Nieuwkoop, Den Bosch

EdK

Forumguru
Wat betreft de dealers kan ik je niet helpen , dit omdat ik in N-H mijn bed en werkgever heb !

Maar mbt de rest heb ik wel wat opmerkingen en vragen !

Die speaker linksachter heeft waarschijnlijk een loscontact ergens zitten of hebben ze hem opgeblazen met het verkeerd aansluiten en wat ze nog meer uitgespookt hebben
In en in triest dat ze blijkbaar niet testen na inbouw hoe de ontvangst is ! Dat mijn radio werd omgebouwd had men ervoor een lijst voor me war ik de eerste 6 zenders kon invullen en na ombouw er ook instonden geprogrameerd ( service )
Maar dat ze zelf niet op die Phantoomvoeding plaatsen gekomen zijn !

Zou trouwens wel een foto willen zien van de inbouw en het 1 cm uitsteken van je JVC ! Want ik heb zelf ingebouwd en kreeg een ombouwframe erbij ( van 1 naar 2 dins ) hierbij moest ik 1 stijltje nog wegzagen ( was verteld ) en de boel past gewoon netjes ! Moet wel zeggen dat de ruimte achter de JVC erg krap is en dat je je draden netjes moet wegvouwen in de sparingen voordat ik de unit kon plaatsen !

Zou maar eens een kijkje nemen of er geen draden worden afgekneld en hierdoor misschien al bescadigd zijn !!?

Maar men heeft duidelijk knoeiwerk afgeleverd ! en heb je hiervoor ook nog moeten betalen ? of heb je geld terug gekregen ?
 

Bakkertje

Forumguru
Die speaker linksachter heeft waarschijnlijk een loscontact ergens zitten of hebben ze hem opgeblazen met het verkeerd aansluiten en wat ze nog meer uitgespookt hebben
In en in triest dat ze blijkbaar niet testen na inbouw hoe de ontvangst is ! Dat mijn radio werd omgebouwd had men ervoor een lijst voor me war ik de eerste 6 zenders kon invullen en na ombouw er ook instonden geprogrameerd ( service )
Maar dat ze zelf niet op die Phantoomvoeding plaatsen gekomen zijn !

Zou trouwens wel een foto willen zien van de inbouw en het 1 cm uitsteken van je JVC ! Want ik heb zelf ingebouwd en kreeg een ombouwframe erbij ( van 1 naar 2 dins ) hierbij moest ik 1 stijltje nog wegzagen ( was verteld ) en de boel past gewoon netjes ! Moet wel zeggen dat de ruimte achter de JVC erg krap is en dat je je draden netjes moet wegvouwen in de sparingen voordat ik de unit kon plaatsen !

Zou maar eens een kijkje nemen of er geen draden worden afgekneld en hierdoor misschien al bescadigd zijn !!?

Maar men heeft duidelijk knoeiwerk afgeleverd ! en heb je hiervoor ook nog moeten betalen ? of heb je geld terug gekregen ?

Ik ga hem inderdaad zelf wel fatsoenlijk inbouwen. Hiervoor moet het handschoenenkastje even los, dan kun je de draden achter de unit fatsoenlijk opzij houden bij het plaatsen. De speaker zal inderdaad gewoon een los contact zijn. Ik moet eerst even een phantoomvoeding adapter regelen.

Voor het knoeiwerk heb ik niets hoeven te betalen, het is een leaseauto. Mijn werkgever moet overigens wel telkens voor het vervangend vervoer betalen. Dus indirect kost het natuurlijk wel geld. Ook weet ik niet in hoeverre ze vanuit de dealer dingen bij ING in rekening brengen.

Hieronder de foto's (let niet op het stof, de O2 is grondig toe aan een schoonmaakbeurt).
 

Bijlagen

  • P1010129.jpg
    P1010129.jpg
    42,3 KB · Weergaven: 99
  • P1010130.jpg
    P1010130.jpg
    43,8 KB · Weergaven: 100

EdK

Forumguru
Tja fot's zeggen vaak meer dan tekst !
Inderdaad is het het makkelijkst om handschoenkastje te verwijderen en zo je bedrading netjes weg te proppen !

