slecht.

Onderdelen zijn er niet tijdens beurt, moet je voor terug komen.
Erg onhandig terwijl het al gemeld is bij het maken van de afspraak.

Bij de beurt toen de auto ruim half jaar oud was, is deze voor onderhoudsbeurt naar deze garage gebracht.
Auto ging zonder schade weg.
Na beurt terug gekregen met schade aan de voorkant.

Volgens nieuwkoop zou de auto tegen en paal gereden moeten zijn. Maar dit kwam niet door hun.

Bij deze garage kom ik dus niet meer.
 

Noord26

Forumguru
Mijn vader heeft ook negatieve ervaring met dit bedrijf.

De airco werkte niet steeds minder goed in zijn auto. De conclusie van het bedrijf was dat de condensor stuk geslagen was door een steen oid. Dat kan voorkomen idd (zie topic elders). Ik was er toevallig bij, bij het ophalen van de auto. En vroeg toen om de oude condensor. Maar die konden ze niet laten zien. Toen begon er een belletje te rinkelen. Mijn volgende vraag daarop was dat elk onderdeel voorzien is van een code en serienummer met bijbehorende productiedatum en dat ik even op de brug of onder de kap het serienummer kon bekijken. Dat liet men niet toe. Chef werkplaats wist ons uiteindelijk te melden dat er een slang aan een uiteinde lek was en dat dus niet de condensor kapot was, aan de hand van een werkbon van een van zijn collega's. Gewoon garantie dus!

Daarop heeft mijn vader even heel duidelijk (met genoeg klanten in het pand aanwezig) gemaakt dat hij hier niet langer klant meer is. Ter plaatse stond hij er op dat de stickers onderaan de nummerplaat verwijderd zouden worden (waarop de bedrijfsnaam staat); wat ook gedaan werd. Ben benieuwd of hij het hierbij laat zitten. Overige klanten hebben een verkoper de stickers er af zien halen en dat heeft zeker de nodige vragen opgeroepen.
 

Bart1979

Actief lid
Vorige week mijn 'nieuwe' Fabia opgehaald die ik bij Nieuwkoop heb gekocht. Tijdens onze zoektocht naar een andere auto, kwam ik ook op de site van Skoda terecht en zodoende ben ik op een vrije middag eens bij Nieuwkoop binnen gelopen om te kijken. Werd vrijwel meteen te woord gestaan door een verkoper. Even een bakkie en gesproken over mijn wensen, waarna ik twee auto's te zien kreeg die recent waren binnen gekomen (nog niet gepoetst, dus op het achterterrein). Beide Fabia's uit 2011, een met 50k en een met 13k op de klok.
De verkoper liet me weten dat ik altijd welkom was voor een proefrit in een van de twee auto's, maar deze moesten dan wel eerst worden klaargemaakt (lees gepoetst, nagekeken, etc) omdat ze nu pas net binnen waren.

Daarna even een offerte laten maken om de richting te bepalen die de prijs uit zou gaan, met inruil van mijn oude auto. Tijdens dit gesprek kwam een andere verkoper de sleutel vragen van de Fabia met 50k die we net hadden bekeken voor een ander echtpaar dat binnen was gelopen. Ik had de offerte laten baseren op de auto met 13k op de klok, en maar goed ook, want diezelfde middag nog was de andere Fabia al verkocht ;).

Na wat overwegingen over de auto, de week erop een proefrit gepland. Na de proefrit de offerte nog wat laten aanscherpen, en de volgende dag de handtekening gezet.

Nog wat vragen die ik had over de perikelen met de EGR bijvoorbeeld kregen niet echt een antwoord, dus dat is iets minder. Echter, ik ga er van uit dat indien zich in het jaar garantie problemen voordoen, deze netjes worden opgelost zonder kosten voor mij.

Aflevering verliep netjes. Puntjes zoals het verwijderen van de typeaanduiding op de achterklep en het weghalen van een lichte kras op het portier achter waren uitgevoerd. Bij aflevering merkte ik op dat het poetsbedrijf wat te enthousiast met de polijstmachine aan de gang was gegaan in de buurt van het logo op de achterklep en dat dit dus beschadigd was.
Meteen een afspraak gemaakt om dit kostenloos te laten vervangen.

Kortom, tot nu toe geen slechte ervaring bij deze dealer. Ik heb andere zaken meegemaakt, van mooie dealers tot shabby handelaren, en meestal waren de ervaringen slechter dan nu. Maar, het gezegde luidt niet voor niets: de eerste auto wordt verkocht in de showroom, de tweede in de werkplaats. Dus ik wacht even mijn ervaringen op het vlak van service af.
 

Maik

Actief lid
Gister ben ik hier zomaar binnengelopen. Toevallig stond er een oc3 buiten in de uitvoering zoals ik m graag zou willen hebben.... Kreeg direct de sleutels mee voor een proefrit en heb de auto na een uur of 2 weer netjes terug gezet.... Voorzien van wat frisse limonade (was ruim 35 graden binnen, dus wel nodig) een offerte laten maken zodat ik deze kan indienen bij de leasemaatschappij. De verkoper heeft me super geadviseerd en de nodige opties uitgelegd...
Zal nu gaan proberen om de auto via nieuwkoop te laten leveren....

Tot op heden dus super behandeld!
 