Het uitsteken van de rand waar je je venster in stopt zal zo blijven , dat is bij mij ook het geval !
Maar zeg maar de middelste uitstekende rand hoort zeker niet , en kun je wel zien dat de persoon die dit gedaan heeft zeker niet de naam monteur waardig is !
Maar de chef werkplaats is zeker ook aan te spreken hierop , want die behoort te controleren ! ( moet jij als projectleider weten )

Maar tja heb het al eens eerder geuit, dat het in elke technische branch steeds meer voorkomt ! En reden is vaak dat men weinig tot niets meer leert op school en men vaak ongeintresseerd is !

Ikzelf hamer er vaak op bij jongere maar soms ook oudere collega's op dat je het zo moet maken als je het zelf ook zou willen hebben kwa afwerking !
Maar ja daar laten we het maar bij voor we teveel of-topic raken !

Waar ik wel benieuwd naar ben is op welke draad ( kleurcode en plaats ) jij je tacho signaal gaat aansluiten !
Want me dealer is het vergeten toen ik erom vroeg dat te doen bij een service beurt !
En ik zou het zelf wel kunnen mits ik dan de schema's zou hebben van de RR bedrading ! Dus mocht je het weten of een andere lezer van dit forum dan hoor ik dit graag !
 

Ronnie

Forumguru
Waar ik wel benieuwd naar ben is op welke draad ( kleurcode en plaats ) jij je tacho signaal gaat aansluiten !
Want me dealer is het vergeten toen ik erom vroeg dat te doen bij een service beurt !
En ik zou het zelf wel kunnen mits ik dan de schema's zou hebben van de RR bedrading ! Dus mocht je het weten of een andere lezer van dit forum dan hoor ik dit graag !

Bij deze: Zwarte ISOstekker positie 1;Draadkleur is wit/lila.
 

Bakkertje

Forumguru
Het frame heeft overigens wel ooit goed gezeten (na poging 3 om het goed te maken). Als het me niet zoveel tijd en energie zou kosten zou ik er nog een keer mee terug gaan, maar dat kost me weer 2 halve middagen en dat is me die ca. 10 euro die de phantoomadapter kost me niet waard. Ik ben het helemaal met je eens dat mensen tegenwoordig alles maar la la afwerken en opleveren, daar kom ik in m'n dagelijkse werk niet mee weg.

Anyway, iemand (betere) ervaringen met Ton Pols uit Waalijk of John Boekelder uit Oss? (ik denk dat ik ze bij de beurt nog maar eens vraag om het goed te maken, kan ik meteen checken of die mensen het wel begrijpen ;))
 

Kirsten

Senior Member
Ik hoor goede dingen over Ton Pols, woon ik vlakbij, maar ga zelf naar Gorinchem omdat de auto daar vandaan komt.
 

LenK

Forumguru
Mevr LenK is positief over de Skoda/Seat dealer in Tilburg Auto Noordhoek.
Behalve voor een jaarbeurt is ze er geweest omdat er een waarschuwingslampje/-piepje (handrem) was dat niet klopte. Hadden ze meteen gevonden en verholpen, terwijl ze toch nog maar pas Skoda erbij hadden.
 
Nieuwkoop Den Bosch

Nu dan mijn ervaring op de juiste plek op dit Forum!
In de oriënterende fase tot 2 x toe bij Nieuwkoop in Den Bosch geweest.
Aldaar mijn vorige auto, te weten een Suzuki Swift, ook gekocht.
Je zou verwachten dat je als klant netjes te woord word gestaan door een verkoper. Het tegengestelde is echter het geval. De eerste keer een half
uur rondgekeken in en om de octavia II maar niemand die op me af kwam.
De tweede keer met de vriendin op pad en nogmaals een poging gewaagd!
Echter een herhaling van het voorgaande. Een ander koppeltje dat binnen
stapte en afliep op een Fabia in de showroom werd bedient door een medewerker als een vlieg op de stront!
Ik was verbaasd over de manier waarop dit bedrijf met potentiële klanten omgaat. Een paar dagen later voor een proefrit naar Utrecht bij Skoda centrum Utrecht de Meern. Wat een verschil qua benadering. Het was natuurlijk al snel veel beter dan bij Nieuwkoop daar werd ik tenslotte helemaal niet geholpen.
Uiteindelijk in Utrecht de Skoda Octavia combi 1.4 TSI met DSG en nog wat extra opties besteld nadat we geslaagde onderhandelingen hebben gevoerd over het uitrustingspakket en de inruilwaarde van de Suzuki Swift.
Een aantal dagen later Nieuwkoop Den Bosch aan de telefoon. Of ik de info brochure in goede orde heb ontvangen en of we iets voor elkaar kunnen betekenen. 't is dat mijn broekriem goed vastzat want anders! Ik heb aangegeven dat ze een kans om een auto te verkopen toch echt zelf hebben verprutst. Wat een bedrijf!
In Utrecht zeer netjes geholpen, zoals het hoort.
Ik zou zeggen trek je conclusies.
 