Mijn vader heeft ook negatieve ervaring met dit bedrijf.


Daarop heeft mijn vader even heel duidelijk (met genoeg klanten in het pand aanwezig) gemaakt dat hij hier niet langer klant meer is. Ter plaatse stond hij er op dat de stickers onderaan de nummerplaat verwijderd zouden worden (waarop de bedrijfsnaam staat); wat ook gedaan werd. Ben benieuwd of hij het hierbij laat zitten. Overige klanten hebben een verkoper de stickers er af zien halen en dat heeft zeker de nodige vragen opgeroepen.

Geweldige vader heb jij zeg, dat is lef!?? Ik zou me rot schamen met zo'n pa....
 

Joske

Forumguru
Ik dacht trouwens dat jij op 12 december 2011 voorgoed vaarwel gezegd had aan het Skodaforum? :lezen:
 

Noord26

Forumguru
Geweldige vader heb jij zeg, dat is lef!?? Ik zou me rot schamen met zo'n pa....

Welkom terug roelof! Is dit je bijdrage aan 2 jaar afwezigheid? :bloemen:

Jezelf een beetje laten ondersneeuwen door een dealer waar je een smak geld voor hebt neer gelegd en dan 0,0 service krijgen - dat zou jij doen? Ze zijn op hangende pootjes terug gekomen overigens, met een uitstekend voorstel wat hij uit principe geweigerd heeft.
 

Maik

Actief lid
Ik moet zeggen, die van mij staat daar in bestelling en tot op heden weinig aan te merken op de dealer....
Tsja, hier op het forum weten we meer dan de dealer (op sommige vlakken) maar dat is bij de meesten dealers..... Was mer mijn voorgaande auto's ook zo.
 

Gummie

Lid
Onze 1.5 jaar oude auto viste ik net voor de export met 65000km op de teller uit de voorraad van een grote autohandelaar.. De voorgeschiedenis echter bij de dealer uit Alkmaar.. Ik kom er dus ter kennismaking mee aan bij onze plaatselijke Skoda Dealer Nieuwkoop en ik ben tot nu toe buiten verwachting, uitstekend geholpen. Mooie auto zij de medewerker en liep ongevraagd even mee naar buiten en legde me ondanks dat de auto niet bij hun bedrijf gekocht is van alles uit over de auto, het onderhoud van Skoda en waar ik op moest letten. De 2e positieve ervaring was een kosteloze uitleg met instellingen van het handsfree systeem in de werkplaats door een monteur met "Skoda bloed" en de 3e was met het monteren van de hulpveren.. Veel autobedrijven liggen echter aan het infuus van de werkplaats om überhaupt te kunnen overleven stond hier onlangs in de krant. Ik wil graag dat onze Skoda wordt onderhouden door deskundige handen maar zodra ik voor regulier onderhoud aankom en men mij denkt te kunnen "knippen en scheren", gelijk iemand die de gepeperde rekening simpel door kan schuiven naar een leasemaatschappij, ben ik er weg van.
 
Welkom terug roelof! Is dit je bijdrage aan 2 jaar afwezigheid? :bloemen:

Jezelf een beetje laten ondersneeuwen door een dealer waar je een smak geld voor hebt neer gelegd en dan 0,0 service krijgen - dat zou jij doen? Ze zijn op hangende pootjes terug gekomen overigens, met een uitstekend voorstel wat hij uit principe geweigerd heeft.


Tja, kritiek is nooit leuk. Ik hou er echter niet van om hoog van de toren te blazen waar klanten bij zijn, of je nu gelijk hebt of niet. En het laten verwijderen van de naam van de dealer door een medewerker, tja, dat stuit mij tegen de borst, ik vind dat minderwaardig. Iedereen gaat wel eens de fout in, wanneer een garage dan met een uitstekend aanbod komt, moet je ze niet alsnog door het vuil halen, al weiger je uit princiepe het aanbod.

Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met de garage Nieuwkoop
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Kom er vandaag achter dat Nieuwkoop Den Bosch sinds juni 2015 geen Skoda verkoop dealer meer is maar slechts een servicepartner. De verkoop is overgenomen door Noordhoek Den Bosch die een nieuw pand hebben aan de Balkweg 6.
 

Altos

Banned
Da's idd zo.
Mooi pand en vriendelijk personeel is mijn ervaring.
Zal Den Bosch dan toch eindelijk een goeie, vriendelijke, minder stoffige dealer gaan krijgen?
Dankzij Nieuwkoop ben ik naar een dealer in Tiel verhuisd m.b.t. aankoop en zelfs service en onderhoud.
 

tha a

Senior Member
klopt en mijn ervaringen met Noordhoek zijn wel even wat beter dan met Nieuwkoop. Aanrader voor wbt service iig!
 

MrEdge_

Forumguru
Paar maanden geleden voor het eerst naar een S3 gaan kijken en ik vond het toen al raar dat er 2 Skoda dealers zo dicht bij elkaar zaten. Eerst langs Nieuwkoop gereden maar dat zag er niet uitnodigend uit dus meteen maar doorgereden naar Noordhoek. Tot op heden zeer tevreden daarover. De auto is in bestelling en er wordt nog goed meegedacht over bepaalde wensen. Top dus!
 
Bovenaan Onderaan