r_d_k

Actief lid
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn leaseauto O2 bij Nieuwkoop is besteld. Ik krijg er geen warm gevoel van als ik dit draadje lees. Te meer ik vanuit de leasemaatschappij geen columbus mocht bestellen. Ter vervanging wordt in plaats van een columbus de JVC KW-NT1 ingebouwd. Als ik de foto's van bakkertje zie, schieten de tranen in je ogen.:shocked: Daarnaast moet ook nog een carkit worden ingebouwd. Ik hoop toch ook dat dit niet te lomp gebeurd. Je hebt van die harken er bij zitten...:mad:

Hopenlijk leest Nieuwkoop mee op dit forum en wordt de auto netjes afgeleverd. Ik houd jullie op de hoogte.
 

EdK

Forumguru
Dus als ik het goed lees krijg je 2 carkits ??
Want in die JVC zit er namelijk al één ingebouwd van fabriek
En die verzekerings maatschappij kan ik goed begrijpen want die columbusjes gaan er met bosjes uit , netjes gedonteerd door dievengilde en wel of geen alarm
En inbouwen hiervan is een kwestie van stekkeren en meer niet
En de dealer zal nu wel van zijn fouten met bakkertje onderhand geleerd hebben lijkt me zo ?
 

r_d_k

Actief lid
Dus als ik het goed lees krijg je 2 carkits ??

Klopt, mijn blackberry is niet compatible met de JVC. :mad: In vorige auto's heb ik ook al problemen gehad met bb en bluetooth verbindingen, kan je binnen een week weer terug naar de dealer voor een extern carkit. Nu maar gelijk een parrot in laten bouwen. Niet de mooiste oplossing, maar wel een goede carkit.
 
@ r_d_k

Ik heb de zelfde jvc ( de Columbus was er na 3 weken uit ) .
mijn nokia's werkte wel met de radio..alleen het geluid was zeer slecht . heb er nu ook een parrot naast.

De jvc is bij acd in Maarssen ingebouwd .......mooi zonder de randje's
ik zal morgen even foto's plaatsen.
 

EdK

Forumguru
Op zich vreemd dat de ingebouwde carkit zeer slecht geluid afgeeft.
Heb dan de NX-7000 met de losse BT module van JVC en ik heb nog nooit zo goed geluid gehad ( 2 zijdig ) en tot op heden heeft hij al mijn BT mobil's netjes gelinkt incl. de telefoonlijsten die in de tel.lijsten staan.
Moet er wel bijzeggen dat er geen berry's , iphone etc bijzaten, maar dat noem ik geen telefoons meer maar eerder halve computers !
 
Nieuwkoop Den Bosch

ik heb bij nieuwkoop mijn auto vorig jaar besteld en netjes dit jaar gekregen,

Informatie tijdens kijken :
Mensen bij nieuwkoop vond ik behulpzaam en wisten wat ze verkochten (geen "ik heb de folder net gelezen" verkopers).


Bestellen :
Tja ik kan weinig hierover zeggen... het ging vlot en men deed niet moeilijk over wat " eisen" die ik had (buiten de lijst om).


Afleveren :
Netjes zoals het hoort... koffie , praatje maken , auto bekijken en bosje bloemen. De auto was gewassen en in de wax gezet.

Nazorg :
Ik had een klein (3 cm) krasje gevonden die vermoedelijk tijdens het zetten van de trekhaak was ontstaan. Dit is netjes verholpen (lees gespoten).


Al met al had ik een prettige ervaring met Nieuwkoop Den Bosch en ze zullen me dan ook vaker zien (onderhoud , nieuwe auto etc. etc. ) . Ik denk wel dat ervaringen met dealers veelal persoonlijk zijn. Het hoeft dus niet zo te zijn dat iedereen dezelfde ervaring heeft/deelt
 
Ten eerste van harte gefeliciteerd met je nieuwe Skoda. Ze kunnen het blijkbaar wel daar bij Nieuwkoop! Ik had helaas een andere ervaring. Kom je zelf uit de buurt van Den Bosch? Veel prettige kilometers toegewenst.
 
Bovenaan Onderaan